Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Kralupy Nad Vltavou.
Integrovaná strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti
<br> pracovní verze 1.2.3
září 2015
<br> Nositel: hlavní město Praha
Zpracovatel: Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy
<br> Úvod.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 5
1
<br> 2
<br> Vymezení funkčního území Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.6
1.1
<br> Metodika vymezení Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 6
<br> 1.2
<br> Syntéza: vymezení Pražské metropolitní oblasti na základě kombinace metod.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 7
<br> Analytická část.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.12
2.1
Socioekonomická analýza.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 12
2.1.1 Základní charakteristika Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 12
2.1.2 Odhad denní populace na základě pravidelných denních pohybů zachycených v lokalizačních
datech mobilních operátorů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.22
2.1.3 Využití území podle průměrného stráveného času.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.23
2.2
SWOT analýza.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 25
2.2.1 SWOT analýza: Pražská metropolitní oblast.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 26
2.2.2 SWOT analýza: Doprava.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 28
2.2.3 SWOT analýza: Ochrana před ekologickými a přírodními riziky.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 31
2.2.4 SWOT analýza: Regionální školství.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 32
2.3
Analýza stakeholderů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 34
2.3.1 Podrobná identifikace subjektů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 34
2.3.2 Subjekty relevantní pro ITI PMO.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.36
2.3.3 Hodnocení vlivu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.36
2.3.4 Hodnocení zájmu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.37
2.4
Analýza problémů a potřeb.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>...
Integrovaná strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti
<br> pracovní verze 1.2.3
září 2015
<br> Nositel: hlavní město Praha
Zpracovatel: Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy
<br> Úvod.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 5
1
<br> 2
<br> Vymezení funkčního území Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.6
1.1
<br> Metodika vymezení Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 6
<br> 1.2
<br> Syntéza: vymezení Pražské metropolitní oblasti na základě kombinace metod.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 7
<br> Analytická část.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.12
2.1
Socioekonomická analýza.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 12
2.1.1 Základní charakteristika Pražské metropolitní oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 12
2.1.2 Odhad denní populace na základě pravidelných denních pohybů zachycených v lokalizačních
datech mobilních operátorů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.22
2.1.3 Využití území podle průměrného stráveného času.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.23
2.2
SWOT analýza.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 25
2.2.1 SWOT analýza: Pražská metropolitní oblast.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 26
2.2.2 SWOT analýza: Doprava.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 28
2.2.3 SWOT analýza: Ochrana před ekologickými a přírodními riziky.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 31
2.2.4 SWOT analýza: Regionální školství.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 32
2.3
Analýza stakeholderů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 34
2.3.1 Podrobná identifikace subjektů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 34
2.3.2 Subjekty relevantní pro ITI PMO.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.36
2.3.3 Hodnocení vlivu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.36
2.3.4 Hodnocení zájmu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.37
2.4
Analýza problémů a potřeb.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>...
Integrovaná strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti
<br> Vyhodnocení vlivu na integritu (celistvost)
soustavy lokalit Natura 2000
Zpracovatel: Mgr.XXXXXXXXX XXXXX
držitel autorizace podle § XXi zákona č.XXX/XXXX Sb.<,>
č.j.: 11074/ENV/10)
<br> PRAHA
listopad 2015
©
<br> Vyhodnocení vlivů koncepce Integrovaná strategie pro ITI Pražské metropolitní
oblasti na evropsky významné lokality a ptačí oblasti,jejich předměty ochrany a
celistvost soustavy Natura 2000
Hodnocení vlivů koncepce na evropsky významné lokality a ptačí oblasti dle zákona č.114/1992 Sb <.>,o
ochraně přírody a krajiny
Předmět posouzení koncepce a závěry zjišťovacího řízení SEA
Integrovaná strategie pro integrované územní investice (ITI) Pražské metropolitní oblasti (dále také
jen „ITI PMO“) představuje realizaci integrovaných územních investic (ITI),tedy nástroje Evropské
komise pro uplatňování územní dimenze a integrovaného přístupu využívající slučování finančních
zdrojů z několika prioritních os jednoho nebo více operačních programů.Strategie definuje klíčové
problémové a rozvojové oblasti,a umožní tak realizovat investičně náročnější projekty s významným
dopadem pro řešené území.ITI PMO řeší specifické území zahrnující hlavní město Prahu a vymezené
území Středočeského kraje,které je funkčně navázané na hlavní město <.>
Dokument stanovuje stěžejní prioritní oblasti a priority financovatelné z Evropských strukturálních a
investičních fondů v programovém období 2014 – 2020.Specifické cíle a konkrétní opatření jsou
stanoveny ve třech následujících oblastech:
• Inteligentní doprava <,>
• Ochrana před přírodními riziky <,>
• Dostupné a kvalitní školství <.>
ITI PMO definuje a zabývá se problémy,které mají nadregionální dopad a potlačují
tak administrativní hranice bránící mnohdy rozvoji celého území Pražské metropolitní oblasti <.>
Smyslem samotné ITI PMO je řešit problémy rozvoje Prahy a jejího funkčního zázemí <.>
Umístění:
Předkladatel:
<br> Pražská metropolitní oblast
Hlavní město Praha
<br> Stručná charakteristika posuzované koncepce
Integrované územní investice (Integrated Territorial Investment,ITI) představují nový nástroj
Evropské unie pro programové období 2014–2020,který umožní slučovat finanční zdroje z několika
prioritních os jednoho nebo více operačních programů na realizaci velkých integrovaných projektů
strategické povahy.Strategie regionálního rozvoje ČR 2014–2020 (SRR) vymezila pro tento nástroj 6
metropolitních oblastí s výraznou koncentrací obyvatelstva a klíčových funkcí nejvyššího řádu <.>
Pražská metropolitní oblast (PMO) je velmi specifická,protože zahrnuje dvě tzv.kategorie regionů <.>
Středočeský kraj jako méně rozvinutý region a hlavní město Prahu jako více rozvinutý region s
odlišnými podmínkami pro naplňování principu tematické koncentrace a mj.různými požadavky na
spolufinancování aktivit.Specifikace hlavních problémových oblastí,respektive financování
navrhovaných opatření je tak omezeno v možnostech financování z tematických operačních
programů a Operačního programu Praha – pól růstu ČR.V rámci ITI PMO tak bude většina
rozvojových intervencí realizována primárně v zázemí aglomerace (tedy ve Středočeském kraji) <,>
přičemž hlavním nositelem ITI zůstává jádrové město (Praha) <.>
Na rozdíl od ostatních metropolitních aglomerací,které v ČR zpracovávají integrované územní
investice,v případě Pražské metropolitní oblasti nejde o ucelený prostor se společnými rysy,ale jde o
<br> velmi koncentrované území Prahy s kumulací ekonomických a administrativních funkcí a s řadou
problémů v oblasti životního prostředí,obklopené prstencem rezidenčního zázemí s požadavky
vyplývajícími z dynamicky rostoucího počtu obyvatel.Tato situace vyvolává požadavky na
přizpůsobování infrastrukturních kapacit a nabídky služeb jak v Praze samotné,tak v jejím zázemí <.>
Vzhledem k intenzivnímu pohybu obyvatel mezi Prahou a obcemi Středočeského kraje je nutné také
přizpůsobit infrastrukturu,která obě území vzájemně propojuje <.>
Vytvořením Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti a její implementací se zajistí
lepší funkční propojení obou území,jejich kvalitativní rozvoj,řešení společných problémů a v
neposlední řadě potřebná intenzivnější spolupráce v dlouhodobém horizontu,a to s přesahem nad
rámec evropských fondů <.>
Závěr zjišťovacího řízení SEA
Závěr zjišťovacího řízení podle § 10d zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí a
o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí),ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) vydaný v Praze dne 19.května 2015,č.j.: 33749/ENV/15
Ministerstvem životního prostředí,konstatuje,následující:
Průběh zjišťovacího řízení
Zjišťovací řízení bylo zahájeno dne 20.4.2015 zveřejněním informace o oznámení koncepce a o XXX <,>
kdy a kde je možno do něj nahlížet (dále též jen „informace“),na úřední desce posledního kraje <.>
Informace
byla
rovněž
zveřejněna
v
Informačním
systému
SEA
(http://portal.cenia.cz/eiasea/view/sea100_konce...
