Město Pardubice - Etika ve veřjené správě

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Pardubice.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

dotaz_etika_ve_veřejné_správě [PDF, 213 kB]

III-zł
<br>
<br>
žÁDOsT o POSKYTNUTÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č.106/1999 Sb.<,>
o svoBoDNÉM PŘÍSTUPU K ıNroRMAcíM,v PLATNÉM ZNĚNÍ
<br>
<br> Povinný subjekt:
všechna Statutární města a města Se
Sídlem okresu v ČR
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> obracím se na Vaše město Se žádostí o poskytnutí informací dle Zákona č.106/1999 Sb <.>,o svobodném
přístupu k informacím,ve znění pozdějších předpisů (lan) <.>
<br> Požadované informace jsou z Oblasti etiky ve veřejné správě a směřují ke Zjištění některých aspektů
etického přístupu,jeho nastavení a souvisejících statistických údajů povinných subjektů,konkrétně
okresních měst v ČR <.>
<br> Tato žádost je Součástí výzkumné sondy pro diplomovou práci vedenou na Právnické fakultě
Masarykovy univerzity v Brně s tématem „Etika ve veřejné správě".V jejím rámci jsou oslovena
všechna statutární a okresní města v ČR,resp.jejich orgány a pověřené osoby,a to s totožnými dotazy
strukturovanými pro Snazší vyhodnocení údajů <.>
<br> Jsem si vědom,že některé povinné subjektyjiž podobné informace dle Ian dříve poskytly (zveřejnily) <,>
dovolím si přesto požádat o komplexní odpovědi,resp.přímé poskytnutí informací dle Š 6,odst.2
1an a níže uvedených bodů,a to pro snazší zpracování poskytnutých informací <.>
<br> Dále si dovolím požádat,abyste se v odpovědích uvádějících požadované informace nekloniíi k užití
§ 11 lan,nebot' v tomto _dotazování (žádosti) nejde z podstaty o individuální personální záležitosti
vztahující se k jednotlivým osobám (pracovníkům) XXX o vnitřní pokyny citlivého charakteru
s konkrétními úkoly pro pracovníky povinného subjektu.Také není smyslem požadovat informace <,>
které by mohly mít pro povinný subjekt nebo jeho činnost ko-mpromitující či jiným způsobem
nepatřičné důsledky <.>
<br> Např.texty Etických kodexů bývají někdy součástí pracovních smluv se Zaměstnanci (praxe se liší úřad
od úřadu),autentický však existují XXXX o sobě a v tomto smyslu se tedy jedná o obecnou informaci <,>
resp.požadavky na etické závazky úřadu “- zaměstnavatele dle požadavků vlády ČR i orgánů EU a není
proto jistě v zájmu rozvoje veřejné správy a její transparentnosti jejich znění utajovat.Naopak jde
o sdělení charakteristik otevřeného závazku orgánů veřejné správy vůči občanům a o zmapování
„etickoprávních“ poměrů a přístupů u orgánů samosprávy měst napříč ČR <.>
<br> Ve smyslu § 17 lan nepožaduji zaslání kopií dokumentů,nosičů dat atp <.>,a současně se proto
nedomnívám,že by požadované informace vyžadovaly mimořádně rozsáhlé vyhledávání v databázích
či archivech,nebo byly spojeny s významnými materiálními náklady <.>
<br> V dotazech,které se týkají činnosti úřadů statutárních měst,nepožaduji poskytnutí informací
vztahujících se k jeho městským částem či obvodům,tj.informace jsou požadovány pouze
za magistráty těchto měst,u ostatních měst za jejich městské úřady <.>
<br> Otázky pro získání informací byly voleny s vírou v rozumnou míru validity a v kvalitu zpětné vazby
<br> IVVI' V
<br> poskytnutých informací při současně co možná nejnızsı casové zátěži pro povinné subjekty <.>
<br> -1-
<br> Jistý rozsah vyhledávání a aktivity pro Zpracování odpovědíje přirozeně namístě,avšak domnívám se <,>
že nikoli natolik rozsáhlý,aby opravňoval vyžádání úhrady ze strany povinného subjektu,resp.z Vaší
strany.Pro od povědi většinou postačuje jednoslovné vyjádřeníANO/NE,případ ně rozvedení stručnou
větou,event.číselný údaj <.>
<br> Proto prosím přihlédněte k povaze a účelu takto soustředěných informací a nepostupujte dle § 17
lan.Pilotní informace z již dofltazovaného povinného subjektu veřejné správy vypovídají o obsahové <,>
věcné i časové akceptovatelnosti předkládaných dotazů,resp.požadavků na poskytnutí informací
a nebyla za ně požadovaná úhrada <.>
<br> Věřím,že moje požadavky na poskytnutí informací dle lan jsou v rámci výzkumné sondy veřejné
správy v oblasti etiky v jejím dobrém zájmu a že jejich analýza a komparace doplní vhodným
způsobem současné poznatky o naplňování principů dobré Zprávy a stavu kodifikace etických
požadavků v největších městech ČR.Tedy že informace,které se přibližují mnohdy oblastem
personálním,je možné v rámci otevřenosti veřejné správy odpovědné poskytnout <.>
<br> Nejen vlastní obsah,ale i forma a pečlivost,s jakou přistoupíte k položeným otázkám,utvoří vizitku
úrovně Vašeho města a jeho pracovníků z pohledu etických principů.Informace budou zpracovány
pouze pro vědecké účely a nejsou motivovány žádnými vazbami na konkrétní města,pracovníky či
„kauzy" <.>
<br> V Souvislosti s termínem dokončení diplomové práce a potřebným časem na zpracování informací si
proto dovoluji (se Znalostí zákonných lhůt) apelovat na pracovníky pověřené sestavením odpovědí
na tuto žádost o její neodkládání,ale naopak brzkou reakci,opět formou datové zprávy <.>
<br> Diplomová práce bude po obhajobě dostupná na stránkách univerzity v Sekci závěrečných prací
na WWW.is.muni.cz <.>
<br> Informace požadované dle dle Ian:
<br> 1.Má úřad Vašeho města vytvořen/vydán Etický kodex ve smyslu doporučení vlády,...

odpoved_etika_ve_veřejné_správě [DOCX, 18 kB]

Odpověď ze dne 5.6.2015,na dotaz : Etika ve veřejné správě
níže Vám posílám odpovědi na Vaši žádost o poskytnutí informací ze dne 25.5.2015 <.>
1.Ano,viz přílohu <.>
2.Ano <.>
3.Zákon o úřednících územních samosprávných celků,zákoník práce,zákon o
střetu zájmů,vhodnou personální/manažerskou práci …
4.Nic jako speciální „systém sankcí“ vytvořeno nemáme.Není případ jako případ <,>
případné porušení je třeba posuzovat vždy individuálně,s možným vyvozením
pracovněprávních důsledků – dle charakteru a intenzity porušení povinností <.>
5.Na žádost – dle zákona o obcích,zákona č.106/1999 Sb.; na webu města –
zápisy + audiovizuální záznamy z jednání <.>
6.Zpravodaj města,vydává a za obsah odpovídá město/magistrát <.>
7.Ano <.>
8.Ne <.>
9.1 x ročně probíhá hodnocení,tj.zaměstnanci jsou hodnoceni bezprostředně
nadřízeným vedoucím pracovníkem,hodnocení má formu pohovoru,který je
zaznamenán do předepsaného formuláře.Průběžné – operativní hodnocení
probíhá v rámci celého roku,dle potřeby <.>
10.Máme vytvořen systém prezenčního a e-learningového vzdělávání <.>
11.Aktivity teambuidingu částečně využíváme,zejména v rámci témat jako je
projektové řízení,komunikační dovednosti …
12.Magistrát ročně obdrží stížnosti na chování úředních osob v řádu jednotek <,>
všechny stížnosti jsou řádně prošetřeny a je na ně odpovězeno.Důvodnost
stížností se někdy posuzuje velmi těžko,nicméně často bývá stížnost
nedůvodná.V některých případech však byla konstatována důvodnost stížnosti <,>
potom následuje omluva či jiná forma nápravy a případně i pracovněprávní
postih <.>
13.Ne <.>
14.0 šetření v uvedených letech <.>
15.Ano,takové mimořádné situace se již (naštěstí však velmi výjimečně) vyskytly <.>
16.S jedním <.>
17.Mgr.XXXX XXXXX,vedoucí kanceláře tajemníka,XXX XXX XXX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------A) To je širší téma,tajemník magistrátu je připraven to s Vámi v případě Vašeho zájmu
probrat osobně <.>
B) Zcela standardní a obvyklé jako u obdobných úřadů/magistrátů.Nevnímáme
v tomto směru žádná výrazná specifika/odlišnosti našeho úřadu <.>
C) Zcela standardní a obvyklé jako u obdobných úřadů/magistrátů.Nevnímáme
v tomto směru žádná výrazná specifika/odlišnosti našeho úřadu <.>
D) Ano
E) Budovy úřadu jsou územně roztříštěné do celkem 7 budov.Centrální budova –
radnice je historickou,památkově chráněnou budovou <.>
Příloha: Etický kodex

Načteno

edesky.cz/d/155718

Meta

Jednání zastupitelstva  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Další dokumenty od Město Pardubice
15. 09. 2025
15. 09. 2025
15. 09. 2025
15. 09. 2025
15. 09. 2025
  ...a další
Více dokumentů od Město Pardubice      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz