Praha 10 - Úřední deska -vyvěšení

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Praha 10.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

UD_Odvolani_anonym.pdf

__________________________________________________________________________________
<br>
<br> Stránka 1 z 7
<br>
Magistrát hlavního města Prahy
<br> Mariánské náměstí 2/2
<br> 110 01 Praha 1
<br>
<br> prostřednictvím
<br>
<br> Úřad Městské části Praha 10
<br> Kancelář tajemníka
<br> Vršovická 1429/68
<br> 101 00 Praha 10
<br> ke sp.zn.P10-083157/2016
<br> 30.srpna 2016
<br>
<br>
<br>
<br> Žadatel:
<br>
<br>
<br> Povinná osoba: Městská část Praha 10,Úřad Městské části Praha 10
<br>
<br> Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí části žádosti o informace podle zákona č <.>
106/1999 Sb <.>,o svobodném přístupu k informacím,v platném znění <.>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> __________________________________________________________________________________
<br>
<br> Stránka 2 z 7
<br>
<br>
I <.>
<br> Žádostí doručenou povinné osobě dne 30.7.2016 se žadatel domáhal poskytnutí informace
podle zákona č.106/1999 Sb <.>,o svobodném přístupu k informacím a to informace o platech a
odměnách příslušných vedoucích pracovníků (vedoucích odborů,oddělení,tajemníka úřadu
apod.).Úřadu Městské části Praha 10 v jednotlivých měsících roku 2015.Povinná osoba
odůvodňuje své rozhodnutí mimo jiné tím,že požadovaná informace zasahuje do soukromí
jednotlivých zaměstnanců a povinná osoba provedla tedy tzv.test proporcionality,na základě
něhož došla k závěru,že v daném případě má přednost ochrana soukromí a osobních údajů
dotčených osob před právem na informace <.>
<br>
<br> II <.>
<br> Odmítnutí části žádosti pro zásah do soukromí a ochranu osobních údajů je nesprávné posouzení
věci.Test proporcionality je širší pojem.Používá se vždy tam,kde se dostanou do konfliktu dvě
základní lidská práva,případně veřejný zájem,který je v podobě principu či hodnoty obsažen v
ústavním pořádku (viz nález Ústavního soudu ČR ze dne 18.12.2006,sp.zn.I.ÚS 321/06).V
případech,kdy zákonná právní úprava již část tohoto obecného testu proporcionality řeší <,>
neprovádí se celý test proporcionality,ale jen zúžený test,který se nazývá testem převahy
veřejného zájmu,a je podmnožinou testu proporcionality.Jde o situace,kdy zákon pro určité
úzce vymezené případy již výslovně dává přednost jednomu z práv či zájmů.Například zákon o
zdraví lidu dává přednost zájmu na vzdělání a zájmu na kontrole provádění lékařské péče před
ochranou citlivých osobních údajů pacientů,a to pouze pro vymezenou skupinu osob – studentů
medicíny a kontrolních pracovníků.Anebo úprava obchodního rejstříku,která dává přednost
zájmu na identifikaci fyzických osob,zastupujících právnické osoby,před ochranou osobních
údajů těchto fyzických osob (společníků,členů statutárních orgánů).V těchto případech již tedy
nelze u každého případu provádět test proporcionality,jinak by například zveřejnění obchodního
rejstříku s osobními údaji na internetu bylo nepřípustné a každý údaj by musel procházet testem
proporcionality,tedy posouzením,zda v konkrétním případě konkrétní firmy a konkrétních osob
převažuje zájem na poskytnutí údajů o společnících či o členech statutárních orgánů nad
ochranou jejich soukromí <.>
<br> V případě,kdy z.č.106/1999 Sb.o svobodném přístupu k informacím v § 8b stanoví,že se
poskytují základní osobní údaje o příjemcích veřejných prostředků,jde právě o případ,kdy
zákonodárce již část obecného testu proporcionality provedl,a při praktickém posuzování
jednotlivých žádostí o informace,zasahujících též do soukromí fyzických osob,je namístě už jen
test převahy veřejného zájmu.V něm ale nehraje roli subjektivní názor dotčených osob,ani úvahy
o XXX,proč se žadatel této informace domáhá.Redukuje se prakticky jen na posouzení,zda
požadovaná informace je schopná plnit funkci,kterou od ní tato právní úprava očekává,tedy
přispět k veřejné kontrole procesů ve veřejné správě,zejména nakládání s veřejnými penězi <.>
<br>
<br> __________________________________________________________________________________
<br>
<br> Stránka 3 z 7
<br>
Obecný test proporcionality,jak ho naznačil Ústavní soud ve zmíněném nálezu,se především
opírá o účel,pro který se má ve prospěch jednoho práva zasáhnout do jiného práva.Soud
například uvádí,že „Obecně cílem realizace práva na poskytnutí informací je možnost účasti na veřejném životě
a možnost ovlivňovat veřejné mínění a v důsledku toho i správu věcí veřejných; není jím uspokojení vlastní osobní
zvědavosti.“ Úžeji se uvádí,že účelem je kontrola výkonu veřejné správy,ať už z hlediska
rozhodování,anebo nakládání s veřejnými prostředky.Tento nezpochybnitelný účel práva na
informace však zdaleka není jediným účelem.Pod „možností účasti na veřejném životě“ najdeme
i jiné účely,než jen kontrolu nakládání s veřejnými prostředky či rozhodování.Dalším účelem <,>
nespadajícím pod „možnost účasti na veřejném životě“,je například vědecká činnost (získání
informací pro srovnání a výzkum),či umělecká činnost.A XXX XXX „uspokojení vlastní
zvědavosti“ nelze bez dalšího odmítnout.Organizace spojených národů uznala právo na
informace za základní lidské právo,bez něhož není možný výkon...

UD_-_Vyrozumeni_o_odvolani.pdf

Úřad městské části Praha 10
Kancelář tajemníka
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Váš dopis zn.:
Naše značka: P10-090735/2016
Vyřizuje linka:
V Praze dne: 1.9.2016
<br>
<br>
<br>
Výzva k vyjádření se k podanému odvolání podle § 86 odst.2 zákona č.500/2004 Sb <.>,správní řád <,>
ve znění pozdějších předpisů
<br> Městská část Praha 10,Úřad městské části Praha 10,Kancelář tajemníka,Vás jako účastníka řízení
vyrozumívá o XXX,že ze strany žadatele,nar <.>,bytem
<br>,bylo podáno odvolání proti rozhodnutí zdejšího úřadu ze dne 11.8.2016 <,>
č.j.: P10-083157/2016,kterým byla částečně odmítnuta jeho žádost o poskytnutí informací podle
zákona č.106/1999 Sb <.>,o svobodném přístupu k informacím,ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> Žádost byla podána v následujícím znění:
<br> „Povinné osobě se předkládá žádost o poskytnutí informace o platech a odměnách příslušných
vedoucích pracovníků (vedoucích odborů,oddělení,tajemníka úřadu apod.) Úřadu Městské části
Praha 10 v jednotlivých měsících roku 2015.“
<br> V souladu s § 4 odst.4 SŘ vyzýváme k podání vyjádření tyto osoby:
<br> Mgr.Zdeňka Janků,Mgr.XXXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXXXXX XXXXXXXXXX,Mgr.Jan
Baudis,Mgr.XXXXX XXXXXXX,Mgr.XXXXX XXXXXX,Ing.Věra Nachlingerová,Ing.XXXX XXXXXXXX,Bc <.>
XXXXXX XXXXXXX,Bc.XXXXX XXXXXX,Ing.XXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXXXX XXXXXXXX CSc <.>,XXXXXXXX XXXXXXXXXX <,>
JUDr.XXXX XXXXXXXX,XXXXX XXXXXXXX,Mgr.XXXXXX XXXXXXX,Bc.XXXXX XXXXX,XXXXX XXXXXXX,Mgr <.>
XXXXXXXX XXXXXXXXXXXX,Mgr.XXXXXX XXXXXXX,Mgr.XXXX XXXXXXXXXX,Bc.XXXXX XXXXXXXX,Mgr.Jan
Jeglík,Mgr.XXXXXX XXXXX,Mgr.XXXXXXXX XXXXXXXXXXX,Mgr.XXXXXX XXXXX,Bc.XXXXX XXXXXXXXXXXXX –
Pecharová,XXXXXXX XXXXXXXXX,Bc.Venuše Líbalová,XXXXX XXXXXXX,XXXXXX XXXXXXX,XXXXXXXXX XXXX <,>
XXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXX XXXXXXXXX,XXXXXXX XXXXXXXX,JUDr.XXXX XXXXXXX,Mgr.XXXX XXXX,Ing <.>
Zbyněk Plach,Ing.XXXXXX XXXXXXXX CSc <.>,Ing.XXXXX XXXXXX,Mgr.XXXXXXXXX XXXXXXX,Bc.Fraňková
Jana,Ing.XXXXXX XXXXXXXXX,Ing.arch.XXXXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXXXXXX XXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXX <,>
Ing.arch.XXXXX XXXXXX,Ing.XXXXXX XXXX,Ing.XXXX XXXXXXXXX,XXXX XXXXXXXXXXXX,Mgr.XXXXXXX XXXXX <,>
XXXXX XXXXXXXXX,XXXXXX XXXXXXX,Ing.Zuzana Vonšovská,XXXXXX XXXXXX,XXXXX XXXXXXX,Daniela
Vacková,XXX XXXXXXX,XXX XXXXXX,Ing.XXXXXX XXXXX,XXXXXX XXXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXXXXXX,Bc <.>
XXXXXX XXXXX,Mgr.XXXXXX XXXXXXXX,Mgr.XXXXX XXXXXXXX,Mgr.XXXXX XXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXX <,>
Zuzana Kohoutková,Ing.XXXX XXXXXXX,XXXXXXX XXXXXXXXXX,Ing.XXXXXX XXXXXXXX,XXX XXXXXXXXXX <,>
XXXXXXXXX XXXXXXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXX,Mgr.XXXXX XXXXXXX,XXXXXX XXXXXX,XXXXXX XXXXXXXXX <,>
<br>
<br> Bc.XXXXX XXXXXXXX,XXXXX XXXXXXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXX,XXXXXX XXXXXX,Ing.XXXXXX XXXXXXXX,Jitka
Čuřínová,Bc.XXXXX XXXX,Ing.XXXXX XXXXXXXXX,Ing.XXXX XXXXXXXXXX,Ing.XXX XXXXX,XXXX XXXXXXX,Bc <.>
XXXX XXXXXX,Ing.XXXXXX XXXXXXX,Viera Pávková,XXXXX XXXXXXXXXX <.>
<br> V příloze této výzvy Vám zasíláme stejnopis podaného odvolání.V souladu s ustanovením § 86 odst.2
zákona č.500/2004 Sb <.>,správní řád,ve znění pozdějších předpisů,Vás tímto vyrozumíváme o
možnosti vyjádřit se k podanému odvolání,a to nejpozději do pěti dnů ode dne doručení této výzvy <.>
Zároveň poukazujeme na skutečnost,že se jedná o Vaše zákonné procesní právo,nikoli povinnost <.>
<br>
Výše uvedené dotčené osoby mají možnost seznámit se s identitou žadatele prostřednictvím
nahlédnutí do spisu <.>
<br> Tato výzva včetně přílohy bude doručena zveřejněním na úřední desce MČ Praha 10 po dobu 5 dnů <.>
<br>
S pozdravem
<br>
JUDr.XXXX XXXXXXXX,MBA
vedoucí personálního oddělení
kancelář tajemníka
<br>
<br>
Příloha: Stejnopis odvolání
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Sídlo: Vršovická 68,101 38 Praha 10 Úřední hodiny: tel.: +420 267 093
Pracoviště: Vršovická 68,101 38 Praha 10 Pondělí 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30 fax: +420 2
IČ: 00063941 Středa 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30 e-mail: posta@praha10.cz
Bankovní spojení: www.praha10.cz
<br>
<br> 2016-09-05T16:52:47+0200


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Praha 10      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz