Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Fryšták.
31A 208/2017 — 116
<br> USNESENÍ
<br> Krajský soud v Brně rozhodl v senátě složeném z předsedkyně JUDr.Jaroslavy Skoumalové a soudců Mgr.Petra Sedláka,Ph.D.a JUDr.Václava Štencla,MA v právní věci žalobce: Egeria,z.s <.>,se sídlem Obchodní 1324,Otrokovice,proti žalovanému: Ministerstvo životního prostředí,se sídlem Vršovická 1442/65,Praha 10,za účasti osob zúčastněných na řízení: 3) Děti Země — Klub za udržitelnou dopravu,se sídlem Cejl 866/50a,Brno,b) Ředitelství silnic a dálnic ČR,se sídlem Na Pankráci 546/56,Praha 4,c) město Holešov,se sídlem Masarykova 628,Holešov,v řízení o žalobě proti rozhodnutí ze dne 28.4.2017,č.j.3 13/570/ 17,10523/ENV/ 17,o návrhu žalobce na přiznání odkladného účinku žalobě <,>
<br> takto:
<br> Žalobě proti rozhodnutí Ministerstva životního prostředí ze dne 28.4.2017,č.j <.>
<br> 313/570/17,10523/ENV/17,s e odkladný účinek p ři z n á v á <.>
<br> v
<br> Odůvodnení:
<br> Žalobce se žalobou domáhá zrušení rozhodnutí žalovaného ze dne 28.4.2017,č.j.313/570! 17,10523/ENV/ 17,kterým bylo částečně změněno rozhodnutí Krajského úřadu Zlínského kraje ze dne 28.11.2016,č.j.KUZL 46784/2016,jímž byla povolena výjimka dle 5 56 zákona č.114/1992 Sb <.>,ze zákazu škodlivě zasahovat do přirozeného vývoje 17 zvláště chráněných druhů a rodů živočichů v území dotčeném připravovanou výstavbou Dálnice D49,stavba 4901 Hulín — Fryšták v km 0,000 — 18,000 a ve zbytku bylo odvolání žalobce zamítnuto <.>
<br> S podáním žaloby žalobce navrhl přiznání odkladného účinku žalobě.Tento návrh odůvodnil odkazem na judikaturu Nejvyššího správního soudu a na čl.9 odst.4 Aarhuské úmluvy a čl.10a směrnice 85/337/EHS.Věcně uvedl,že napadená výjimka byla nestandardně vydána teprve poté,co bylo vydáno územní rozhodnutí o umístění předmětné stavby,v důsledku čehož hrozí,že teď na základě předmětné výjimky stavebník již bude provádět terénní a zemní práce.Jestliže žadatel na základě žalovaného rozhodnutí začne výjimku konzumovat,může dojít k negativnímu zásahu do ochranných podmínek stovek jedinců zvláště chráněných druhů živočichů.Samotná výjimka se podle žalobce neslučuje s předchozím rozhodnutím,neboť podmínky obou rozhodnutí vzájemně kolidují.Dle žalobce konzumace výjimky ohrožuje čmeláky rodu Bombus a druhy: čolek obecný,rak říční,rosnička zelená,skokan skřehotavý,skokan štíhlý,netopýr dlouhouchý,netopýr hvízdavý <,>
<br> pokračování 2 3 lA 208/2017
<br> netopýr rezavý,netopýr ušatý,netopýr večerní,netopýr vodní,bobr evropský,medvěd hnědý,rys ostrovid,vlk obecný a vydra říční.Jako další důvod žádosti o odkladný účinek uvedl žalobce tu skutečnost,že stavebník by mohl výjimku zkonzumovat ještě před tím,než soud rozhodne o žalobě,čímž by mohl biotopy nenávratně zničit,v čemž spatřuje žalobce nepoměrně větší újmu nežli ta,která hrozí při posečkání s realizací stavby <.>
<br> Žalovaný vyjádřil nesouhlas s návrhem na přiznání odkladného účinku žalobě,neboť má za to,že napadené rozhodnutí je vydané v souladu se zákonem.Zmiňované zásady do biotopů jsou vesměs malé,spíše hypotetické a rozhodně nemají za následek nenávratné zničení biotopu <.>
<br> Knávrhu na přiznání odkladného účinku žalobě se vyjádřily dvě osoby zúčastněné,které hodlají uplatňovat svoje práva <.>
<br> Osoba zúčastněná a) souhlasí s tím,aby byl žalobě odkladný účinek přiznán.Poukazuje přitom na rozhodnutí zdejšího soudu v otázce zásahu do biotopů křečka polního,v jehož případě byl žalobě odkladný účinek přiznán.Dále také podotýká analogickou situaci žalob pro kácení dřevin rostoucích mimo XXX a rozhodování správních soudů v této věci.Podotkla také,že bylo vydáno nezákonně jen územní rozhodnutí,ale také stavební povolení pro dálnici R4901 jak vyplývá zrozsudku Městského soudu vPraze ze dne 14.12.2011,č.j.10 A 149/2010—74—80 <.>
<br> Osoba zúčastněná na řízení b) zcela nesouhlasí sžalobcovou argumentací.I bez přiznání odkladného účinku nenastane stav,kdy by se realizovaly takové úpravy,které by budoucí rozhodnutí činily jen zcela formálním.Osoby z řad dotčené veřejnosti nejsou zcela v případě návrhu na přiznání odkladného účinku zbaveny důkazního břemene.Žalobcem předložená tvrzení a důkazy o nepoměrně větší újmě,jež by mohla vzniknout nepřiznáním odkladného účinku,jsou naprosto nedostatečné.Stavba D49 je prioritní dopravní stavba a je z mnoha hledisek věcí veřejného zájmu.Závěrem vyjadřuje pochybnost o samotné aktivní legitimaci žalobce,neboť není nijak podložena faktickým žitím a působením lidí tvořících spolek v dané lokalitě <.>
<br> K návrhu na přiznání odkladného účinku žalobě se osoba zúčastněná c) ve stanovené lhůtě nevyj ádřila <.>
<br> Odkladný účinek žaloby a podmínky jeho přiznání jsou upraveny v š 73 zákona č.150/2002 Sb <.>,soudní řád správní,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „s.ř.s.“).Podle ustanovení % 73 odst.2 s.ř.s <.>,soud na návrh žalobce po vyjádření žalovaného usnesením přizná žalobě odkladný účinek,jestliže by výkon nebo jiné právní následky rozhodnutí znamenaly pro žalobce nepoměrně větší újmu,než jaká přiznáním odkladného účin...
Načteno
Meta
EIA Stavby
Další dokumenty od Město Fryšták | ||
---|---|---|
25. 11. 2024 | 52/2023 Město Fryšták (Veřejnoprávní smlouva - FC Fryšták, z.s.) | |
22. 11. 2024 | 152/2024 Město Fryšták (Návrh Střednědobého výhledu rozpočtu města Fryštáku 2026-2028) | |
22. 11. 2024 | 151/2024 Město Fryšták (Návrh rozpočtu města Fryštáku pro rok 2025) | |
21. 11. 2024 | 150/2024 Město Fryšták (Rozpočtové opatření 9/2024) | |
21. 11. 2024 | 149/2024 Město Fryšták (Veřejnoprávní smlouva - Zemědělské družstvo vlastníků Fryšták) | |
...a další |