Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Liberec.
Návrh rozpočtu
statutárního města
Liberec na rok 2016
<br> Důvodová zpráva
Návrh rozpočtu statutárního města Liberec a řízených organizací na rok 2016 a návrh hospodářské
činnosti statutárního města Liberec na rok 2016
Rozpočet statutárního města Liberec obsahuje návrh příjmů ve výši 1 654 690 384 Kč,návrh výdajů
ve výši 2 080 630 384 Kč,návrh financování ve výši 425 940 000 Kč a návrh hospodářské činnosti ve
výši 18 680 000 Kč <.>
Po projednání s jednotlivými odbory a v radě města je předložen ke schválení zastupitelstvu města
rozpočet na rok 2016,a to v následující struktuře,viz samostatné přílohy ve formátu excel <.>
<br> Harmonogram schválení rozpočtu:
18.listopadu – schválení finálního návrhu radou města a projednání ve finančním výboru města
23.listopadu – vyvěšení na úřední desce
10.prosince – schválení upraveného návrhu rozpočtu na jednání zastupitelstva města
Připomínky a dotazy k rozpočtu je možné zasílat na email posta@magistrat.liberec.cz a v kopii na
korytar.jan@magistrat.liberec.cz
<br> Komentář k podrobnému členění rozpočtu
Příjmy jsou dělené na tyto části:
A – Daňové příjmy,které se dále dělí na
– daňové příjmy ze státního rozpočtu
– daňové příjmy a poplatky upravené městem
– Správní poplatky vybrané odbory v rámci přenesené státní správy
B – přijaté dotace – budou doplňovány během roku dle úspěšnosti našich žádostí
C – příjmy z VHČ (vedlejší hospodářská činnost) – podrobněji na zvláštní tabulce
D – příjmy ze společností a podílů v nich
E – fondy oprav a investic – příjmy
F – dotační fondy města – příjmy
G – financování,kladné úroky apod <.>
H – Pokuta a ostatní příjmy,jinde nezařazené
Výdaje jsou členěny do těchto oblastí:
A – výdaje na samosprávu
B – výdaje na jednotlivé odbory,a to nově včetně mzdových nákladů
C – výdaje na hospodářskou činnost – ty jsou podrobně v samostatném souboru VHČ (vedlejší
hospodářská činnost) na dalším listě,viz příloha
D – výdaje organizacím města – zde jsou všechny příspěvky pro DPMLJ,přes MP až po ZOO a divadla <.>
E – fondy vybavení a investic – k dosavadním třem fondům přibylo sedm dalších + 1 fond na
kofinancování evropských projektů
F – Dotační fondy města – zde jsou přehledně všechny fondy,přes které město rozděluje dotace ve
výběrových řízeních <.>
<br> Shrnutí základní základních položek navrhovaného rozpočtu SML na rok 2016
<br> PŘÍJMY
A) Daňové příjmy města a poplatky
B) Dotace
C) Příjmy z hospodářské činnosti města
D) Příjmy ze společností a podílů v nich
E) Fondy oprav a investic
F) Dotační fond města - příjmy
G) Financování,kladné úroky
H) Pokuty a ostatní příjmy,jinde
nezařazené
<br> 2015
1 309 756 000
67 214 000
6 000 000
45 440 504
36 045 940
0
37 356 000
<br> 2016
1 349 661 000
67 880 999
18 680 000
41 000 000
38 075 753
0
50 183 400
<br> 23 487 556
<br> 89 209 232
<br> 1 525 300 000
<br> 1 654 690 384
<br> -73 438 722
<br> 425 940 000
<br> 1 451 861 278
<br> 2 080 630 384
<br> VÝDAJE
A) RM,ZM,výbory,komise - odměny
B) Odbory magistrátu
C) Výdaje na hospodářskou činnost města
D) Organizace města/s účastí města a další
E) Fond rozvoje
F) Dotační fondy města
<br> 8 161 000
602 130 478
0
785 469 800
42 100 000
14 000 000
<br> 8 477 000
778 239 620
0
923 913 764
350 000 000
20 000 000
<br> výdaje celkem
<br> 1 451 861 278
<br> 2 080 630 384
<br> příjmy celkem
FINANCOVÁNÍ
G) Financování
Příjmy + Financování:
<br> Příjmy – porovnání roků 2015 a 2016:
Celkové navýšení příjmů připadá zejména na vrub navýšených daňových příjmů <.>
Daňové příjmy vycházejí z predikce MF a odrážejí lepší hospodářské výsledky celé ekonomiky ČR <.>
Největší položkou daňových příjmů jsou sdílené daně,které jsou rozpočtovány v částce o cca 30 mil <.>
Kč vyšší než v roce 2015 <.>
Další navýšení v oblasti ostatních příjmů jinde nezařazených je způsobeno z velké části pouze
změněným způsobem rozpočtování.Do roku 2015 se totiž některé příjmy dostaly do celkového
rozpočtu pouze jako saldo neboli hospodářský výsledek.Od roku 2016 jsou pro větší přehlednost
rozpočtovány tyto příjmy přímo v příjmové části rozpočtu.Stejná změna nastala i ve výdajové části,a
proto k faktickému dopadu do celkového rozpočtu nedochází <.>
<br> Výdaje – porovnání roků 2015 a 2016:
Celkové navýšení výdajů je umožněno zapojením prostředků z rušeného amortizačního fondu ve
výši 350 mil.Kč do příjmů rozpočtu SML na rok 2016 <.>
<br> Vyšší výdaje jdou na vrub rozšíření počtu a nárůstu finančních prostředků ve Fondu rozvoje.V této
oblasti byl výrazně posílen zejména fond pro kofinancování evropských projektů,kam byla
převedena velká část peněz (210 mil.Kč) z našetřených finančních prostředků z rušeného
amortizačního fondu <.>
Dále se fond rozvoje významně navyšuje o částky určené na narovnání vztahu s firmou ETODO
v oblasti veřejného osvětlení (cca 70 mil.Kč) <.>
Dochází rovněž k posílení fondů pro opravy a vybavení kulturních a sportovních zařízení a
bytového fondů.Zbylá část navýšení připadá na navýšení finančních prostředků pro městské
společnosti <.>
Navýšení v odborech magistrátu je způsobeno zejména zař...
Příloha č.1
<br> Rozpočet 2016 Příjmy
Název akce
<br> ODPA POL ORJ
<br> ORG
<br> 1,654,690,384 Kč
Název odboru /oddělení/ORJ2
<br> A) Daňové příjmy města a poplatky
<br> celkem
<br> rozpočet
schválený na
rok 2015
<br> 1,349,661,000 Kč
<br> Daňové příjmy ze státního rozpočtu
1111
<br> 1 0010042000000 Daň z příjmu FO vybírané srážkou - zaměstnanci
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1111
<br> 1 0010043000000 Daň z příjmu FO ze závislé činnosti podle počtu zaměst odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1112
<br> 1 0010044000000 Daň z příjmu OSVČ podle počtu obyvatel
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1112
<br> 1 0010045000000 Daň z příjmu OSVČ podle bydliště podnikatele
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1113
<br> 1 0010046000000 Daň z příjmu FO z kapitálových výnosů
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1121
<br> 1 0010047000000 Daň z příjmu právnických osob
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1122
<br> 1 0010048000000 Daň z příjmu právnických osob za obce
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1211
<br> 1 0010049000000 Daň z přidané hodnoty
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1334
<br> 1 0010050000000 Odvody - za odnětí půdy ze zeměď.půdního fondu
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1335
<br> 1 0010051000000 Poplatky - za odnětí pozemků plnící funkci lesa
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 0 1511
<br> 1 0010054000000 Daň z věcí nemovitých
<br> odbor ekonomiky/0003001210028
<br> 222,000,000
23,000,000
3,000,000
17,000,000
26,000,000
245,000,000
6,000,000
500,000,000
145,000
150,000
125,000,000
<br> Daňové příjmy a poplatky upravené městem
0 1332
<br> 1 0010057000000 Poplatky - znečišťování ovzduší
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1340
<br> 1 0010058000000 Poplatky - sběr,přeprava a třídění komunálního odpadů odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1341
<br> 1 0010059000000 Poplatky - psi
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1342
<br> 1 0010060000000 Poplatky - lázeňský nebo rekreační pobyt
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1343
<br> 1 0010061000000 Poplatky - užívání veřejného prostranství
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1345
<br> 1 0010062000000 Poplatky - ubytovací kapacity
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1349
<br> 1 0010063000000 Poplatky - místní - zrušené
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1353
<br> 1 0010052000000 Poplatky - zkoušky řidičské oprávnění
<br> odbor dopravy/000200100000
<br> 0 1351
<br> 1 0010064000000 Odvody - výtěžek z provozování loterií
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1355
<br> 1 0010065000000 Odvody - výherní hrací přístroje
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1361
<br> 1 0010053000000 Poplatky - správní
<br> odbor ekonomiky/0003001210029
<br> 0 1361
<br> 1 0010053000000 Poplatky - správní
<br> stavební úřad/000200060000
<br> 0 1361
<br> 1 0010053000000 Poplatky - správní
<br> odbor životního prostředí/000200070000
<br> 30,000
45,000,000
2,500,000
1,300,000
3,700,000
1,300,000
1,000
1,700,000
4,000,000
58,000,000
<br> Správní poplatky
230,000
4,000,000
400,000
<br> Příloha č.1
0 1361
<br> 1 0010053000000 Poplatky - správní
<br> odbor správní a živnostenský/000200080000
<br> 0 1361
<br> 1 0010053000000 Poplatky - správní
<br> odbor dopravy/000200100000
<br> ODPA POL ORJ
<br> ORG
<br> B) Dotace
<br> 9,000,000
11,300,000
<br> 67,880,999 Kč
<br> Pravidelné dotace
0 4112
<br> 1 0010040000000 Příjmy - dotace na výkon státní správy ze státního rozpoodbor ekonomiky/000300120027
<br> 0
0
0
0
<br> 1
1
1
1
<br> 65,000,000
<br> Dotace jednorázové pod smlouvou,příjem v roce 2016
4116
4116
4121
4121
<br> 0010332000000 Dotace z úřadu práce (ÚZ 104113013)
0010332000000 Dotace z úřadu práce (ÚZ 104513013)
0010097000000 Poplatky - výkon přestupkové agendy od obcí
0010186000000 Přijaté neinvestiční transfery od obcí
<br> 0
0
14,000
0
<br> odbor ekonomiky/000300120027
odbor ekonomiky/000300120027
odbor správní a živnostenský/000200080000
oddělení školství a kultury/000500170039
<br> Konsolidační položky - Smuteční fond
6330 4134
6330 4139
<br> 1 0010002000009 Příjem na běžný účet fondu - Smuteční fond
1 0010003000009 Příjem na ZBÚ - Smuteční fond
<br> ODPA POL ORJ
<br> ORG
<br> 1,100,000
1,100,000
<br> oddělení technické správy/000600040003
oddělení technické správy/000600040003
<br> C) Příjmy z hospodářské činnosti města
<br> 18,680,000 Kč
<br> celkové podrobné příjmy viz část Hospodářská činnost města
6330 4131
<br> 1 0010041000000 Příjmy - odvod z hospodářské činnosti města
<br> ODPA POL ORJ
<br> ORG
<br> D) Příjmy ze společností a podílů v nich
Příjmy z hospodáření
<br> 6310 2142
6310 2142
6310 2142
<br> nedaňové příjmy
24 0010036000000 Podíl na zisku a z dividend A.S.A <.>
26 0010037000000 Podíl na zisku a z dividend Teplárna Liberec
25 0010256000000 Podíl na zisku a z dividend Liberecká IS
Podíl na zisku a z dividend TSML
Podíl na zisku a z dividend SAJ
Podíl na zisku a z dividend ELSET
Podíl na zisku a z dividend SVS
<br> 5,000,000
3,500,000
500,000
0
0
0
0
<br> odbor ekonomiky/0003001200...
Načteno
Meta
Územní plánování Prodej EIA Jednání zastupitelstva