Obec Poličná - Rozpočtový výhled obce Poličná pro období roku 2017-2020

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Poličná.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Rozpočtový výhled obce Poličná na období od roku 2017-2020

ROZPOČTOVÝ VÝHLED
<br> obce Poličná na roky 2017 — 2020
<br> zpracoval ověřil schválil Jméno a příjmení Ing.Stanislav Per “cký mítanislav XXXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX funkce amistqatarosta ístostqrpstad starosta podpis š/WWWÁ * „AML \ /-X» „% datum 28.11.2011; 28.11.2016) * “ 284712016
<br> datum změny
<br> v
<br> Obec Poličná tímto dokumentem naplňuje povinnosti dané ji 5 3 zákona č.250/2000 Sb <.>,o Rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> Obsahem rozpočtového výhledu,dle tohoto zákona,jsou základní údaje o příjmech a výdajích,o finančních zdrojích a potřebách dlouhodobě realizovaných záměrů <.>
<br> Rozpočtový výhled je pomocným nástrojem orgánů obce sloužící pro střednědobé finanční plánování rozvoje hospodaření a k zajištění stability potřeb obce <.>
<br> Smyslem rozpočtového výhledu je nastavit dlouhodobou udržitelnost financí,vymezit finanční možnosti obce,podpořit zdravý vývoj financí a schopnost obce dostát svým závazkům.Pro správnou funkci výhledu je třeba,aby byl plněn a ročně aktualizován.Nutné je průběžně reagovat na aktuální ekonomickou situaci,hrozby a rekapitulovat pravidelně finanční hospodaření samosprávy právě zejména s ohledem na rizika a příležitosti.Výhodou rozpočtového výhledu je velká možnost manévrování finanční koncepce do středně blízké budoucnosti.Na základě výhledu je možné připravit včas strategii financí a hospodaření.Výhled se využívá zejména při sestavování rozpočtů a jako příloha k případným žádostem o úvěry a některé dotace.Rozpočtový výhled se vytváří na období dvou až pěti let následujících po roce,na který se sestavuje roční rozpočet.Obsahuje souhrnné základní údaje o příjmech a výdajích a o finančních zdrojích a potřebách dlouhodobě realizovatelných záměrů <.>
<br> Vzhledem k tomu,že obec má již za sebou téměř čtyřletou ekonomickou historii,kterou lze hodnotit dobře,bylo možno výsledky hospodaření podrobit důkladné analýze,která je podkladem ke zpracování rozpočtového výhledu obce.Z dalších bylo použito zejména těchto zdrojů:
<br> Výsledky hospodaření obce za roky 2013 — 2015
<br> Upravený rozpočet na rok 2016
<br> Výkazy plnění rozpočtu FIN 2-12M k 31.10.2016
<br> Predikce výnosů daní na rok 2017 dle nového návrhu RUD MF ČR
<br> Kalkulačka RUD na SMO ČR
<br> Systém ARIS Web MF ČR „
<br> Systém ÚFIS — prezentace údajů ÚSC Web MF CR
<br> Předpokladem pro řízení financí obce s citem je znalost vývoje,trendu a stavu financí.Stanovit správně finanční koncepci a výhled znamená především znát trendy a stav financí,příležitosti a ohrožení.Samospráva může získat ucelený pohled na finance obce pouze tehdy,má li souhrnné informace v časové řadě a v souvislostech.Bez těchto svodných údajů se může stát,že se finance snadno vymknou kontrole.Protože obec má již čtyřletou „rozpočtovou“ historii a také výsledky,můžeme zhodnotit celkový vývoj financí obce z agregovaných finančních dat druhově tříděných,které jsou ve výkazech FlN rozepsány do položek a paragrafů,v několikaleté časové řadě.Přestože majetkové vypořádání rozdělení mezi městem Valašské Meziříčí a naší obci proběhlo vprvní polovině r.2014,musíme jednoznačně konstatovat,že citlivý a obezřetný přístup ke zpracování rozpočtového výhledu v r.2013 byl správný a vyplatil se nám <.>
<br> \\'\\\\\
<br> | TEORETICKÝ ÚVOD - | Při posuzování finanční kondice obce je nutné si uvědomit,že rozpočet je složen z příjmů a výdajů <.>
<br> _ 2 _
<br> Příjmy se dělí na ty,které se každoročně opakují (tzv.běžné příjmy),to jsou veškeré příjmy,vyjma kapitálových příjmů (prodejů majetku) a investičních dotací <.>
<br> Výdaje je možné dělit podobně.Výdaje,které obec musí každý rok vynaložit na provoz (běžné nebo též provozní výdaje,paralela ke státnímu rozpočtu,kde se nazývají mandatorními výdaji).Tyto výdaje musí samospráva vydat ze zákona nebo jimi financuje své provozní aktivity (údržba obce,příspěvkové organizace,organizační složky,úřad apod.).Rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji nazýváme provozní saldo (to jsou prostředky,které zbývají samosprávě po úhradě provozu z běžných příjmů k „volnému" rozhodování) <.>
<br> Vedle běžných výdajů existují také investice (kapitálové výdaje).Kapitálové výdaje jsou výdaje většinou na rozvoj <.>
<br> Rozdíl mezi veškerými příjmy a veškerými výdaji uskutečněnými od 1.ledna do 31.prosince daného roku (tzv.rozpočtového roku) se nazývá saldo rozpočtu.Provozní saldo rozpočtu je ale jiný a mnohem důležitější údaj než samotné saldo rozpočtu.Když totiž existuje deficitní rozpočet,znamená to,že obec realizovala daný rok více výdajů než příjmů,ale deficit může být pokryt z úspor z předchozích let,z dotací které dorazí až následující rok,úvěrem apod.Avšak záporné provozní saldo může znamenat vážnou situaci,kdy obec nemá dostatek pravidelných příjmů na úhradu samotného provozu (běžných výdajů) <.>
<br> PŘÍJMY VÝDAJE
<br> Počet obyvatel Provoz
<br> Podnikatelé (fyzické osoby) Objem a stav majetku6 - údržba
<br> Výše daně z příjmů z podnikatelů v Ceny nakupovaných služeb a kval...

Načteno

edesky.cz/d/969957

Meta

Prodej   Pronájem   Rozpočet  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Obec Poličná      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz