Obec Kadov - Informace k testování na Covid-19 platné od 17.1.2022

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Kadov.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Pravidla testování zaměstnanců od 17. ledna 2022
Jak často se testovat? Všichni se budou testovat pomocí rychlých antigenních samotestovacích sad dvakrát týdně.Následující testování zaměstnance proběhne nejdříve třetí den po předchozím testování.Není-li zaměstnanec v den termínu testování v práci,otestuje se v den příchodu na pracoviště.Co dělat,když se zaměstnanec odmítne testovat? Pokud zaměstnanec test odmítne,zaměstnavatel to ohlásí hygieně.Platí,že neotestovaný zaměstnanec musí dodržovat tato opatření: • nosit respirátor třídy FFP2 nebo obdobný s účinností alespoň 94 % • dodržovat rozestup alespoň 1,5 m od ostatních osob,pokud je to vzhledem k povaze práce možné • stravovat se odděleně od ostatních osob,po dobu konzumace potravin neplatí povinnost nosit ochranný prostředek dýchacích cest Zaměstnavatel musí prostřednictvím organizačního opatření co možná nejvíce omezit setkávání toho zaměstnance s ostatními osobami na pracovišti.Pokud je to možné,poslat tohoto zaměstnance například na home office.Jakými testy se lze testovat? Seznam certifikovaných testů pro samotestování lze nalézt na webových stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv https://www.sukl.cz/prehled-testu-k-diagnostice-onemocneni-covid-19 nebo ve veřejné části Registru zdravotnických prostředků.Jak postupovat,když vyjde test pozitivní? Zaměstnanec sdělí výsledek testu zaměstnavateli a opustí pracoviště.Následně odejde do karantény,a to na pět pracovních dnů.Pokud zaměstnanec podstoupí v době karantény PCR test s negativním výsledkem,karanténa tímto končí.Jak má zaměstnanec s pozitivním testem postupovat po ukončení karantény? Zaměstnanec po návratu do práce podstoupí rychlý antigenní test,který si sám provede nebo mu bude proveden na pracovišti.OSVČ test podstoupí v místě výkonu činnosti.Jak nahlašovat pozitivní zaměstnance? Zaměstnavatel nahlásí pozitivní zaměstnance na stránce https://www.samotestovani.uzis.cz - systém pro nahlašování pozitivních zaměstnanců.(stránka bude spuštěna 17.1.2022) Jsou nějaké výjimky,kdo se testovat nemusí? Oso...
Manuál pro vkládání výsledků testů do informačního systému
V 1.0,14.01.2022
<br> TESTOVÁNÍ VE FIRMÁCH
<br> MANUÁL PRO VKLÁDÁNÍ VÝSLEDKŮ TESTŮ DO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU INFEKČNÍCH
<br> NEMOCÍ ISIN
<br>
Na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví o testování zaměstnanců a dalších osob
<br> s platností od 17.1.2022,provede každá právnická a fyzická osoba za každého svého zaměstnance <,>
<br> který měl pozitivní výsledek rychlého antigenního testu (RAT),zápis do Informačního systému
<br> infekčních nemocí ISIN.Zápis se provádí prostřednictvím portálu na adrese
<br> https://samotestovani.uzis.cz <.>
<br> Přihlášení na portál
Portál pro nahlášení výsledků pozitivních testů najdete na adrese: https://samotestovani.uzis.cz
<br> Přihlášení do portálu provedete pomocí Vaší datové schránky,a to stisknutím tlačítka „Přihlásit se“ <.>
<br>
<br> Po stisknutí tlačítka „Přihlásit se“ budete přesměrování na vstupní bránu datových schránek,kde
<br> zadáte přihlašovací údaje do Vaší datové schránky.Po korektním zadání těchto údajů a potvrzení
<br> souhlasu s předáním informací budete přesměrování zpět na portál samotestování,kde najdete
<br> jednoduchý formulář pro zapsání výsledku pozitivního testu <.>
<br> Vyplnění údajů a odeslání výsledku
Formulář je rozdělen do tří částí.Každý pozitivní výsledek zaměstnance je zadáván samostatně <.>
<br> Část zaměstnavatele
<br> • V části „Zaměstnavatel“ jsou na základě přihlášení předvyplněny IČO a název společnosti <.>
<br> • Adresa zaměstnavatele bude automaticky doplněna z registru osob ROS <.>
<br> • Kontaktní e-mailovou adresu na zaměstnavatele je nutné zadat ručně,tento údaj si XXXX ale
<br> systém pamatovat a při příštím zadání se automaticky nabídne <.>
<br>
<br>
<br>
<br> V 1.0,14.01.2022
<br>
<br> Adresa zaměstnavatele je předvyplněná údaji ze základních registrů.Pokud není vyplněná nebo je
<br> nesprávná,upravte.Adresu zaměstnavatele je třeba vybírat z číselníku adresních míst RUIAN,který
<br> se začne nabízet poté,kdy začnete adresu vypisovat.Nevybrání číselníkové hodnoty bud...
Jsem zaměstnavatel. Jak testuji své zaměstnance
JSEM ZAMĚSTNAVATEL <.>
JAK TESTUJI SVÉ ZAMĚSTNANCE?
<br> Zabezpečte si dostatek testovacích sad pro všechny své zaměstnance.*
Testují se všichni bez ohledu na očkování nebo prodělání nemoci covid-19 v minulosti <.>
<br> Testování provádějte 2x týdně a to tak,že každé další kolo testování plánujte
nejdříve 3.den od předchozího <.>
<br> Nezapomeňte vést evidenci o provede-
ných testech se všemi povinnými údaji
a uchovávat ji po dobu 90 dní (datum
testování,jména a příjmení testova-
ných,jejich datum narození,číslo pojiš-
těnce a pojišťovnu,výsledek testu) <.>
* pokud nemáte zabezpečeno testová-
<br> ní zaměstnanců cestou poskytovate-
le zdravotních služeb
<br> ** Pokud zaměstnanec dobrovolně
podstoupí PCR test s negativním vý-
sledkem,může se neprodleně vrátit
do zaměstnání.V případě pozitivního
PCR testu,podstoupí izolaci (5 dnů
od odběru PCR testu).Po ukončení
izolace zaměstnanec pokračuje
v testování jako předtím <.>
<br> KOMUNIKACE K ZAMĚSTNAVATELŮM:
e-mail potvrzující vystavení eNescho-
penky nebo oznámení o chybě při vysta-
vení eNeschopenky
eNeschopenky a karantény jsou vysta-
vovány k datu testu i v případě,že jsou
vystaveny až další den <.>
Den testu je počítán jako „den 0“
karantény i eNeschopenky,plus je počí-
táno následujících 5 dnů <.>
<br> SAMOTEST
<br> POZITIVNÍ
<br> Zaměstnance
odešlete domů
<br> (má 5 denní
karanténu – den
testu + 5 dnů)**
<br> Po návratu
zaměstnance do
zaměstnání ho
ihned otestujte
<br> Údaje potřebné
k vystavení eNeschopenky
<br> nařízení karantény pro
zaměstnance zadejte
<br> do webového formuláře <.>
samotestovani.uzis.cz
<br> Do webového
formuláře se přihlásíte
<br> prostřednictvím
přihlašovacích údajů vaší
<br> datové schránky <.>
<br> Tímto je naplněna
povinnost hlášení místně
<br> příslušnému orgánu
ochrany veřejného
<br> zdraví <.>
<br> ÚDAJE PRO HLÁŠENÍ
datum testování
jména a příjmení pozitivně
testovaných
jejich datum narození
rodná čísla nebo data
narození (cizinci)
zdravotní pojišťovna
telefonní číslo
<br> Stanovte
t...
Jsem zaměstnanec. Jak se v práci testuji
JSEM ZAMĚSTNANEC <.>
JAK SE V PRÁCI TESTUJI?
<br> Testujete se 2x týdně.Konkrétní termíny stanoví váš zaměstnavatel <.>
K testování využíváte antigenní testy,které lze použít laickou osobou (tzv.samotesty),pokud váš
<br> zaměstnavatel nezabezpečí testování jiným způsobem (např.odběr týmem zdravotníků) <.>
<br> Nespoléhejte na negativní výsledek negativního
samotestu.I nadále dodržujte všechna opatření (zejména
3R),abyste maximálně chránili sebe i své kolegy <.>
Nezapomeňte! Na základě pozitivního samotestu
neobdržíte certifikát o prodělané nemoci <.>
* Pokud dobrovolně podstoupíte PCR test s negativním
<br> výsledkem,můžete se vrátit do zaměstnání.V případě
pozitivního PCR testu podstoupíte izolaci (5 dnů
od odběru PCR testu),následně obdržíte certifikát
o prodělaném onemocnění.Po návratu do zaměstnání
pokračujete v testování jako dřív <.>
<br> KOMUNIKACE
K ZAMĚSTNANCŮM:
• SMS s informací o karanténě
<br> a vystavení eNeschopenky
pro zaměstnance,pro které
bylo zvoleno vystavení
eNeschopenky
<br> • SMS s informací o karanténě
pro zaměstnance,pro které
nebylo zvoleno vystavení
eNeschopenky
<br> eNeschopenky a karantény
jsou vystavovány k datu testu
i v případě,že jsou vystaveny
až další den.Den testu je
počítán jako „den 0“ karantény
i eNeschopenky,plus je počítáno
následujících 5 dnů <.>
<br> SAMOTEST
<br> POZITIVNÍ
<br> Po dobu 5 dní
(den testu + 5 dnů)
dodržujte pravidla
<br> karantény.*
<br> Karanténa je
ukončena 5.den
od pozitivního
<br> samotestu <.>
<br> Při vstupu
na pracoviště
<br> podstupte
samotest <.>
<br> Zaměstnavateli
nahlaste údaje potřebné
<br> k vydání dočasné pracovní
neschopnosti a nařízení
<br> karantény.Odejděte
domů <.>
<br> Do 24 hodin
obdržíte SMS o karanténě
a s údaji o eNeschopence <.>
Karanténa i eNeschopenka
<br> platí už od data testu <.>
<br> NEGATIVNÍ
<br> Zaměstnanec
zůstává na
pracovišti <.>
<br> Podstoupíte
další testování
ve stanoveném
<br> termínu <.>
Opatření na pracovišti
OPATŘENÍ NA PRACOVIŠTI
NA CO NEZAPOMÍNAT?
<br> NA CO NEZAPOMÍNAT?
<br> Covid může významně ovlivnit
zaměstnavatele,zaměstnance i zákazníky …
<br> • absence zaměstnanců v práci (izolace,karanténa,OČR,např.)
• snížení počtu zákazníků (obchody,restaurace,sportovní a kulturní zařízení)
<br> NESPOLÉHEJTE POUZE NA TESTOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ.NASTAVTE SI NA PRACOVIŠTI VHODNÁ OPATŘENÍ,PRŮBĚŽNĚ
KONTROLUJTE JEJICH DODRŽOVÁNÍ A CHRAŇTE TAK ZDRAVÍ SVÝCH ZAMĚSTNANCŮ I CHOD SVÉHO PODNIKU <.>
<br> • komunikujte se svými zaměstnanci a kolegy a vysvětlujte význam
opatření na pracovišti
<br> • všichni s příznaky virózy,nachlazení a chřipky zůstávají
doma a nechodí do práce,pokud se u někoho projeví příznaky
onemocnění během zaměstnání,odchází domů a kontaktuje
svého lékaře
<br> • všichni zaměstnanci a zákazníci musí na pracovišti používat
respirátor alespoň FFP2/N95 bez výdechového filtru,pokud nejsou
ve své vlastní kanceláři sami
<br> • je-li možné využít homeoffice pro zaměstnance,směle do toho!
<br> • maximálně využívejte online porady,telefon,videokonference,chat
apod <.>,osobní kontakty na pracovišti se snažte omezit
<br> • velmi rizikové stran šíření nákazy jsou šatny,kuřárny,kuchyňky <,>
jídelny a odpočinkové místnosti,nezapomínejte dodržovat
rozestupy ve chvílích,kdy zrovna nemáte ochranu dýchacích cest
<br> • vyhýbejte se fyzickému kontaktu s dalšími osobami (podání rukou <,>
objetí,polibek apod.)
<br> • nezbytné porady omezte na co nejkratší dobu
<br> • pravidelně a důkladně větrejte nebo používejte kvalitní
vzduchotechniku (mísení vzduchu ve vnitřních prostorech se
vzduchem z vnějšího prostředí),rozhodně nepoužívejte stolní
a podobné ventilátory,které pouze rozhání vzduch
<br> • je-li to možné,snažte se oddělit zaměstnance v kanceláři a open
space (přepážky apod.) a zaměstnance a zákazníky (výdejní
okénka,drive-through apod.)
<br> • zaměstnance,kteří byli v úzkém kontaktu s pozitivně testovanou
osobou,pošlete pokud možno na homeoffice,pokud to možné není <,>
zaměřte se na důk...
Preventivní antigenní testování zaměstnanců od 17.1.2022
PREVENTIVNÍ ANTIGENNÍ
TESTOVÁNÍ
ZAMĚSTNANCŮ A DALŠÍCH OSOB
<br> KDY?
<br> OD 17.1.2022
FREKVENCE?
<br> Testování ve frekvenci dvakrát za týden.Následující testování
proběhne nejdříve třetí den po předchozím testování <.>
Pokud v den testování není zaměstnanec přítomen
na pracovišti,jeho preventivní testování proběhne v den
příchodu na pracoviště <.>
<br> VÝJIMKY Z TESTOVÁNÍ?
• Výjimku z preventivního testování mají osoby,které:
• podstoupily v posledních 72 hodinách RT-PCR vyšetření
<br> s negativním výsledkem <,>
• podstoupily v posledních 24 hodinách rychlý antigenní test,který
<br> provedl zdravotnický pracovník,s negativním výsledkem <,>
• podstupují preventivní testování u jiného zaměstnavatele <,>
<br> u něhož jsou zaměstnanci,nebo u jiné právnické osoby,jejímž jsou
orgánem nebo členem orgánu <.>
<br> ZAMĚSTNAVATELI,OSVČ A ČLENOVI ORGÁNU SE NAŘIZUJE:
<br> CO DÁL,POKUD JE NĚKDO V RÁMCI PLOŠNÉHO TESTOVÁNÍ
ZAMĚSTNANCŮ TESTOVÁN JAKO POZITIVNÍ?
<br> • vést pro kontrolní účely evidenci provedených testů
• zaslat místně příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví seznam osob,které byly testovány s pozitivním výsledkem,a to cestou
<br> webového formuláře,do kterého se přihlašujete pomocí datové schránky
• webový formulář naleznete zde: samotestovani.uzis.cz
<br> Pozitivně testované osoby opouští neprodleně pracoviště a nastupují do 5 denní karantény.Pokud se u nich neprojeví příznaky
onemocnění vrací se po 5 dnech do práce a podstoupí další test <.>
<br> Pokud se u osoby v karanténě projeví jakékoliv příznaky onemocnění covid-19 kontaktuje svého lékaře,ten posoudí stav pacienta
a případně indikuje PCR test.Rizikové pacienty s pozitivním PCR testem posílá do Center pro aplikaci monoklonálních protilátek <,>
<br> případně vydání či aplikaci protivirového léku nebo jejich kombinace <.>
• Materiál najdete na koronavirus.mzcr.cz/pro-zdravotniky/
<br> VÍCE INFORMACÍ K TESTOVÁNÍ NA COVID.GOV.CZ/TZ
<br> KDO?
• zaměstnanci
• osoby samostatně výdělečně činné
• osoby,které js...

Načteno

edesky.cz/d/5113899

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Obec Kadov      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz