Městys Hostomice - Domovní řád

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Městys Hostomice.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

zde ke stažení

DOMOVNÍ ŘÁD
(pro bytové a nebytové objekty a zařízení v majetku městyse Hostomice)
<br> Článek l
Úvodní ustanovení
Domovní řád stanovuje zásady pro řádný provoz těchto objektů a zařízení,pořádek i zachování dobrých vzájemných vztahů mezi občany.Domovní řád je v souladu s občanským zákoníkem (č.89/2012 Sb <.>,občanský zákoník).Cílem jeho vydání je dosáhnout řádného užívání a ochrany domů a bytů,nebytových prostor,jakož i společných prostor a zařízení v domě,přilehlých pozemků,veřejných prostranství a podobně.Plný rozsah práv a povinností pronajímatele i nájemců bytů vymezuje občanský zákoník,nájemní smlouva a tento domovní řád <.>
<br> Článek 2
Užívání objektů a zařízení
1.Domy,objekty a jejich společné prostory (dále jen objekty) musí být udržovány v řádném stavu,aby nedocházelo k jejich znehodnocování a poškozování.Mohou být užívány XXX k určenému účelu.Nájemci a ostatní bydlící v domech,či užívající určitý objekt dbají o udržení objektu v čistotě,pořádku a zdravotně nezávadném stavu <.>
<br> 2.Ostatní opravy objektu,včetně společných prostor a zařízení,zajišťuje úřad městyse.Nájemce je povinen neodkladně nahlásit a umožnit odstranění závad a provedení oprav <.>
<br> 3.Výlevky a splachovací zařízení je nutno užívat takovým způsobem,aby se předcházelo jejich ucpání <.>
<br> 4.Při odstěhování odevzdá nájemce příslušnému pracovníkovi úřadu městyse svůj byt (nebytový prostor) s příslušenstvím,všemi klíči a ve stavu,v jakém ho převzal s přihlédnutím k obvyklému opotřebení při řádném užívání <.>
<br> 5.Vlastník objektu nebo osoba jím zmocněná má právo vstupovat do objektu.Do bytu nebo nebytového prostoru nájemce má vlastník objektu,nebo osoba jím zmocněná právo vstoupit pouze v předem dohodnuté době a v přítomnosti nájemce,případně jím zmocněné dospělé osoby,a to XXX za účelem kontroly stavu bytu a nebytového prostoru a jejich zařízení včetně příslušenství <.>
<br> 6.V bytech lze mít umístěno místo podnikání jak fyzické tak právnické osoby /zák.č.455/91 Sb./ pouze se souhlasem úřadu městyse.V bytech nelze povolit podnikání,které provází hluk,vibrace zápach a prašnost,a při kterém se pracuje s chemikáliemi <.>
<br> Článek 3
Informační zařízení
1.Vývěsky,nápisy a jiná informační nebo reklamní zařízení na domovních průčelích a uvnitř objektu mohou být umístěna jen se svolením úřadu městyse <.>
<br> 2.Nájemce bytu je povinen instalovat a udržovat svou jmenovku na zvonkovém panelu,poštovní schránce a vstupních dveřích do bytu <.>
<br> 3.U podnikatelských subjektů podnikajících v nebytových prostorech,lze umístit obchodní jméno na objektu pouze v rozsahu souhlasu úřadu městyse <.>
Článek 4
Společné prostory a zařízení
1.Společných prostor a zařízení,jimiž se rozumějí všechna místa v objektu,která nejsou přidělena k výhradnímu užívání jednomu nebo několika určitým nájemcům,se užívá XXX k účelům,odpovídajícím jejich povaze.Společné prostory,zejména vchody,průjezdy,chodby,schodiště,dvory a pod.je nutno udržovat volné <.>
<br> 2.Pro umístění dětských kočárků a jízdních kol může vyhradit úřad městyse na vhodném místě,je-li toho zapotřebí a je to proveditelné,zvláštní prostor.Umisťování kočárků a jízdních kol v jiných společných prostorách (např.pod schodištěm,na chodbách a pod) je přípustné jen se svolením úřadu městyse.Ve vnitřních společných prostorách objektů je zakázáno umisťovat motorová vozidla <.>
<br> 3.Odpovědnost za pořádek a čistotu v objektu a údržbu přístupových chodníků má úřad městyse.Provádění úklidu zajišťuje prostřednictvím nájemců.Úklid je možno zajistit prostřednictvím jiných osob za úhradu.Schody a chodby je nutno umývat podle potřeby,nejméně 1x týdně,stejně často je třeba zametat a čistit ostatní plochy společných prostor v objektu.Zaviní-li nájemce bytu znečištění společných prostor,je povinen toto znečištění neprodleně odstranit,jinak může být odstraněno na jeho
náklady.O možných výjimkách z provádění úklidu rozhoduje úřad městyse až po vyčerpání všech možností zajištění úklidu nájemcem (i druhou osobou).Při úklidu společných prostor domu se nájemci řídí rozpisem v domě.V případě,že úřad městyse zřídil v domě funkci domovníka,řídí se též pokyny domovníka <.>
<br> 4.Pokud z jakýchkoliv důvodů není možno užívat společných prostor a zařízení zcela nebo zčásti,je povinností obecního úřadu vyrozumět nájemce a taková omezení zkrátit na dobu co nejkratší <.>
<br> 5.Smetí,odpadky se smí vysypávat pouze do nádob k tomu určených a takovým způsobem,aby byla zachována co největší čistota.Nádoby na domovní odpad musí být umístěny jen na místech k tomu určených <.>
<br> 6.Veškerá zařízení v objektu je možno čistit jen vhodnými prostředky <.>
<br> 7.Nájemci jsou povinni chránit veškerá přístupná zařízení společných prostor proti mrazu (např.potrubní rozvody,teplovodní ohřívače,splachovače,radiátory a pod.),zejména zavíráním oken a dveří <.>
<br> 8.Ve společných prostorách a zařízeních objektů je zakázáno kouření,užívání alkoholu a omamných látek <.>
<br> 9.Je zakázáno poškozování trávníků a keřů v okolí domů a ...

Načteno

edesky.cz/d/874359

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Další dokumenty od Městys Hostomice
10. 03. 2025
07. 03. 2025
06. 03. 2025
06. 03. 2025
06. 03. 2025
  ...a další
Více dokumentů od Městys Hostomice      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz