Ministerstvo obrany - Opravy TATRA

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Ministerstvo obrany.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Opravy TATRA

Kancelář ministra
Ministerstvo obrany,Tychonova 1,Praha 6 – Dejvice,PSČ 160 01,datová schránka hjyaavk
Čj.476-4/2016-7542KM
<br> Praha dne 5.dubna 2016
<br> Poskytnutí informací podle § 14 odst.5 písm.d) zákona č.106/1999 Sb <.>,o svobodném
přístupu k informacím,ve znění zákona č.61/2006 Sb <.>
Vážený pane <,>
Ministerstvo obrany obdrželo dne 22.března 2016 Vaši žádost podanou podle zákona
č.106/1999 Sb <.>,ve znění pozdějších předpisů,o poskytnutí informací vztahujících se
k zabezpečování servisu vozidel značky TATRA <.>
K jednotlivým bodům Vaší žádosti sdělujeme následující informace <.>
Ad 1)
V letech 2012 – 2016 zastával post ředitele sekce podpory Ministerstva obrany postupně brigádní
generál Ing.XXXXXXXX XXXXXXX,plk.gšt.Ing.XXXXXXXX XXXXXXX,Ph.D.a brigádní generál Ing.Jaromír
Zůna,Ph.D <.>,MSc <.>
Ad 2)
Ve Vojenském školícím zařízení Vyškov jsou čtyři školitelé certifikovaní na vozidla značky TATRA
i na vozidla pozemní vojenské techniky jiných výrobců (např.obrněné transportéry,lehká obrněná
vozidla,automobily osobní terénní).Tito školitelé jsou certifikováni ke školení dílenských
specialistů k provádění preventivní údržby a běžných oprav vozidel značka TATRA,včetně
provádění oprav dílů,podskupin a skupin těchto vozidel.Nejsou však certifikováni ke školení
dílenských specialistů k provádění generálních oprav vozidel značky TATRA vzhledem k tomu <,>
že generální opravy těchto vozidel se ve vojskových opravnách neprovádí <.>
Ad 3)
Opravárenské jednotky v rezortu obrany jsou vybaveny standardními dílensko-mechanizačními
prostředky a speciálním nářadím,které jsou k údržbě a opravám vozidel TATRA potřeba
a to nejen pro mírový život,ale především pro provádění preventivní údržby a oprav v polních
podmínkách,tj.při bojovém nasazení vojsk.Schopnost logistiky zabezpečit provoz a údržbu
v polních podmínkách je základní důvod,proč Armáda České republiky (AČR) nemůže dopustit
diverzifikaci typů ve svém vozovém parku a proč požaduje pořizovat vozidla na jednotné
podvozkové platformě <.>
Zavedení jiných typů podvozků (vozidel) by ovšem vždy znamenalo vynaložení dalších peněžních
prostředků na zajištění jejich provozu.Dosažení požadovaných schopností logisticky zabezpečit
provoz jiných podvozkových platforem by znamenalo rozšíření sortimentu používaných náhradních
dílů,dílensko-mechanizačních prostředků a speciálního nářadí a tím i nárůst prostorů na skladování
dalšího majetku u dílenských jednotek a požadavků na jejich vyvezení k užití v polních
podmínkách,další výcvik dílenských specialistů na získání certifikátů na další typy vozidel <.>
V neposlední řadě by různorodost podvozkové platformy přinesla nemalé problémy při smluvním
zajištění mimo vojskových oprav (nutnost zajistit smluvně požadovanou službu u více subjektů) jak
<br> v mírovém životě,tak opět především při nasazení v zahraničních operacích a při smluvním
zajištění životního cyklu techniky za krizového stavu vojenského charakteru <.>
To,že touto podvozkovou platformou je podvozek TATRA vychází z toho,že AČR v současné době
provozuje desítky stovek kusů automobilů nákladních terénních středních,těžkých a speciálních na
tomto podvozku <.>
AČR si je plně vědoma,že strojový podvozek TATRA může být osazen motorem a převodovkou
z produkce jiného výrobce než TATRA,a.s.(např.v dílenských a vyprošťovacích vozidlech
ke KBVP a KOT PANDUR).Toto ovšem nepředstavuje v otázce logistického zabezpečení zásadní
problém,protože jak motor Cummins,tak i převodovka Allison jsou osazeny ve vozidlech KBVP
a KOT Pandur.AČR má tudíž na tuto techniku vyškolené a certifikované mechaniky i základní
mechanizační a dílenské prostředky,včetně diagnostiky.Dále při zadání veřejné zakázky
v jednacím řízení bez uveřejnění je uživatel schopen ovlivnit konkrétní technické řešení,tj.základní
konfiguraci pořizovaného vozidla (např.osazení strojového podvozku hnacím agregátem
a převodovkou) tak,aby dosáhl technickou slučitelnost i v tomto bodu <.>
<br> 2

Načteno

edesky.cz/d/391685

Meta

Veřejná zakázka  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Ministerstvo obrany      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz