Město Nové Město nad Metují - Informace Finančního úřadu pro Královéhradecký kraj ve věci zavádění nové služby FS - zasílání údajů pro placení DNV na e-mail

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Nové Město nad Metují.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Informační leták ke stažení ZDE

www.financnisprava.cz
<br> Nechte si posílat údaje pro placení daně z nemovitých
věcí do Vaší e-mailové schránky!
<br> Proč?
<br> Nebudete mít starost,jestli Vám bude včas doručena složenka <.>
Vždy budete mít údaje pro placení daně z nemovitých věcí u sebe ve své
e-mailové schránce,ať jste kdekoli <.>
Když zapomenete zaplatit daň z nemovitých věcí,správce daně Vám zašle
upozornění na e-mail <.>
Budete moci zaplatit daň z nemovitých věcí pomocí QR kódu v pohodlí
Vašeho domova <.>
<br> Kdo může tuto službu využít?
<br> Poplatník daně z nemovitých věcí,který nemá zřízenu službu placení daně
prostřednictvím SIPO <.>
Poplatník daně z nemovitých věcí - právnická osoba,která nemá zřízenu
datovou schránku <.>
<br> Jak na to?
<br> 1) Vyplníte
Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem <.>
Formulář najdete na podatelnách finančních úřadů
nebo na www.financnisprava.cz pod záložkou daňové tiskopisy <.>
<br> 2) Tuto žádost doručíte finančnímu úřadu,u kterého jste poplatníkem daně
z nemovitých věcí <.>
<br> Přihlášení k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail na zdaňo-
vací období roku 2017 je možné do 15.března 2017.Poplatníkům,přihlášeným
k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem,nebude zaslána
složenka <.>

Tiskopis - Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem ke stažení ZDE

Finančnímu úřadu pro
<br> Územnímu pracovišti v,ve,pro
<br> Číslo poplatníka daně
(rodné číslo nebo VČP fyzické osoby / IČ právnické osoby)
<br> otisk podacího razítka fi nančního úřadu
<br> ŽÁDOST
ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem
<br> 01 Poplatník daně
příjmení a jméno,titul fyzické osoby / název právnické osoby
<br> 03 Adresa místa pobytu fyzické osoby / sídla právnické osoby (nepovinné údaje)
obec,část obce / ulice,číslo popisné/orientační
<br> 02 Kontakt
telefonní číslo
<br> PSČ
<br> žádám/e o zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí (dále jen „daň“) e-mailem*)
Podpisem žádosti žádám/e o zasílání údajů o výši částky daně k úhradě,o existenci případného přeplatku nebo nedoplatku na dani
a dalších údajů pro placení daně na e-mailovou adresu
<br> Beru/bereme na vědomí,že po dobu
zasílání údajů pro placení daně e-mailem mi/nám nebudou správcem daně zasílány složenky na úhradu daně <.>
<br> Datum
<br> Vlastnoruční podpis poplatníka daně
<br> *) zvolte pouze jednu z možností a označte ji křížkem (×)
<br> 125 5559 MFin 5559 - vzor č.1
<br> žádám/e o změnu zasílání údajů pro placení daně e-mailem*)
Podpisem žádosti žádám/e o změnu e-mailové adresy pro zasílání údajů o výši částky daně k úhradě,o existenci případného
přeplatku nebo nedoplatku na XXXX a dalších údajů pro placení daně na e-mailovou adresu
<br> žádám/e o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem*)
Podpisem žádosti žádám/e,aby mi/nám nebyly zasílány údaje o výši částky daně k úhradě,o existenci případného přeplatku nebo
nedoplatku na XXXX a další údaje pro placení daně e-mailem.Beru/bereme na vědomí,že v případě podání žádosti o ukončení zasí-
lání údajů pro placení daně e-mailem po 15.březnu zdaňovacího období mi/nám budou složenky zasílány až počínaje následujícím
zdaňovacím obdobím <.>
<br> Tiskopis vyplňte čitelně hůlkovým (tiskacím) písmem
<br>
<br> Základní informace k nové službě – zasílání údajů pro placení daně
z nemovitých věcí prostřednictvím e-mailu
<br> Komu je služba určena
Počínaje zdaňovacím obdobím roku 2017 mohou poplatníci daně z nemovitých věcí (dále jen „daň“),kteří
nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby,které nemají zřízenu datovou
schránku,požádat místně příslušný fi nanční úřad,(dále jen „správce daně“) o zasílání údajů pro placení daně
prostřednictvím e-mailu.Zřizovaná služba je elektronickou podobou a plnohodnotnou náhradou za údaje zasílané
každoročně poplatníkům daně prostřednictvím tištěných a poštovním přepravcem distribuovaných složenek pro
placení daně z nemovitých věcí <.>
Poplatníkům s touto zřízenou službou správce daně každoročně před splatností první splátky daně jednou zašle
kompletní informaci s údaji pro placení daně na jimi určenou e-mailovou adresu,obsahující údaje o výši stanovené
daně,výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu,umožňujícího platbu daně prostřednictvím
internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.Pokud poplatník případně opomene uhradit daň
včas,správce daně zašle na e-mail poplatníka vyrozumění o nedoplatku.Údaje pro placení daně i vyrozumění
o nedoplatku bude přílohou e-mailu ve formátu „pdf“ souboru <.>
Nově zřizovaná služba není určena právnickým osobám se zřízenou datovou schránkou,kterým správce
daně zasílá podrobnou informaci pro placení daně do datové schránky,ani poplatníkům,kteří platí daň
prostřednictvím SIPO.Těmto poplatníkům bude v případě požádání o tuto službu neformálně sděleno,že službu
nelze zřídit <.>
<br> Zřízení a ukončení služby
Poplatník podáním tiskopisu „Žádosti ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem“
číslo MFin 5559,vydaného Ministerstvem fi nancí (dále jen „Žádost“),u místně příslušného správce daně požádá
o poskytování uvedené služby <.>
Žádost poplatník podává způsobem uvedeným v ustanovení § 71 daňového řádu místně příslušnému správci
daně.Pokud poplatník platí daň u více správců daně,pro zasílání údajů pro placení daně od každého správce
daně podá Žádost každému správci daně samostatně.Údaje pro placení daně budou poplatníkovi zasílány
e-mailem pravidelně každý XXX do doby,než přestane být poplatníkem daně,zřídí si službu úhrady daně
prostřednictvím SIPO nebo se právnická XXXXX XXXXX držitelem datové schránky,anebo než poplatník
požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem.Případnou změnu e-mailové adresy nebo
ukončení služby lze provést prostřednictvím Žádosti za stejných podmínek jako přihlášení.Pokud poplatník podá
Žádost o ukončení zasílání údajů pro placení daně prostřednictvím e-mailu až po 15.březnu zdaňovacího období <,>
bude mu obnoveno zasílání složenky pro placení daně počínaje následujícím zdaňovacím obdobím.V daném
zdaňovacím období budou poplatníkovi zaslány ještě údaje pro placení daně e-mailem <.>
<br> Termín pro přihlášení
Pro zaslání údajů pro placení daně e-mailem ve zdaňovacím období musí být Žádost podána místně příslušnému
správci daně nejpozději do 15.března zdaňovacího ...

Informace k nové službě zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem ke stažení ZDE

Informace k nové službě zasílání údajů pro
placení daně z nemovitých věcí e-mailem
<br> Od zdaňovacího období roku 2017 Finanční správa České republiky umožní v rámci
klientského přístupu poplatníkům daně z nemovitých věcí využít nové služby spočívající
v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí (dále jen „daň“) prostřednictvím e mailu <.>
<br> Co služba zasílání údajů pro placení daně obsahuje?
Poplatník,přihlášený k zasílání údajů pro placení daně e mailem,obdrží každoročně před
splatností první splátky daně jednu e-mailovou zprávu na jím určenou e-mailovou adresu
a v příloze zprávy obdrží kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu pdf <.>
Tato informace bude obsahovat obdobné údaje,jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky <,>
tj.informace o výši stanovené daně,výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně
včetně QR kódu,umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo
mobilních platebních aplikací <.>
V případě,že poplatník přihlášený k této službě neuhradí daň v zákonem stanoveném
termínu a na základě toho mu vznikne nedoplatek na dani,obdrží na jím určenou e mailovou
adresu vyrozumění o nedoplatku na dani.Poplatník může požádat o zasílání údajů pro
placení daně pouze na jednu e-mailovou adresu.Zasílání těchto údajů na více e mailových
adres jednoho poplatníka není umožněno <.>
Poplatníkům,přihlášeným k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí
e-mailem,nebude zaslána složenka <.>
<br> Kdo může požádat o zasílání údajů pro placení daně na e-mail?
Tato služba je určena výhradně pro poplatníky daně,kteří nemají zřízenu službu placení
daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby,které nemají zřízenu datovou schránku <.>
Protože tato služba nahrazuje složenku pro placení daně,není určena pro poplatníky,kteří
mají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby,které mají
zřízenu datovou schránku,neboť XXX v současné době se těmto poplatníkům složenka
nezasílá.Pokud se poplatník,který má zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO
nebo poplatník - právnická osoba,která má zřízenu datovou schránku,přihlásí k zasílání
údajů pro placení daně e mailem,správce daně ho pouze neformálně vyrozumí,že v jeho
případě ze shora uvedeného důvodu nelze tuto službu zřídit <.>
<br> Jak se mohu přihlásit ke službě zasílání údajů pro placení daně na e-mail?
Pro přihlášení k této službě je nutné využít tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro
placení daně z nemovitých věcí e-mailem 25 5559 MFin 5559 - vzor č.1 (dále jen
„Žádost“) <.>
Poplatník,který požaduje zasílání údajů pro placení daně e-mailem,musí vyplnit a podat
způsobem uvedeným v ustanovení § 71 zákona č.280/2009 Sb.daňový řád,ve znění
pozdějších předpisů,Žádost,ve které jednoznačně určí jednu e mailovou adresu,na
kterou mu budou zasílány údaje pro placení daně,a tuto Žádost podá místně příslušnému
finančnímu úřadu.Pokud je poplatníkem daně u více finančních úřadů,musí podat
vyplněnou Žádost na každý finanční úřad zvlášť <.>
<br> Do kdy se musím přihlásit?
Pro zaslání údajů pro placení daně e-mailem na dané zdaňovací období musí být Žádost
poplatníkem podána správci daně nejpozději 15.března zdaňovacího období.Bude-li
Žádost podána později,správce daně tuto službu poplatníkovi poskytne až od dalšího
zdaňovacího období.Shora uvedený termín pro podání Žádosti se nevztahuje na
vyrozumění o nedoplatku,které může být zasláno v průběhu zdaňovacího období <.>
<br> Ukončení/zrušení zasílání údajů pro placení daně na e-mail
<br>
<br>
Údaje pro placení daně budou zasílány poplatníkovi daně automatizovaně jedním e-mailem
pravidelně každý XXX do doby,než poplatník
a) přestane být poplatníkem daně <,>
b) si zřídí službu úhrady daně prostřednictvím SIPO <,>
c) právnická osoba se stane držitelem datové schránky <,>
d) požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem <,>
e) přihlášený ke službě zasílání údajů pro placení daně e-mailem zemře <.>
Pokud poplatník podá Žádost,ve které označí ukončení zasílání údajů pro placení daně
e-mailem po 15.březnu zdaňovacího období,bude mu složenka pro placení daně zasílána
až počínaje následujícím zdaňovacím obdobím.V daném zdaňovacím období budou
poplatníkovi zaslány údaje pro placení daně ještě na e-mail <.>
<br> Kdy nebude služba přihlášeným poplatníkům poskytnuta?
Tato služba nebude přihlášeným poplatníkům daně dočasně poskytnuta v případech,kdy
správce daně z objektivních důvodů nemůže stanovit daň podle aktuálního stavu
k 1.1.zdaňovacího období před splatností první splátky daně <.>
<br> Upozornění Finanční správy České republiky
Správce daně informuje poplatníky o jejich daňové povinnosti na XXXX z nemovitých věcí
v rámci klientského přístupu bez zákonem založené povinnosti.Finanční správa České
republiky upozorňuje,že budou-li údaje pro placení daně e-mailem zaslány poplatníkovi
až po splatnosti daně či nebudou-li mu zaslány vůbec,nemá tato skutečnost,shodně
jako u zasílaných složenek k úhradě daně,vliv na povinnost poplatníka uhradit daň v
zá...

Načteno

edesky.cz/d/622677

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Další dokumenty od Město Nové Město nad Metují
17. 12. 2025
17. 12. 2025
17. 12. 2025
17. 12. 2025
17. 12. 2025
  ...a další
Více dokumentů od Město Nové Město nad Metují      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz