Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Pohořelice.
PROGRAM ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY OVZDUŠÍ
ZÓNA JIHOVÝCHOD – CZ06Z
ZÁŘÍ,2015
<br> Název dokumentu
<br> PROGRAM ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY OVZDUŠÍ
Zóna Jihovýchod - CZ06Z
<br> Datum schválení
<br> září,2015
<br> Odpovědné orgány,jména a adresy osob odpovědných za vypraco vání programu:
Ministerstvo životního prostředí České republiky
Vršovická 1442/65,100 10 Praha 10
Bc.XXXX XXXXX,ředitel odboru ochrany ovzduší
telefon: XXX XXX XXX,e-mail: Kurt.Dedic@mzp.cz
<br> Program zlepšování kvality ovzduší zóna Jihovýchod - CZ06Z
<br> 2
<br> OBSAH
A <.>
<br> ÚVOD
<br> B <.>
<br> ZÁKLADNÍ INFORMACE.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.19
B.1
<br> 16
<br> Vymezení a popis zóny.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.19
<br> B.1.1 Kraj Vysočina.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 20
B.1.2 Jihomoravský kraj.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.23
B.2
Popis způsobu posuzování úrovní znečištění,umístění stacionárního měření
(mapa,geografické souřadnice).<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.27
B.3
<br> Informace o charakteru cílů vyžadujících v dané lokalitě ochranu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.30
<br> B.3.1 Stanovení cílové skupiny obyvatel.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 30
B.3.2 Vymezení citlivých ekosystémů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.30
B.3.3 Odhad rozlohy znečištěných oblastí pro jednotlivé znečišťující látky.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.31
B.3.4 Velikost exponované skupiny obyvatel.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 37
C <.>
<br> ANALÝZA SITUACE.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 43
C.1
<br> Úrovně znečištění zjištěné v předchozích letech – vyhodnocení období 2003 - 2012
43
<br> C.1.1 Suspendované částice PM10.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.43
C.1.2 Suspendované částice PM2,5.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.54
C.1.3 Benzo(a)pyren.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 57
C.2
<br> Úrovně znečištění ovzduší v roce 2013.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.60
<br> C.3
<br> Odhad vývoje úrovně znečištění.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.60
<br> C.4
<br> Celkové množství emisí v oblasti.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 60
<br> C.4.1 Emisní vstupy.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 60
C.4.2 Emisní bilance – vývojové řady.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.61
C.4.3 Podrobné emisní bilance pro rok 2011.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 76
C.5
<br> Analýza příčin znečištění.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 83
<br> C.6
Výčet významných zdrojů znečišťování ovzduší z hlediska emisí doplněný jejich
geografickým vyznačením.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>....
PROGRAM ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY
OVZDUŠÍ ZÓNA CZ06Z – JIHOVÝCHOD
PŘÍLOHA Č <.>
<br> 1: PŘEHLED VYJÁDŘENÍ DOŠLÝCH V RÁMCI ZJIŠŤOVACÍHO
<br> ŘÍZENÍ A JEJICH VYPOŘÁDÁNÍ
<br> Říjen 2015
<br> Integra Consulting s.r.o <.>
Pobřežní 16
186 00 Praha 8
tel.: +420 234 134 236
www.integranet.cz
<br> 2
<br> Vzhledem k tomu,že majoritní část připomínek je dopravního charakteru,vkládáme
před samotnou tabulku vypořádání připomínek komentáře předkladatele koncepce
k problematickým komunikacím zmiňovaným ve vztahu k PZKO zóny Jihovýchod (dále
jen „CZ06Z“) i aglomerace Brno (dále jen „ CZ06A“) <.>
Ve věci ÚPD,ZÚR a PÚR upřesňujeme následující.Nejvyšší správní soud v červnu
2012 rozhodl o zrušení ZÚR JMK,které vydalo zastupitelstvo kraje v září 2011 <.>
Navrhovatelé (14 jihomoravských obcí a 13 fyzických osob) napadli systém páteřních
komunikací na území JMK,který by měl být v budoucnu tvořen rychlostními silnicemi
R43,R52,R55 a tangentami v jižní části brněnské aglomerace.V současné době jsou
připravovány nové ZÚR JMK,které nebyly v době zpracování PZKO CZ06Z potažmo
PZKO CZ06A schváleny.Na území JMK je tedy k dispozici pouze ÚPD na národní
