Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Městys Chudenice.
Zápis z kontroly finanční komise zastupitelstva městyse Chudenice
<br> Předmět kontroly:
<br> Kontrola plnění hospodaření za rok 2015
<br> Zahájení kontroly:
<br> dne 8.2.2016 ve 13.00hodin
<br> Ukončení kontroly:
<br> dne 9.2.2016 v 16.00 hodin
<br> Místo kontroly:
<br> obecní úřad Chudenice
<br> Kontrolu provedli:
<br> Ing.XXXXX XXXXXXX – předseda FK <,>
Ing.XXXXXXX XXXXXX – člen FK
<br> X.Zaměření kontroly: Předmětem kontroly bylo prověřit hospodaření za rok
2015 a plnění schváleného rozpočtu na rok 2015,rozpočet na rok 2016
2.Předložené podklady: Výkaz FIN 2-12 k 31.12.2015,Rozpočet na rok 2015
a Rozpočet na rok 2016
3.Kontrola:
rozpočet 2015
<br> A/ Rok 2015 – údaje v tis.Kč–skutečnost
Celkové příjmy k 31.12.2015
<br> 27 747
<br> 20 778
<br> Celkové výdaje k 31.12.2015
<br> 22 667
<br> 18 692
<br> Rozdíl - přebytek
<br> + 5 080
<br> + 2 086
<br> Velice zodpovědnou finanční politikou zastupitelů obce byl docílen daleko
lepší výsledek,než bylo v rozpočtu plánováno.Tento výsledek si zaslouží
podrobný rozbor,jak se podílely vyšší příjmy a zejména úspory ve výdajích <.>
Pro rok 2016 sestaven a schválen rozpočet:
Celkové příjmy v tis.Kč
<br> 13 517
<br> Celkové výdaje v tis.Kč
<br> 9 188
<br> Rozdíl –přebytek
<br> + 4 329
<br> V rozpočtu není zatím uvažováno s případnými investicemi,pro které se
obec rozhodne.Je nutné stanovit priority a mít připravené projekty.I
1
<br> v příjmech je možné očekávat navýšení,rozpočet byl připravován spíše
opatrně,rozhodující bude ekonomický růst státu <.>
B/ Rok 2015 – Příjmy a úspory v tis.Kč
Příjmy obce tvoří dva zdroje,jednak daňové příjmy od státu a příjmy z vlastních
činností obce.Až do konce 3.čtvrtletí docházelo k propadu daní od státu,příjmy
činily pouze 6.085 tis.Kč.Až ve 4.čtvrtletí obdržela obec 2 850 tis.Kč,tím
došlo na konečný stav 8 935 tis.Kč.Pro porovnání celkový stav přijatých daní
v roce 2014 činil 8 712 tis.Kč,takže nelze mluvit o významném finančním
vylepšení pro nové zastupitelstvo.Dalším přínosem je navýšení neinvestičních
transferů ze SR,od krajů a reg.rady o 706 tis.Kč (rozpočet 346 tis <.>,skutečnost
1 052 tis.Kč) <.>
I u příjmů z vlastní činnosti lze uvést položky,kde došlo k významnějším
nárůstům:
- pěstební činnost,rozpočet 500 tis.Kč,skutečnost 787 tis.Kč
- činnost muzea,rozpočet 210 tis.Kč,skutečnost 313 tis.Kč
- příjmy bytové domy,rozpočet 1 958 tis.Kč,skutečnost 2 158 tis.Kč
- příjmy komunální služby,rozpočet 44 tis.Kč,skutečnost 128 tis.Kč
A další položky v řádu 10ti-tisícového navýšení se podílely na příjmech <.>
Poslední významnou položkou byly investiční dotace,které činily v roce 2015
výši 11 971 tis.Kč.Tyto prostředky byly použity na splácení účelových úvěrů
na I.a II.Etapu rekonstrukce přístupových komunikací k památkám <.>
Daleko důležitějším faktorem podílejícím se na dosaženém výsledku byly
úspory ve výdajích a provozních nákladech.Lépe než jmenovat jednotlivé
položky rozpočtu a porovnávání s minulým rokem bude shrnutí do následujícího
závěru:
Obec uspořila tolik financí,že byla schopna vypořádat se s převzatými dluhy
minulého období a finančně se vypořádat se závazky vzniklými při realizaci
investičních akcí v roce 2015.Jednalo se o mimořádné splátky úvěrů <,>
dofinancování rekonstrukce Zahradní ul <.>,řádné splátky úvěrů včetně úroků <,>
odstupné starosty,pokuty,faktury po splatnosti,EPZ na zámku,spoluúčast
na financování schodiště Bolfánek atd.Celkem bylo na tyto účely
z vlastních zdrojů využito 6 525 tis.Kč <.>
2
<br> C/ Rok 2015 – Provozní saldo v tis.Kč
Sledování provozního salda je velice důležité,je zdrojem umořování dluhu a
likvidity obce <.>
Skutečnost 2015
<br> rozpočet 2015
<br> Opakující se příjmy
<br> 15 659
<br> 13 823
<br> Opakující se výdaje
<br> 11 554
<br> 10 354
<br> Provozní saldo
<br> 4 105
<br> 3 469
<br> U provozního salda byl dosažen nejlepší výsledek za posledních 10 let,kdy
byla úroveň provozního salda silně podprůměrná <.>
FK navrhuje pokračovat v započatém trendu úspor,vytvořit nejen
zdroje na splácení všech dosavadních úvěrů ale již v roce 2016 vytvořit
finanční rezervu / cca 2 mil./ a vylepšit si pozici pro lepší vyjednávání
s bankami v případě nutnosti potřeby cizího kapitálu <.>
Finanční komise bude nadále provádět pravidelné prověřování hospodaření
obce a podílet se se získanými poznatky při rozhodování na rozvoji obce <.>
V Chudenicích dne 15.2.2016
Předseda finanční komise: Ing.XXXXX XXXXXXX ………………………… <.>
Člen finanční komise:
<br> Ing.XXXXXXX XXXXXX ………………………… <.>
<br> X
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno
Další dokumenty od Městys Chudenice | ||
---|---|---|
21. 11. 2024 | Střednědobý výhled rozpočtu 2026 - 2027 (návrh) | |
21. 11. 2024 | Rozpočet městyse Chudenice na rok 2025 (NÁVRH) | |
15. 11. 2024 | Výběrové řízení na obsazení pozice účetní/administrativní pracovník Úřadu městyse Chudenice | |
13. 11. 2024 | Termíny svatebních obřadů na jiném vhodném místě pro rok 2025 | |
12. 11. 2024 | SOCIÁLNÍ FOND na rok 2025 - Návrh | |
...a další |