Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Heřmanův Městec.
NAŘÍZENÍ č.3/2016
MĚSTA HEŘMANŮV MĚSTEC <,>
<br> TRŽNÍ ŘÁD
<br>
Rada města Heřmanův Městec se na svém zasedání dne 5.10.2016 usnesením č.R/2016/382
<br> usnesla vydat na základě zmocnění v ustanovení § 18 odstavec 1 zákona č.455/1991 Sb.<,>
<br> o živnostenském podnikání (živnostenský zákon),ve znění pozdějších předpisů a v souladu
<br> s ustanovením § 11 odstavec 1 a ustanovení § 102 odstavec 2 písmeno d) zákona č.128/2000 Sb.<,>
<br> o obcích (obecní zřízení),ve znění pozdějších předpisů,toto nařízení – Tržní řád města
<br> Heřmanův Městec:
<br> Čl.1
<br> Úvodní ustanovení
<br> 1.Toto nařízení stanoví podmínky pro nabídku,prodej zboží (dále jen „prodej“) a poskytování služeb
<br> mimo provozovnu určenou k tomuto účelu kolaudačním rozhodnutím podle zvláštního zákona1,a to
<br> na: trzích,tržních místech,prodejních místech,předsunutých prodejních místech a v restauračních
<br> předzahrádkách <.>
<br> 2.Tento tržní řád je závazný pro celé území města Heřmanův Městec bez ohledu na charakter
<br> prostranství a vlastnictví pozemků,na nichž se nachází místo prodeje a poskytování služeb <.>
<br> 3.Tento tržní řád se ve stanoveném rozsahu vztahuje i na prodej v tržnicích a na tržištích majících
<br> charakter stavby podle zvláštního zákona1 <.>
<br> Čl.2
<br> Předmět úpravy
<br> 1.Tržní řád určuje:
<br> a) místa pro prodej zboží a poskytování služeb a jejich rozdělení <,>
<br> b) stanovení kapacity a přiměřené vybavenosti tržních míst,prodejních míst a restauračních
<br> předzahrádek <,>
<br> c) dobu prodeje zboží a poskytování služeb
<br> d) pravidla pro udržování čistoty,pořádku a bezpečnosti na trzích,tržních místech a prodejních
<br> místech <,>
<br> e) pravidla,která musí dodržovat provozovatel trhu či tržního místa k zajištění jejich řádného
<br> provozu <.>
<br> 2.Tržní řád se nevztahuje na prodej pomocí automatů obsluhovaných spotřebitelem <.>
<br> Čl.3
<br> Základní pojmy
1.Trh – soubor prodejních míst zřizovaných k příležitostnému soustředěnému prodeji zboží nebo
<br> poskytování služeb více prodejci ve stanovených termínech pravidelných nebo při příležitosti
<br> mimořádných akcí (např.o svátcích,při různých slavnostech apod.)
<br>
<br> 2.Tržní místo – vymezený prostor mimo tržnice,tržiště a trhy,který není provozovnou určenou k
<br> prodeji a poskytování služeb kolaudačním rozhodnutím podle zvláštního zákona¹,určený k prodeji
<br> nebo poskytování služeb na jednom nebo na více jednotlivých prodejních míst při použití prodejních
<br> zařízení
<br> 3.Prodejní místo – místo,na kterém se uskutečňuje prodej zboží nebo poskytování služeb jedním
<br> prodejcem na prodejním zařízení <.>
<br> 4.Předsunuté prodejní místo – vymezený prostor mimo provozovnu určenou k prodeji kolaudačním
<br> rozhodnutím podle zvláštního zákona¹,na kterém se uskutečňuje prodej a poskytování služeb
<br> při použití prodejního zařízení.Předsunuté prodejní místo musí mít stejného provozovatele jako s ním
<br> související provozovna a musí s touto svým umístěním a funkčně souviset <.>
<br> 5.Restaurační předzahrádka – vymezený prostor mimo provozovnu určenou k prodeji a poskytování
<br> služeb kolaudačním rozhodnutím podle zvláštního zákona¹,na kterém je provozována hostinská
<br> činnost.Restaurační předzahrádka musí mít stejného provozovatele jako s ní související provozovna
<br> a musí s touto svým umístěním a funkčně souviset <.>
<br> 6.Provozovatel trhu,tržního místa – fyzická nebo právnická osoba,oprávněná k provozování trhu
<br> nebo tržního místa
<br> 7.Prodejce
<br> a.fyzická nebo právnická osoba s příslušným oprávněním k podnikání podle zvláštního zákona2
<br> b.osoby podnikající podle zvláštních právních předpisů <,>
<br> c.fyzická osoba nabízející zemědělské produkty z vlastní drobné zemědělské výroby
<br> 8.Prodejní zařízení – jakékoliv zařízení (např.stánek,který není stavbou podle zvláštního zákona¹ <,>
<br> přenosný stánek,stůl,pult,vozík,stojan,tyč) sloužící k prodeji nebo poskytování služeb,jehož
<br> umístěním dochází k záboru prostranství nebo prostoru nad ním.Prodejním zařízením je rovněž
<br> automobil,přívěs nebo jiné silniční vozidlo sloužící k prodeji nebo poskytování služeb.Prodejním
<br> zařízením nejsou běžné reklamní tabule umístěné bez současného vystavení nabízeného zboží <.>
<br> Prodejním zařízení nejsou rovněž zavazadla,z nichž je zboží prodáváno <.>
<br> 9.Prodej bez prodejního zařízení – prodej a poskytování služeb uskutečňovaný mimo prodejní místo
<br> bez použití prodejního zařízení,zejména pochůzkový prodej a podomní prodej.Prodejem
<br> bez prodejního zařízení je i prodej realizovaný z jednoho stanoviště
<br> 10.Pochůzkový prodej – prodej a poskytování služeb provozovaný formou pochůzky,bez prodejního
<br> zařízení,při němž je zákazník vyhledáván na veřejně přístupných místech <.>
<br> 11.Podomní prodej – prodej a poskytování služeb provozovaný bez prodejního zařízení pochůzkou v
<br> neveřejných prostorách zejména v domech určených k bydlení <.>
<br> 12.Bartolomějská pouť – organizovaný veře...
Načteno
Meta
Územní plánování Prodej