Olomoucký kraj - Odpověď k žádosti o informaci dle zák. č. 106/1999 Sb. - Elektrizace trati Šumperk - Kouty n.D.

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Olomoucký kraj.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

vybraná část Generelu veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji.pdf

KPM CONSULT,a.s.Kounicova 688/26
<br> CONSULT 31154 Brno
<br> Tel.54'l 242 270
<br> elektrizací a částečném zvýšení traťové rychlostí a zínfrastrukturního hlediska vdobrém stavu.V oblasti nabídky lze doporučit dlouhodobou stabilizaci nabídky hodinového intervalu přímých osobních vlaků (Nezamyslice / Prostějov - Olomouc — Zábřeh — Šumperk (ve výhledu až Velké Losiny).Již vkrátkodobém horizontu je nutné sledovat i možnost zachování nabídky ve špičce pracovního dne v intervalu 30 XXX v úseku Zábřeh — Šumperk <.>
<br> XXX Šumperk _ Mikulovice (_ Krnov)
<br> Zanalytické části vyplývá,že se jedná jednu znejvytiženějších regionálních tratí vOlomouckém kraji,a to sice vúseku Šumperk — Hanušovice.V tomto úseku trati lze doporučit reorganizaci provozu a přechod na nabídkový jízdní řád 3 hodinovým intervalem ve špičce pracovního dne.Osobní vlaky doporučujeme již v krátkodobém výhledu přetrasovat na relaci Šumperk —- Hanušovice — Staré město pod Sněžníkem.Návazně doporučujeme reorganizaci linkové dopravy voblastí,aby nedocházelo kduplicitám drážní a linkové se páteřní charakter železnice vose Šumperk —- Hanušovice.Úsek
<br> dopravy a pos Hanušovice — Mikulovice patří mezi nejméně využívané úseky v kraji — z pohledu obsazenosti osobních vlaků a zároveň vtomto prostoru dochází kmnoha duplicitám s linkovou dopravou.Vcelém úseku trati je zároveň patrná značná sezónnost,která se projevuje silně kolísavou obsazenosti spěšných vlaků a rychlíků.Osobních vlaků se sezónnost dotýká pouze minimálně (jejich obsazeni je nízké setrvale,bez ohledu na část roku) Voblasti organizace dopravy lze vůseku Hanušovice — Mikulovice doporučit zachování objednávky spěšných vlaků a rychlíků ve dvouhodinovém intervalu při současném nahrazení osobních vlaků linkovou dopravou.(Rychlíky jsou v současné době objednávány společně MD ČR a Olomouckým krajem).Železniční doprava tak bude plnit funkci páteřní pro spojení krajského města a Jesenicka,přičemž obslužná funkce bude převedena na
<br> dopravu linkovou <.>
<br> Pro posílení páteřní funkce železnice je nezbytné zkrácení cestovních dob zvýšením cestovní rychlosti,2 tohoto důvodu doporučujeme prověření zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h vúseku Bludov — Hanušovice a na 55-60 km/h vúseku Hanušovice — Mikulovice.S ohledem na omezující propustnost úseku Bludov — Ruda nad Moravou (kdy se tento úsek stává limitním pro konstrukci GVD) doporučujeme výstavbu výhybny Olšany (v místě stávajícího prostoru vlečkového kolejiště) <.>
<br> 293 Šumperk — Kouty nad Desnou,Petrov nad Desnou - Sobotín
<br> 53
<br> KPM CONSULT,a.s.Kounicova 668/26
<br> " CONSULT 61154Bmo
<br> Tel.541 242 270
<br> KPM '
<br> Je nutné zdůraznit,že na rozdíl od ostatních tratí v kraji,kde jsou dopravcem ČD a.s <.>,na této trati není k dispozici dlouhodobá řada průzkumů sčítání frekvence cestujících.Sčítání vychází zvlastních průzkumů zpracovatelů a frekvenčních průzkumů spolupracujících subjektů.Doporučení uvedená vtéto části tak vychází pouze ztěchto omezených XXX a zároveň,doporučená opatření vycházi zdat () celkové hybnosti obyvatelstva vregionu a dojíždce a vyjížďce (viz kapitola 2).Ze všech dostupných zdrojů i vlastních průzkumů vyplývá,že se jedná o trať se skokovým zatížením,které je relativně vysoké vúseku Šumperk — Velké Losiny,nízké v úseku Velké Losiny — Kouty nad Desnou a podprůměrně nízké v traťovém úseku Petrov nad Desnou — Sobotín <.>
<br> V úseku trati Šumperk - Velké Losiny doporučujeme stabilizovat nabídku regionální drážní dopravy nabídkovým jízdním řádem s intervalem 60 XXX v období občanské částí pracovního dne.V celém prostoru je nezbytně nutné vymezit funkci drážní a linkové dopravy,kde se oba druhy dnes účelově překrývají (a nedoplňuji) a tudíž je nutné optimalizovat linkovou dopravu s ohledem na extrémně vysoké množství souběhů.Úsek Petrov nad Desnou —— Sobotín doporučujeme obsluhovat pouze linkovou dopravou <.>
<br> V oblasti investic doporučujeme elektrizací tratě v úseku Šumperk — Velké Losiny a objednání přímých osobních vlaků (Nezamyslice / Prostějov -) Olomouc — Zábřeh — Šumperk — Velké Losiny.Tato linka musí mít funkci rychlé páteřní regionální dopravy,a proto je nutné zvýšit i traťovou rychlost v úseku Šumperk — Velké Losiny,a to až na 100 km/h v úseku Šumperk -— Petrov nad Desnou a na 80 km/h v úseku Petrov nad Desnou Velké Losiny.Pro vzdálený strategický výhled je vhodné studijně prověřit výstavbu tratí Kouty nad Desnou —- Jeseník s tunelovým vedením pod Červenohorským sedlem (ve společné stopě se záměrem výstavby silničního tunelu).Do doby atraktivního drážního spojení Šumperka a Jeseníka je nutno akceptovat stav,že páteřním dopravním módem v této relací bude doprava linková <.>
<br> 294 Hanušovice — Staré město pod Sněžníkem
<br> Zanalytické části vyplývá,že se jedná o podprůměrně vytiženou regionální trať.Zorganizačního pohledu by byla úplná náhrada dopravou linkovou na této trati možná,avšak toto opatření vtomto případě nenavrhujeme.Zdat o celkové dojížďce/vyjižd'ce vyplývá,že většina cestujících z...

usnesení ROK + ZOK.pdf

„ VÝPIS USNESENÍ z 52.SCHUZE RApY OLOMOUCKÉHO KRAJE KONANE DNE 13.11.2010
<br> UR152I1212010 Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji - Prováděcí projekt na vznik organizátora veřejné dopravy v Olomouckém kraji
<br> Rada Olomouckého kraje po projednání:
<br> 1.bere na vědomí důvodovouzprávu
<br> 2.s o u h l a si s materiálem Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji s výjimkou jeho části 1 „Samostatný organizátor veřejné dopravy a jeho struktura“ dle upravené důvodové zprávy
<br> 3.u k | á d á předložit stanovisko statutárního města Olomouc k možnosti vzniku samostatného organizátora veřejné dopravy za účasti statutárního města Olomouce
<br> 0: Mgr.XXXXX XXXXX,MBA,náměstek hejtmana T: duben XXXX
<br> 4.u k l á d á předložit Zastupitelstvu Olomouckého kraje Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji dle bodu 2 usnesení
<br> O: Mgr.XXXXX XXXXX,MBA,náměstek hejtmana T: ZOK XX.XX.2010
<br> 5.doporučuje Zastupitelstvu Olomouckého kraje schválit Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji s výjimkou jeho části 1 „Samostatný organizátor veřejné dopravy a jeho struktura“
<br> lng.XXXXXX XXXXXXX,v.r.MUDr.XXXXXXX XXXXXXX,v.r.hejtman Olomouckého kraje X.náměstek hejtmana
<br> 1/1
<br>,<,> VÝPIS USNESENÍ z 17.ZASEDANI ZASTUPITELSTVA OLOMOUCKÉHO KRAJE KONANEHO DNE 13.12.2010
<br> UZI1712012010 Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji Zastupitelstvo Olomouckého kraje po projednání:
<br> 1.bere na vědomí důvodovouzprávu
<br> 2.schvaluje Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji s výjimkou jeho části 1 „Samostatný organizátor veřejné dopravy a jeho
<br> struktura“ Ing.XXXXXX XXXXXXX,v.r.MUDr.XXXXXXX XXXXXXX,v.r.hejtman Olomouckého kraje X.náměstek hejtmana
<br> V Olomouci dne 9.11.2015
<br> 1/1
<br> „ VÝPIS USNESENí,<.> z 80.SCHUZE RADY OLOMOUCKEHO KRAJE KONANE DNE 20.12.2011
<br> UR18012012011 Plán dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje Rada Olomouckého kraje po projednání:
<br> 1 <.>
<br> 2 <.>
<br> bere na Vědomí důvodovouzprávu
<br> S c h V a l u j e Plán dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje die Přílohy č.1 důvodové zprávy
<br> RNDr.XXXX XXXXXXX,V.r <.>
<br> lng.XXXXXX XXXXXXX,V.r.náměstek hejtmana
<br> hejtman Olomouckého kraje
<br> 1/1

Plán dopravní obslužnosti OK.pdf

Odpověď dle zákona č.106-1999 Sb.-Elektrizace trati Šumperk-Kouty nad Desnou.pdf

Odpověď dle zákona č.106/1999 Sb <.>
<br>
<br> Předmět žádosti:
<br> 1.Žádost o poskytnutí fotokopie dokladu,který jednoznačně a nezpochybnitelně dokládá
tvrzení,že součástí doporučení,schválení,podmínkou udržitelnosti,rozhodnutí
o poskytnutí dotace,zadávací dokumentace,ekonomického hodnocení či jiného
vyjádření oprávněného orgánu k projektu Elektrizace trati Šumperk - Kouty
nad Desnou je podmínka omezení,případně zrušení osobní železniční dopravy
na trati Petrov nad Desnou - Sobotín,na základě které byl projekt schválen <.>
<br> 2.Žádost o poskytnutí výpisu usnesení oprávněného orgánu Olomouckého kraje,který
podmínku omezení,případně zrušení osobní železniční dopravy na trati Petrov
nad Desnou - Sobotín schválil <.>
<br>
<br> Poskytnuté informace:
<br> 1.Žádost žadatele v její první části krajský úřad s odkazem na § 15 odst.1 informačního
zákona odmítl,neboť zjistil,že požadovaným dokumentem nedisponuje (viz
rozhodnutí KUOK 99599/2015 ze dne 11.11.2015) <.>
<br> 2.K odpovědi na žádost žadatele v části,v níž žádal o poskytnutí výpisu usnesení
oprávněného orgánu Olomouckého kraje,který podmínku omezení,případně zrušení
osobní železniční dopravy na trati Petrov nad Desnou - Sobotín schválil,sdělujeme
následující informaci:
<br> Trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou,Petrov nad Desnou - Sobotín je zmíněna
v Generelu veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji (dále jen „Generel“) jako
koncepčním dokumentu Olomouckého kraje na stranách č.53 až 54 a č.61.V uvedeném
dokumentu se doporučuje úsek Petrov nad Desnou - Sobotín obsluhovat pouze linkovou
dopravou,a to z důvodu jeho podprůměrně nízkého zatížení.Generel s výjimkou jeho
části 1 „Samostatný organizátor veřejné dopravy a jeho struktura“ byl schválen Radou
Olomouckého kraje na její 52.schůzi konané dne 18.11.2010 usnesením
č.UR/52/12/2010 a posléze i na 17.zasedání Zastupitelstva Olomouckého kraje
konaném dne 13.12.2010 usnesením č.UZ/17/20/2010 <.>
<br> Trať 293 je uvedena rovněž v Plánu dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje (dále
jen „Plán“),který musí na základě ustanovení § 5 zákona č.194/2010 Sb.<,>
o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů,pořídit a zveřejnit
každý kraj.Plán vychází ze zpracované metodiky Ministerstva dopravy ČR a z Generelu <.>
Plán je zpracován na období 5 let s tím,že bude průběžně aktualizován a doplňován
zejména o prováděcí projekty navazující na Generel.V Plánu je trať 293 zmíněna
na stranách č.30,č.40 až 41 a č.45 především v souvislosti s neobjednáním vlaků mezi
Petrovem nad Desnou a Sobotínem a doporučením zajistit obsluhu daného úseku
prostřednictvím linkové dopravy.Plán byl schválen na 80.schůzi Rady Olomouckého
kraje konané dne 20.12.2011 usnesením č.UR/80/20/2011 <.>
<br> Veškerá uváděná usnesení orgánů Olomouckého kraje jsou volně dostupná na jeho
webových stránkách - www.kr-olomoucky.cz.Plán je dostupný na webových stránkách
Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje,p.o.-
<br>
<br>
www.kidsok.cz.Pro lepší orientaci žadatele přikládáme zmíněné dokumenty v příloze
tohoto sdělení <.>
<br>
<br> Informace zpracoval:
<br> 11.11.2015,Mgr.XXXX XXXXXXX,odbor dopravy a silničního hospodářství

Načteno

edesky.cz/d/453822

Meta

Veřejná zakázka   Jednání zastupitelstva   Jednání zastupitelstva  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Olomoucký kraj      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz