Město Nová Paka - Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2019 - 2021

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Nová Paka.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2019 - 2021

Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2019 — 21
<br> 1.Úvod
<br> \:
<br> Střednědobý výhled rozpočtu upravuje 53 zákona c.250/2000 Sb <.>,o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů:
<br> „Střednědobý výhled rozpočtu je nástrojem územního samosprávného celku a svazku obcí sloužícím pro střednědobé plánování rozvoje jeho hospodářství.Sestavuje se na základě uzavřených smluvních vztahů a přijatých závazků zpravidla na 2 až 5 let následujících po roce,na který se sestavuje roční rozpočet <.>
<br> Střednědobý výhled rozpočtu obsahuje souhrnné základní údaje o příjmech a výdajích,o dlouhodobých závazcích a pohledávkách,o finančních zdrojích a potřebách dlouhodobě realizovaných záměrů.“
<br> Zvýhledu rozpočtu se vychází při zpracování ročního rozpočtu.Střednědobý výhled rozpočtu poskytuje přehled o vývoji hospodaření města vminulosti a možnostech v budoucnosti,umožňuje nastavit udržitelnost financí a vymezit finanční možnosti města dostát svým závazkům <.>
<br> Poslední aktualizace rozpočtového výhledu města Nová Paka byla provedena v prosinci roku 2016,kdy byl schválen rozpočtový výhled na roky 2018 — 2020 <.>
<br> 2.Hospodaření města v minulých letech
<br> V minulých letech město Nová Paka dosáhlo kladného salda hospodaření ve výši téměř 40 mil.Kč.Hospodaření města je v dlouhodobějším horizontu vyrovnané a rozpočtové správné.Na příjmech bylo inkasováno cca 900 mil.Kč a vyčerpáno 860 mil.Kč <.>
<br> Příjmy vtomto období ovlivnila zejména výše inkasovaných investičních dotací,klesající prodej majetku a novela rozpočtového určení daní( RUD ) v roce 2013
<br> Zvýdajů připadá průměrně 60% na běžné výdaje.Trend běžných výdajů lze hodnotit pozitivně,neboť jejich výše se příliš nemění a od roku 2014 dokonce stagnuje.Pokles kapitálových výdajů souvisí s nižšími investičními dotacemi,i tak bylo proinvestováno 309
<br> mil Kč.v tis.Kč 2012 2013 2014 2015 2016 2012—16 1.Daňové příjmy 84 427 100 008 105 690 104 353 109 027 503 505
<br> 2.Nedaňové příjmy 26 348 29 624 25 798 28559 26 085 136 414
<br> 3.Kapitálové příjmy 16 779 12 976 13 264 3 213 6 215 52 447
<br> 4.Přijaté dotace 65 087 57 779 28 601 25 561 29 276 206 304 Příjmy celkem 192 641 200 387 173 353 161 686 170 603 898 670 S.Běžné výdaje 99 207 109 324 114 926 114 503 113 447 551 407 6.Kapitál0vé Výdaje 72 106 78 131 51 883 78 739 28 093 308 952 Výdaje celkem 171 313 187 454 166 809 193 242 141 487 860 305 Saldo 21 329 12 933 6 544 —31 555 29 117 38 368
<br> 3.Základní teze střednědobého výhledu rozpočtu
<br> 3.1.Příjmová stránka vychází z vývojových řad jednotlivých příjmů,zohledňuje platnou legislativu a přihlíží k závěrům makroekonomické predikce ministerstva financí.Samozřejmostí je respektování konzervativního přístupu k odhadu všech položek.Celkové příjmy za celé rozpočtované obdobíjsou predikovány vy výši 460 mil.Kč.Základnou pro stanovení daňových příjmů je skutečné inkaso předchozích let a odhad dopadů změny rOZpočtového určení daní.Ve srovnání se skutečností roku 2016 očekáváme inkaso ze sdílených daní v roce 2018 o 10% vyšší.V následujících letech pak 3% tempo růstu <.>
<br> Stejně jako v minulém období výši celkových příjmů významně ovlivňuje inkaso dotací.Ačkoliv jsou připravovány projekty s možnou účastí dotace,není možné s přijetím dotace do výhledu rozpočtu počítat,dokud nejsou uzavřeny dotační smlouvy nebo vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace <.>
<br> 3.2.Výdajová stránka by měla mít stejný vývoj jako příjmová,aby nedocházelo k nezdravému vývoji rozpočtu,poklesu provozního přebytku,roztočení úvěrové spirály a nezdravému zadlužování.Tato podmínka byla v rámci provozního rozpočtu dodržena,ovšem na cenu úsporných opatření na straně výdajů.Provozní výdaje při zachování stávající struktury a bez vlivu dotací vjednotlivých letech zachovávají minimální růst.Celkově je připraveno k čerpání 460 mil.Kč <.>
<br> 3.3.Saldo rozpočtu ve střednědobém výhledu rozpočtu 2019 — 2021 je celkové saldo rozpočtu navrhováno nulové,tj.příjmy a výdaje rozpočtu vyrovnané.Vjednotlivých ročních rozpočtech pak může být saldo jak kladné díky vazbě mezi skutečnými příjmy a výdaji tak i záporné,díky přijetí úvěru či zapojování zdrojů z minulých XXX do rozpočtu.X.X.Úvěrové zatížení města bude i v příštích letech přísně regulováno.Limit zadluženosti stanovený zákonem o rozpočtové odpovědnosti je 60% průměrného příjmu za poslední4 XXXX a k XX.XX.XXXX činí pro město Nová Paka 19%.Bude—li potřebné zapojit nový úvěr do rozpočtu například z důvodu předfínancování dotací,pak pochopitelné při dodržení pravidel rozpočtové odpovědnosti <.>
<br> 4.Závěr
<br> Střednědobý výhled rozpočtu vychází ze schváleného rozpočtového výhledu na roky 2018 až 2020 a zakotvuje:
<br> - Vyrovnaný rozpočet na období 2019 — 2021
<br>.BeZpečné úvěrové zatížení výrazně pod limitem daným zákonem o rozpočtové odpovědnosti
<br>.Schopnost města dostát svým dosavadním závazkům
<br>.Stabilitu financí
<br> Graf vývoje p
<br> (vtis.Kč)
<br> v:.o
<br> rljmu a výdajů za roky 2012 až 2016 Tabulka č.1
<br> 250 000
<br> 200 ...

Načteno

edesky.cz/d/934592

Meta

Prodej   Rozpočet  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Město Nová Paka      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz