Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Městys Hostomice.
FinanCOVänÍ- -289 miı.Kč
<br> Financování ve výši -289 mil.Kč Zahrnuje splácení jistin cizích Zdrojů (úvěry na roky 2011 -
2014 a 2014,úvěrový rámec na roky 2012 - 2015 a návratné finanční výpomoci Ze Státního
rozpočtu ČR 2013) ve výši -469 mil.Kč,při současném zapojení prostředků minulých let a
úvěrového rámce 2016 - 2023 ve výši 180 mil.Kč <.>
<br> Předpokládaná rizika pro hospodaření v období 2016
<br> I Predikce daňových příjmů Ministerstva financí ČR je postavena na pozitivním vývoji
hospodaření ČR - není jisté,že se tento vývoj naplní v tak vysoké míře očekávání <.>
<br> I Po ukončení intervencí ČNB na oslabení kurzu koruny a jejím posílení se očekává mírné
Zvýšení inflace ve druhé polovině roku 2016.Zároveň se očekává,Že tyto Změny budou
mít vliv i na postupné Zvyšování úrokových sazeb na mezibankovním trhu <.>
<br> I Evropské projekty:
<br> - Vzhledem k miliardám proinvestovaným na projekty spolufinancované z EU především
v rámci Regionálního operačního programu Severozápad může dojít Zejména
k problémům s uhrazením Sankčních výměrů od Regionální rady regionu soudržnosti
Severozápad,případně Ministerstva financí ČR z důvodů porušení dotačních pravidel <.>
<br> - Ustecký kraj je členem sdružení Terezín - město Změny,Zájmové Sdružení
právnických osob,které vzniklo Za účelem realizace projektu „Terezín - projekt oživení
historických památek“ financovaného Z Integrovaného operačního programu ve výši
cca 469 mil.Kč.Realizační fáze projektu byla ukončena k 31.7.2015,navazuje
provozní fáze,tzv.udržitelnost projektu v délce trvání 5 let,která je jednou
Z podmínek dotace.Za udržitelnost projektu zodpovídá sdružení,zajišťuje ji
ve spolupráci s projektovými partnery.V případě neplnění monitorovacích indikátorů
v době udržitelnosti hrozí Usteckěmu kraji vrácení dotace až do výše jedné poloviny
celkových výdajů <.>
<br> I Nadále je problematické financování Sociální péče v souvislosti Se zákonem
č.108/2006 Sb <.>,O sociálních službách ve Znění pozdějších předpisů.Stejně jako
v uplynulých letech nejsou požadavky kraje na financování z Ministerstva práce a
Sociálních věcí ČR uspokojeny v plné výši <.>
<br> 'I Z pohledu provozních nákladů zřízených příspěvkových organizací lze velice těžko
odhadnout dopady vnějších vlivů na jejich hospodaření (např.zvýšení platů - navýšení
minimální mzdy,navýšení tarifních platů veřejného sektoru) <.>
<br> I V návrhu rozpočtu jsou zahrnuty úroky Z úvěrů ve výši odborného odhadu.Jde o hrubý
odhad,skutečné úroky se odvíjejí od platné úrokové Sazby a skutečného čerpání a
Splácení <.>
<br> Rada Ústeckého kraje projednala návrh ırozpočtu Ústeckého kraje na rok 2016 dne
25.11.2015 a doporučila ho Zastupitelstvu Ústeckého kraje ke schválení <.>
<br> v ústí nad Labem dne 26.11.2015
<br>
<br>
<br> Lhůta pro podání písemných připomínek občanů kraje k návrhu rozpočtu Ústeckého
kraje na rok 2016 je 7.prosinec 2015,aby mohly být projednány vrámci jeho
schvalování Zastupitelstvem Usteckého kraje dne 14.prosince 2015.l
<br> Písemné připomínky směřujte na Ing.Ladislava Drlého,člena Rady Usteckěho kraje <.>
Dále lze uplatnit připomínky ústně na jednání Zastupitelstva Usteckého kraje dne
14.prosince 2015 <.>
<br>
<br>
<br>
<br> Úplné znění návrhu rozpočtu Ústeckého kraje na rok 2016 je zveřejněno na webových
<br> stránkách Usteckého kraje viz odkaz httpgzlwww.kr-ustecgsz/vlsmolzobraz dok.asp?
id org=4500188ıid ktg=33394&21=92706 <.>
Největší investiční akce:
v mil.Kč
<br> Rozpočet projektu v roce 2016 celkem
<br>
<br>
<br>
<br> Dotace pro Spolek Labe aréna,Z.S <.>,tětí - realizace projektu Labe aréna
Štětí - etapa l.25
Střední škola pedagogická,hotelnicwfa služeb,Litoměřice - rekonstrukce
elektrorozvodů na škole a domově mládeže 16
l|/250 - Staňkovice - směr křižovatka II? - odstranění Sesuvu 16
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Výdaje - porovnání návrhu rozpočtu na rok 2016 se schváleným rozpočtem roku 2015:
Návrh rozpočtu (13 646 mil.Kč) je proti Schváleněmu rozpočtu na rok 2015 (12 115 mil.Kč)
vyšší o 1531 mil.Kč,což přestavuje nárůst O 12,6 %.Ke Zvýšení dochází především
v běžných výdajích o 2 199 mil.Kč Z důvodu zapojení finančních prostředků poskytnutých
Ministerstvem práce a Sociálních věcí ČR na financování Sociálních služeb (812 mil.Kč) <,>
Zvýšení přímých nákladů regionálního školství (680 mil.Kč) a vyčleněním finančních
prostředků na velkou údržbu (opravy silnic) pro Správu a údržbu Silnic Usteckého kraje <,>
příspěvkovou organizaci (452 mil.Kč).Naopak v kapitálových výdajích dochází k poklesu
o 668 mil.Kč Zejména Zdůvodu ukončení realizace projektů Spolufinancovaných v rámci
ukončeného programovacího obdobi 2007 - 2013 a Zůstatku prostředků na bankovních
účtech k použití na další projekty v rámci Fondu rozvoje Usteckého kraje (-583 mil.Kč) a
převodu rozpracovaných akcí Z roku 2015 do roku 2016 včetně finančních prostředků Fondu
investic a oprav Usteckého kraje (-108 mil.Kč) <.>
<br> Vývoj běžných příjmů a výdajů a kapitálových příjmů a výdajů Ústeckého kraje
v letech 2004 - 2016
<br> 14 000
vmiı.Kč
<br> l
12000 j
<br> 10000
<br> 8000-
<br>
<br> -Kflpnàıovë výdaje
4 000 ~ `
<br> 2000“
<br>
<br> 0m
<br> 2004 2005 2006 200?r 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
mk?
Údaje r 2004-2014 jsou uvedeny die SkutečırıostiV r.2015 uvedena Očekávaná skutečnost,r` 2016 uveden návrh rozpočtu
- 13 010 miı.Kč (95,3 0/o ceıkøvýøh výdajů)
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> v mil.Kč
_N'ávr-ťh rozpočtu nárok 2016 Rozdíl návrhu šgìgñ
„__ Z toho' Schválený 'OZE rozpočtu roku
BEN? rozpočet na '2.0,'.h a 2016 proti
Vydaie" Výdaie __Výdałe na rok 2015 se va age o schválenému
'cęıkęm- øhıigaıørniˇ fakultativní f°2P°°tu rozpočtu roku
roku 2015 201 5
<br>
<br>
<br>
<br> Nejvýznamnějšími běžnými výdaji je financování regionálního a soukromého Školství ve výši
7682 mil.Kč a oblast dopravy Zejména dopravní územní obslužnost (1258 mil.Kč) a
příspěvek Správě a údržbě silnic Usteckého kraje,příspěvkové organizaci (1 106 mil.Kč)
včetně oprav silnic (452 mil.Kč) <.>
<br> - 838 miı.Kč (4,7 % øeıkøvýøh výdajů)
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
v mil.Kč
Návrh.rozpočtu na rok 2016 Rozdíl návrhu rzıgıëraz
z toho: <.>,rozpočtu -
Kapitálové ŽŽĚĹÍŽĂ'Iˇ "a f°'f 201,6 a mĚĚĚ'IŠ'vĹÍik"
<,> VÝQaIe Výdaje Výdaje na rok 2015 schvale'feho schválenému
celkem obligatorní fakultativní r'äžggâtılš rozpočtu roku
<br>
<br>
<br>
<br>
2015
<br>
<br> Kapitálové výdaje jsou v rozpočtu kryty nejen kapitálovými a účelovými příjmy (kryjí 75,7 %
kapitálových výdajů),ale i provozním přebytkem ve výši 32 mil.Kč.Pro pokrytí investičních
akcí XXX do rozpočtu Zapojen úvěrový rámec na roky XXXX - XXXX ve výši 75 mil.Kč a
prostředky minulých let ve výši 48 mil.Kč <.>
<br> Součástí rozpočtu jsou rekonstrukce silnic ||.a III.tříd včetně mostů a výstavby cyklostezek a
dále investice do majetku Svěřeného příspěvkovým organizacím <.>
<br> Struktura kapitálových výdajů:
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> v mil.Kč v %
<br> Rekonstrukce silnic Il.a III.tříd včetně výkupů pozemků,cyklostezky 168 26,4
Investice do majetku svěřeného příspěvkovým organizacím 148 23,3
Podpora cizím subjektům (např.Labe aréna,Z.s,spolufinancování
<br> v rámci FjOP 7,5 %,Fond vodního hospodářství UK,Fond UK,Fond
<br> rozvoje UK,Regionální podpůrný fond UK) 122 19,2
Dostavba SPZ Triangle 105 16,5
Finanční majetek 62 9,7
Ostatní kapitálové výdaje 31 4,9
Vy' daÍe - 13 646 miı.Kč
<br> Přehled výdajů v členění dle odvětvověho třídění:
<br>
<br> _,Podíl
Schvaleny _
_ _._._ na celkovych
Odvetvove trıdenı rozpocet V,dáích 2016
na rok 2015 V 'V „_,o
-ŠIDQQSI Bfêelžęhaúfąd.“ ________________ _ _ 4317.______ _ _ 4%6 _________ _ 55.3._ _
-Qëemflí [0_2\_I0J' §.09ëľ9mí [Lich ____________ _ _ 2520.______ _ _ 1.38.5 _________ _.2.8._ _
_IëJQVýQľLOyê §.2êim0yë ŠÍDUQSI ___________ _ _ §â1 _______ _ _ 5.57.0 _________ _ 12.7._ _
-KUJÍPĹaÄ QCPEQHŠLPÉIĹTTŠ'IĹGĹŇ _._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 1519 _ _ _ _ _ _ _ _ _ 21.2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _1›_5_ _ _
Zemědělství,lesní a vodní hospodářství
-či Qľìhľąnš_ŽĹVPĹnÍhPPIQSIŤ?9Í _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ -§1 _ _ _ _ _ _ _ _ _ -7.5 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 9.5._ _
-QIDIIQSI šąSIUPiłęlêľı/ą __________________ _ -5.6 ________ _ -5.7.<.>.<.>.<.>.<.>._ 9.4._ _
Krizové řízení,požární ochrana a
_ÍDIÉQfpyêfliëçľıfêfınýšyëľém ____________ - _ 19.6 ________ _ -217 _________ _ 9.2._ _
Rezerva 93 109 0,8
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Přehled výdajů v členění dle druhového třídění:
<br> ıı 2,4%
<br> 2,0%
<br> l 0,8%
<br>
<br> I Finanční prostředky :řízeným příspěvkovým ' Stavby
organizacím.Projekty Spolufinancovaně z EU
ı Krajské dotační programy,podpory,dary a dotace I Nákup investičního mjetku
<.> a Rezerva
<br> ı Dopravní Obsl užnost
<br> I Provozní výdaíe
Příjmy - 13 935 miı.Kč
<br> Přehled příjmů v členění dle tříd:
<br>
<br>
<br> _ PÉĎQVÉRÍ '1"3!._ _ _._.<.>.<.>._ _ _._ _ _ _ _.<.> _ _ _.4.4.99.<.> _.<.>._ _ _.3.2.2.- - -
_ _NšsiêíıOyé Pìürfly ________________________ _.3.9? _________ _.2.9._ _ _
_ Kêeitàlqvš Přítmy ________________________ _ -1.59 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.1.1- _ _ _
Přijaté transfery (neinvestiční,investičnı) 8 896 63,8
f 62,6%
<br> I 1,2%
<br>
<br> ı 1,1%
<br> ' 23% v 32,2%
<br> a daňové příjmy ı nedaňové příjmy ı kapitálové příjmy
a transfery ı transfery
<br> Příjmy - porovnání návrhu rozpočtu na rok 2016 se Schváleným rozpočtem roku 2015:
Návrh rozpočtu na rok 2016 je proti schválenému rozpočtu roku 2015 (11 917 mil.Kč)
O 2018 mil.Kč,tj.zvýšení o 16,9 %.Rozdíl je Způsoben Zejména Zvýšením přijatých
transferů (vyšší o 1 677 mil.Kč) na Zajištění Sociálních služeb v Usteckém kraji a na přímé
náklady regionálního školství a daňových příjmů (vyšší O 319 tis.Kč) S ohledem na reálný
ekonomický vývoj a částečné na daňovou predikci Ministerstva financí ČR (zejména u daně
Z přidané hodnoty a daně Z příjmů právnických osob) <.>
<br> Celková struktura příjmů Zůstala Zhruba zachována.Vlastní příjmy kraje na rok 2016
(5 039 mil.Kč) proti schválenému rozpočtu roku 2015 (4 698 mil.Kč) představují nárůst
o 341 mil.Kč,tj.o 7,3 % Zejména Z důvodu navýšení daňových příjmů <.>
Elektronicky podepsáno
<br> Návrh rozpočtu Ústeckého kraje na rok 2016
<br> 26.11.201513154130
<br> Návrh rozpočtu Ústeckého kraje na łrok 2016 byl sestaven na základě platné legislativy ČR <,>
v souladuıs rozpočtovým výhledem Usteckého kraje na období 2016 - 2020,s Rozpočtovými
pravidly Usteckého kraje a hlavními prioritami Usteckého kraje v Samostatné působnosti
pro rok 2016,kterými jsou: q <.>
<br> 1.vytvoření podmínek pro Zvýšení růstu HDP kraje <,>
<br> 2.maximální využití finančních prostředků Z EU a dalších finančních mechanismů
k rozvoji kraje <,>
<br> 3.investice do vlastního majetku <,>
<br> 4.podpora rozvojových akcí a projektů s následnou úsporou provozních výdajů,Zejména
úspor energií,případně růstem příjmů <,>
<br> 5.podpora regionálního zdravotnictví <.>
<br> Návrh rozpočtu Ústeckého kraje na rok 2016 kryje všechny významné výdaje nutné
křádnému fungování kraje a jím zřízených příspěvkových organizací včetně financování
projektů a poskytování finančních podpor <.>
<br> Při sestavení rozpočtu 2016 se vycházelo Z pozvolného zahajování výzev v novém
programovacím období EU 2014+.Toto a vysoké Zůstatky finančních prostředků na Fondu
investic a oprav Usteckého kraje,Fondu rozvoje Usteckého kraje a Fondu vodního
hospodářství Usteckého kraje (celkem 345 mil.Kč) byly důvodem poklesu poměru
kapitálových výdajů na celkových výdajích ve srovnání s předchozími roky na 4,7 %.Přesto
je nadále zapojován na krytí kapitálových výdajů,včetně splátek úvěrů,provozní přebytek
ve výši 148 mil.Kč.Nově je do rozpočtu Zahrnuto v souladu s prioritami kraje 452 mil.Kč
na revitalizaci krajských silnic,které mají charakter oprav,patří tedy do běžných výdajů <.>
Na rozdíl od minulých let se snižuje podíl obligatorních (povinných) výdajů na 90,3 %
celkových výdajů,což znamená vyšší objem pro rozhodovací pravomoc krajského
Zastupitelstva <.>
<br> Rozpočet Ústeckého kraje na rok 2016 je navržen takto:
<br> Výdaje celkem.Z toho:
<br>
<br>
<br>
<br> _ ěšžnš yýqaię.________________________________ _ _ 13: 91.0._ _ _
_ Kapitálové výdaje 636
I Saldo: přıj'm y - výdaje 289 I
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> _ Erpêtfędhy minulým let ___________________________ _ _ 1Q5._ _ _
-LĹJYëIQVýIëfPęq 20.15.2923._________________________ _ -7.5._ _ _
_ §9Iëľt<ê 'Listiny ýtëı'q 2Q1.1_-.2914 ______________________ _ :8.0._ _ _
_ âeléflšê 'LiSJiDr úvěru ëQ1.4 __________________________ _.140._ _ _
_ Selëľëê 'Listiny ýtëfqvšbę [ëtflıcçżplë z ëQ1.5 _.<.>._ _ _._ _ _ _ _ _ _ :16.9._ _ _
Splátka návratné finanční výpomoci 2013 -80
Načteno
Meta
Jednání zastupitelstva
Další dokumenty od Městys Hostomice | ||
---|---|---|
25. 11. 2024 | Byt k pronájmu | |
25. 11. 2024 | Návrh rozpočtu Ústeckého kraje na rok 2025 | |
22. 11. 2024 | Byt k pronájmu | |
20. 11. 2024 | Návrh rozpočtu mikroregion Svornost na 2025 | |
04. 11. 2024 | Rozpočtová změna č. 13 | |
...a další |