Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Pardubice.
III-zł
<br>
<br>
žÁDOsT o POSKYTNUTÍ INFORMACÍ DLE ZÁKONA Č.106/1999 Sb.<,>
o svoBoDNÉM PŘÍSTUPU K ıNroRMAcíM,v PLATNÉM ZNĚNÍ
<br>
<br> Povinný subjekt:
všechna Statutární města a města Se
Sídlem okresu v ČR
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> obracím se na Vaše město Se žádostí o poskytnutí informací dle Zákona č.106/1999 Sb <.>,o svobodném
přístupu k informacím,ve znění pozdějších předpisů (lan) <.>
<br> Požadované informace jsou z Oblasti etiky ve veřejné správě a směřují ke Zjištění některých aspektů
etického přístupu,jeho nastavení a souvisejících statistických údajů povinných subjektů,konkrétně
okresních měst v ČR <.>
<br> Tato žádost je Součástí výzkumné sondy pro diplomovou práci vedenou na Právnické fakultě
Masarykovy univerzity v Brně s tématem „Etika ve veřejné správě".V jejím rámci jsou oslovena
všechna statutární a okresní města v ČR,resp.jejich orgány a pověřené osoby,a to s totožnými dotazy
strukturovanými pro Snazší vyhodnocení údajů <.>
<br> Jsem si vědom,že některé povinné subjektyjiž podobné informace dle Ian dříve poskytly (zveřejnily) <,>
dovolím si přesto požádat o komplexní odpovědi,resp.přímé poskytnutí informací dle Š 6,odst.2
1an a níže uvedených bodů,a to pro snazší zpracování poskytnutých informací <.>
<br> Dále si dovolím požádat,abyste se v odpovědích uvádějících požadované informace nekloniíi k užití
§ 11 lan,nebot' v tomto _dotazování (žádosti) nejde z podstaty o individuální personální záležitosti
vztahující se k jednotlivým osobám (pracovníkům) XXX o vnitřní pokyny citlivého charakteru
s konkrétními úkoly pro pracovníky povinného subjektu.Také není smyslem požadovat informace <,>
které by mohly mít pro povinný subjekt nebo jeho činnost ko-mpromitující či jiným způsobem
nepatřičné důsledky <.>
<br> Např.texty Etických kodexů bývají někdy součástí pracovních smluv se Zaměstnanci (praxe se liší úřad
od úřadu),autentický však existují XXXX o sobě a v tomto smyslu se tedy jedná o obecnou informaci <,>
resp.požadavky na etické závazky úřadu “- zaměstnavatele dle požadavků vlády ČR i orgánů EU a není
proto jistě v zájmu rozvoje veřejné správy a její transparentnosti jejich znění utajovat.Naopak jde
o sdělení charakteristik otevřeného závazku orgánů veřejné správy vůči občanům a o zmapování
„etickoprávních“ poměrů a přístupů u orgánů samosprávy měst napříč ČR <.>
<br> Ve smyslu § 17 lan nepožaduji zaslání kopií dokumentů,nosičů dat atp <.>,a současně se proto
nedomnívám,že by požadované informace vyžadovaly mimořádně rozsáhlé vyhledávání v databázích
či archivech,nebo byly spojeny s významnými materiálními náklady <.>
<br> V dotazech,které se týkají činnosti úřadů statutárních měst,nepožaduji poskytnutí informací
vztahujících se k jeho městským částem či obvodům,tj.informace jsou požadovány pouze
za magistráty těchto měst,u ostatních měst za jejich městské úřady <.>
<br> Otázky pro získání informací byly voleny s vírou v rozumnou míru validity a v kvalitu zpětné vazby
<br> IVVI' V
<br> poskytnutých informací při současně co možná nejnızsı casové zátěži pro povinné subjekty <.>
<br> -1-
<br> Jistý rozsah vyhledávání a aktivity pro Zpracování odpovědíje přirozeně namístě,avšak domnívám se <,>
že nikoli natolik rozsáhlý,aby opravňoval vyžádání úhrady ze strany povinného subjektu,resp.z Vaší
strany.Pro od povědi většinou postačuje jednoslovné vyjádřeníANO/NE,případ ně rozvedení stručnou
větou,event.číselný údaj <.>
<br> Proto prosím přihlédněte k povaze a účelu takto soustředěných informací a nepostupujte dle § 17
lan.Pilotní informace z již dofltazovaného povinného subjektu veřejné správy vypovídají o obsahové <,>
věcné i časové akceptovatelnosti předkládaných dotazů,resp.požadavků na poskytnutí informací
a nebyla za ně požadovaná úhrada <.>
<br> Věřím,že moje požadavky na poskytnutí informací dle lan jsou v rámci výzkumné sondy veřejné
správy v oblasti etiky v jejím dobrém zájmu a že jejich analýza a komparace doplní vhodným
způsobem současné poznatky o naplňování principů dobré Zprávy a stavu kodifikace etických
požadavků v největších městech ČR.Tedy že informace,které se přibližují mnohdy oblastem
personálním,je možné v rámci otevřenosti veřejné správy odpovědné poskytnout <.>
<br> Nejen vlastní obsah,ale i forma a pečlivost,s jakou přistoupíte k položeným otázkám,utvoří vizitku
úrovně Vašeho města a jeho pracovníků z pohledu etických principů.Informace budou zpracovány
pouze pro vědecké účely a nejsou motivovány žádnými vazbami na konkrétní města,pracovníky či
„kauzy" <.>
<br> V Souvislosti s termínem dokončení diplomové práce a potřebným časem na zpracování informací si
proto dovoluji (se Znalostí zákonných lhůt) apelovat na pracovníky pověřené sestavením odpovědí
na tuto žádost o její neodkládání,ale naopak brzkou reakci,opět formou datové zprávy <.>
<br> Diplomová práce bude po obhajobě dostupná na stránkách univerzity v Sekci závěrečných prací
na WWW.is.muni.cz <.>
<br> Informace požadované dle dle Ian:
<br> 1.Má úřad Vašeho města vytvořen/vydán Etický kodex ve smyslu doporučení vlády,...
Odpověď ze dne 5.6.2015,na dotaz : Etika ve veřejné správě
níže Vám posílám odpovědi na Vaši žádost o poskytnutí informací ze dne 25.5.2015 <.>
1.Ano,viz přílohu <.>
2.Ano <.>
3.Zákon o úřednících územních samosprávných celků,zákoník práce,zákon o
střetu zájmů,vhodnou personální/manažerskou práci …
4.Nic jako speciální „systém sankcí“ vytvořeno nemáme.Není případ jako případ <,>
případné porušení je třeba posuzovat vždy individuálně,s možným vyvozením
pracovněprávních důsledků – dle charakteru a intenzity porušení povinností <.>
5.Na žádost – dle zákona o obcích,zákona č.106/1999 Sb.; na webu města –
zápisy + audiovizuální záznamy z jednání <.>
6.Zpravodaj města,vydává a za obsah odpovídá město/magistrát <.>
7.Ano <.>
8.Ne <.>
9.1 x ročně probíhá hodnocení,tj.zaměstnanci jsou hodnoceni bezprostředně
nadřízeným vedoucím pracovníkem,hodnocení má formu pohovoru,který je
zaznamenán do předepsaného formuláře.Průběžné – operativní hodnocení
probíhá v rámci celého roku,dle potřeby <.>
10.Máme vytvořen systém prezenčního a e-learningového vzdělávání <.>
11.Aktivity teambuidingu částečně využíváme,zejména v rámci témat jako je
projektové řízení,komunikační dovednosti …
12.Magistrát ročně obdrží stížnosti na chování úředních osob v řádu jednotek <,>
všechny stížnosti jsou řádně prošetřeny a je na ně odpovězeno.Důvodnost
stížností se někdy posuzuje velmi těžko,nicméně často bývá stížnost
nedůvodná.V některých případech však byla konstatována důvodnost stížnosti <,>
potom následuje omluva či jiná forma nápravy a případně i pracovněprávní
postih <.>
13.Ne <.>
14.0 šetření v uvedených letech <.>
15.Ano,takové mimořádné situace se již (naštěstí však velmi výjimečně) vyskytly <.>
16.S jedním <.>
17.Mgr.XXXX XXXXX,vedoucí kanceláře tajemníka,XXX XXX XXX
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------A) To je širší téma,tajemník magistrátu je připraven to s Vámi v případě Vašeho zájmu
probrat osobně <.>
B) Zcela standardní a obvyklé jako u obdobných úřadů/magistrátů.Nevnímáme
v tomto směru žádná výrazná specifika/odlišnosti našeho úřadu <.>
C) Zcela standardní a obvyklé jako u obdobných úřadů/magistrátů.Nevnímáme
v tomto směru žádná výrazná specifika/odlišnosti našeho úřadu <.>
D) Ano
E) Budovy úřadu jsou územně roztříštěné do celkem 7 budov.Centrální budova –
radnice je historickou,památkově chráněnou budovou <.>
Příloha: Etický kodex
Načteno
Meta
Jednání zastupitelstva
Další dokumenty od Město Pardubice | ||
---|---|---|
15. 09. 2025 | 121938 vv oop přechodná úprava | |
15. 09. 2025 | 124354 vv oop přechodná úprava | |
15. 09. 2025 | Příloha č. 1N | |
15. 09. 2025 | pis_2161 | |
15. 09. 2025 | VV_OOP_Stanovení přechodné úpravy v ulici Bulharská v Pardubicích | |
...a další |