Integrovaná strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti
<br> Detailní vyhodnocení vlivu na integritu (celistvost)
soustavy lokalit Natura 2000
Zpracovatel: Mgr.XXXXXXXXX XXXXX
držitel autorizace podle § XXi zákona č.XXX/XXXX Sb.<,>
č.j.: 11074/ENV/10)
<br> PRAHA
listopad 2015
©
<br> Hodnocení cílů prioritních oblastí,specifických cílů a typově podporovaných
aktivit Integrované strategie pro integrované územní investice Pražské
metropolitní oblasti vztaženo k možnému ovlivnění soustavy lokalit Natura
2000
<br> Metodika a postup hodnocení
Předložený materiál je zpracován v souladu s materiálem „Metodika hodnocení významnosti
vlivů při posuzování podle § 45i zákona č.114/1992 Sb <.>,o ochraně přírody a krajiny,ve znění
pozdějších předpisů.Věstník Ministerstva životního prostředí,ročník XVII,částka 11,s.1-23“
(Roth 2007) <.>
Významnost,rozsah a síla vlivů bude hodnocena podle následující stupnice:
Hodnota Termín
Popis
-2
<br> Významný negativní vliv
<br> -1
<br> Mírně negativní vliv
<br> 0
<br> Nulový vliv
<br> Vylučuje schválení koncepce obsahující takto vyhodnocená opatření
Významný rušivý až likvidační vliv <.>
Vyplývá ze zadání koncepce,nelze jej eliminovat (resp.eliminace by
byla XXXXX XXX vypuštěním problémového dílčího opatření) <.>
Omezený/mírný/nevýznamný negativní vliv
Nevylučuje schválení koncepce <.>
Mírný rušivý vliv na posuzovanou složku životního prostředí <.>
Je možné jej dále snížit navrženými zmírňujícími opatřeními <.>
Koncepce,resp.její dílčí úkoly nemají žádný prokazatelný vliv <.>
<br> +1
<br> Mírně pozitivní vliv
<br> Mírný příznivý vliv na posuzovanou složku životního prostředí <.>
<br> +2
<br> Významný pozitivní vliv
<br> Významný příznivý vliv na posuzovanou složku životního prostředí <.>
<br> ?
<br> Vliv nelze hodnotit
<br> Díky obecnosti zadání koncepce (nebo jednotlivých úkolů) není možné
hodnotit její vlivy <.>
<br> Poznámka: Cílem naturového hodnocení je zjistit,zda má záměr,respektive podporovaná aktivita
významný negativní vliv.To odpovídá hodnotě -2 na stupnici.Pro úplnost je hodnotící stupnice doplněna
o hodnoty -1,0,+1,+2; všechny tyto hodnoty odpovídají zjištění,že „záměr (podporovaná aktivita) nemá
významný negativní vliv“.Jemnější členění umožní odlišit záměr s mírně negativním vlivem od záměrů
zcela bez vlivů nebo dokonce s vlivy pozitivními <.>
<br> PO 1
<br> Inteligentní doprava
<br> Prostupná a propojená metropolitní oblast s výborně dostupnou metropolí,reflektující potřeby
svých obyvatel,kteří využívají integrované hromadné dopravy a dopravy šetrné k životnímu
prostředí <.>
Specifický cíl 1.1: Zrychlit a zkvalitnit přepravu osob uvnitř PMO
Opatření 1.1.1: Výstavba a modernizace terminálů veřejné -1 -1 0
Stavební činnos je potenciálním rizikem především nepřímých vlivů.Obdobně múže být
ovlivněna integrita soustavy a to například změnou v distribuci a frekvenci dopravy v případě
dopravy a systémy pro přestup na veřejnou dopravu v
vavolaných změn <.>
zázemí Prahy <.>
Opatření 1.1.2: Výstavba a modernizace systémů pro
přestup na veřejnou dopravu na území hl.m.Prahy
<br> Cíl PO
<br> -1
<br> -1
<br> 0
<br> 0
<br> 0
<br> Stavební činnos je potenciálním rizikem především nepřímých vlivů.Obdobně múže být
ovlivněna integrita soustavy a to například změnou v distribuci a frekvenci dopravy v případě
vavolaných změn <.>
PO 1 Inteligentní doprava
Cíl PO
Prostupná a propojená metropolitní oblast s výborně dostupnou metropolí,reflektující potřeby
svých obyvatel,kteří využívají integrované hromadné dopravy a dopravy šetrné k životnímu
prostředí <.>
Specifický cíl 1.2: Posílit preferenci hromadné dopravy
Opatření 1.2.1: Zavádění a modernizace inteligentních 0
0 0
Zefektivnění dopravy může vyvolat snížení emisí a tím i zatížení přírodního prostředí
dopravních systémů a dopravní telematiky
Opatření 1.2.2: Opatření pro preferenci povrchové městské 0
veřejné dopravy v uličním provozu
<br> Podpora užívání veřejné dopravy může vyvolat snížení emisí a tím i zatížení přírodního
prostředí
<br> PO 1
<br> Inteligentní doprava
<br> Cíl PO
<br> Prostupná a propojená metropolitní oblast s výborně dostupnou metropolí,reflektující potřeby
svých obyvatel,kteří využívají integrované hromadné dopravy a dopravy šetrné k životnímu
prostředí <.>
Specifický cíl 1.3: Zvýšit regionální mobilitu napojením na infrastrukturu TEN-T
Opatření 1.3.1: Rozšíření,rekonstrukce a modernizace -1 -1 0
Při naplňování opatření může dojít k územnímu záboru lokalit,případně mohou tyto být
ovlivněné nepřímými vlivy jako důsledek stavy a provozu modernizovaných a nových
silniční sítě navazující na síť TEN-T
komunikací.Dotčena může být migrační protupnost území a propojení lokalit <.>
PO 1 Inteligentní doprava
Cíl PO
Prostupná a propojená metropolitní oblast s výborně dostupnou metropolí,reflektující potřeby
svých obyvatel,kteří využívají integrované hromadné dopravy a dopravy šetrné k životnímu
prostředí <.>
Specifický cíl 1.4: Snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí
Opatření 1.4.1: Budování infrastruktury pr...
Integrovaná strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti
<br> VYHODNOCENÍ KONCEPCE Z HLEDISKA
VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
A VEŘEJNÉ ZDRAVÍ
dle § 10e zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí <,>
v platném znění,v rozsahu přílohy č.9 citovaného zákona
<br> PRAHA
<br> listopad 2015
©
<br> Vyhodnocení vlivu provádění Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti na životní prostředí
Úvodní informace
<br> Objednatel:
<br> Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy <,>
příspěvková organizace
<br> Název dokumentu:
<br> Integrovaná strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti
<br> Druh zprávy:
<br> Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí
a veřejné zdraví v rozsahu přílohy č.9 k zákonu č.100/2001
Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí,v platném znění <.>
<br> Zpracovatel:
<br> Fakulta životního prostředí,Česká zemědělská univerzita
v Praze
<br> Odpovědný řešitel:
<br> Ing.XXXXXXXX XXXXXXX,Ph.D <.>
<br> Tým zpracovatele:
<br> Ing.XXXXXX XXXXX,Ph.D <.>
Mgr.XXXXXXXXX XXXXX
<br> Tato zpráva byla připravena Fakultou životního prostředí ČZU v Praze pro výhradní užití
Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy.Případné použití či šíření tohoto
dokumentu,jeho obsahu,byť jen jeho části jakýmkoliv dalším subjektem je možné pouze
za současného uvedení následující citace:
Fakulta životního prostředí ČZU v Praze (2015).Vyhodnocení vlivu Integrované strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti na životní prostředí <.>
<br> Koherence vyhodnocení:
<br> Vyhodnocení bylo zpracováno k verzi Integrované strategie
pro ITI Pražské metropolitní oblasti říjen 2015 <.>
<br> Česká zemědělská univerzita v Praze,Fakulta životního prostředí
<br> Stránka 2
<br> Vyhodnocení vlivu provádění Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti na životní prostředí
Úvodní informace
<br> Úvod
Integrované územní investice (Integrated Territorial Investment,ITI) představují nový nástroj
Evropské unie pro programové období 2014–2020,který umožní slučovat finanční zdroje
z několika prioritních os jednoho nebo více operačních programů na realizaci velkých
integrovaných projektů strategické povahy <.>
Pražská metropolitní oblast (PMO) je velmi specifická,protože zahrnuje dvě tzv.kategorie
regionů.Středočeský kraj jako méně rozvinutý region a hlavní město Prahu jako více rozvinutý
region s odlišnými podmínkami pro naplňování principu tematické koncentrace a mimo jiné
s různými požadavky na spolufinancování aktivit.Specifikace hlavních problémových oblastí <,>
respektive financování navrhovaných opatření je tak omezeno v možnostech financování
z tematických operačních programů a Operačního programu Praha – pól růstu.V rámci ITI
PMO tak bude většina rozvojových intervencí realizována primárně v zázemí aglomerace (tedy
ve Středočeském kraji),přičemž hlavním nositelem ITI zůstává jádrové město (Praha) <.>
Vypracováním Strategie ITI byl dne 22.1.2014 pověřen Institut plánování a rozvoje hlavního
města Prahy (IPR Praha),který pro tento účel zřídil Projektovou kancelář ITI.Jejím úkolem
je podpora Řídícímu výboru,metodicky vést a řídit přípravu Strategie a má také odpovědnost
za koordinaci jednání s relevantními partnery ITI.Vytvořením Integrované strategie pro ITI
Pražské metropolitní oblasti a její implementací se zajistí lepší funkční propojení obou území <,>
jejich kvalitativní rozvoj,řešení společných problémů a v neposlední řadě potřebná
intenzivnější spolupráce v dlouhodobém horizontu <.>
Obrázek č.1 Lokalizace polygonu zájmového území pro ITI Pražské metropolitní oblasti
<br> Zdroj: FŽP ČZU
<br> Česká zemědělská univerzita v Praze,Fakulta životního prostředí
<br> Stránka 3
<br> Vyhodnocení vlivu provádění Integrované strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti na životní prostředí
<br> Obsah,seznam obrázků a tabulek
<br> Obsah
<br> ÚVOD.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 3
SEZNAM OBRÁZKŮ.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 7
SEZNAM TABULEK.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.7
SEZNAM ZKRATEK.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.8
1.OBSAH A CÍLE KONCEPCE,JEJÍ V...
Načteno
Meta
EIA Územní plánování Územní plánování EIA EIA EIA Územní plánování EIA
Další dokumenty od Město Kralupy Nad Vltavou | ||
---|---|---|
21. 11. 2024 | OOP - Stanovení místní úpravy provozu: Úžice - Vyhrazené parkovací stání | |
21. 11. 2024 | vyrozumnění o pokračování v řízení: Předání - Hostín u Vojkovice - rozvojové území jih - I. eta | |
21. 11. 2024 | sdělení - seznámení s podklady rozhodnutí: Pískovna Dušníky nad Vltavou (D 5278200) | |
19. 11. 2024 | Rozpočtové opatření č. 18/2024 schválené ZM | |
19. 11. 2024 | OOP - Stanovení místní úpravy provozu: BESIP na autobusové zastávce | |
...a další |