úrovni (PÚR ČR z roku 2008,aktualizována v letošním roce),ze které PZKO CZ06Z
vychází.Vzhledem k termínu zpracování byly do PZKO zahrnuty odkazy na studie a
vyjádření týkající se územního plánování datované do poloviny roku 2014 <.>
V připomínkách se opakovaně objevuje odkaz na dopravní koncepci Ing.Strnada <,>
která však není v souladu se strategickými dokumenty platnými v ČR (zejména s PÚR) <.>
PZKO proto vychází z platné územně plánovací dokumentace,tedy PÚR.Výsledné
trasování komunikací bude dle vyjádření pořizovatele ZÚR JMK s jednotlivými obcemi
podrobně projednáváno,přičemž bude kladen důraz na minimalizaci dopadů na
životní prostředí a zdraví lidí.MŽP bude v rámci posuzování dopadů aktualizace ZÚR
JMK na životní prostředí a následných kroků (vč.EIA k jednotlivým dopravním
stavbám),jak ostatně činí i v ostatních případech,usilovat o to,aby celkové přínosy
nových dopravních staveb byly z pohledu životního prostředí a zdraví lidí co nejvyšší <,>
a aby byly minimalizovány negativní dopady.Základní podmínky proto vymezuje
zejména zákon o ochraně ovzduší <.>
Problematika R43
Vedení komunikace R43 vychází z předpokladu PÚR – viz čl.121 R43,který
jednoznačně určuje koridor ve směru Brno – Moravská Třebová (E461).Tato
komunikace by měla řešit kritickou situaci na stávající silnici I/43,což by mělo ulevit
zátěži obyvatelstva dotčených obcí (např.Lipůvka,Lažany,Letovice) a rovněž by mělo
řešit bezpečnost dopravy (pravidelně se opakující dopravní nehody se smrtelnými
následky).PZKO v souladu s PÚR k této stavbě pouze uvádí,že by bylo vhodné pro
obce podél silnice I/43 vytvořit obchvaty,zajistit vymístění tranzitní dopravy s velkým
podílem těžkých vozidel.Předmětem PZKO není určovat konkrétní vedení silnice ani
případná variantní řešení,to je předmětem pořizování územně plánovací
dokumentace.Vedení úseku komunikace R43,který je dle připravovaných ZÚR JMK
součástí územní rezervy,bude variantně prověřeno prostřednictvím územní studie <,>
která bude podkladem pro následnou aktualizaci ZÚR.PZKO konstatuje,že přínos pro
zlepšení kvality ovzduší ve městě Brně bude mít pouze taková varianta,která zajistí
její plnou integraci do komunikačního systému města a vytvoří se tak spojení tvořící
západní tangentu.Dopady na okolní obce přitom nelze pominout,což bude muset
výsledné řešení zohlednit <.>
<br> 3
<br> Problematika R52,obchvat Břeclavi
Jelikož nejsou vydány aktuální ZÚR JMK,je nutné se odkázat na PÚR,koncepce
páteřní silniční sítě,ve které čl.106 jasně vymezuje koridor pro zkvalitnění silničního
spojení Brno – Vídeň s vazbou na rakouskou síť a to v trase: Pohořelice – Mikulov –
Drasenhofen/Rakousko (E461).Alternativní varianta spojení do Rakouska z návrhu
Ing.Strnada vedená přes Břeclav nemá v PÚR oporu,protože v čl.109 je vymezen
koridor pro R55 pouze v úseku Olomouc – Přerov a dále Napajedla – Uherské
Hradiště–Hodonín-D2.Navíc tato varianta odporuje veškerým mezinárodním
dohodám,které s Rakouskem byly ohledně spojení Brno - Vídeň učiněny.Navíc by
došlo k významnému nárůstu zátěže na bratislavské dálnici D2 a v místech jejího dnes
již problematického připojení na dálnici D1 v jižním prostoru Brna.S ohledem na výše
uvedené s jinou variantou PZKO pracovat nemůže <.>
Jihozápadní tangenta
Je nutné zdůraznit,že severo-jižní dopravní vztahy jsou již v současnosti realizovány
tímto prostorem a bez realizace tangenty dojde v blízké době k přetížení dopravního
uzlu s dálnicí D1 a k stálému růstu zátěže v Modřicích.Existuje více možných variant
vedení této komunikace,což je úkolem pro územní plánování vybrat nejvhodnější
řešení,které by mělo co nejmenší dopad na životní prostředí a zdraví lidí.Slovní obrat
Jihozápadní tangenta byl z PZKO vypuštěn,aby již nedocházelo k nedorozuměním <,>
jelikož PZKO pod tímto označením míní napojení D1 na R52,bez další specifikace
konkrétního vedení <.>
Obchvat Znojma
Tranzitní d...
Načteno
Meta
Územní plánování EIA Územní plánování EIA
Další dokumenty od Město Pohořelice | ||
---|---|---|
29. 01. 2025 | Rozhodnutí o povolení stavby č.j. MUPO-3643/2025/SU/JUA | |
28. 01. 2025 | Opatření obecné povahy – Stanovení přechodné úpravy provozu č.j. MUPO-3419/2025/OD/SAM | |
24. 01. 2025 | Žiberna Tomaž – Veřejná vyhláška o možnosti převzít písemnost | |
24. 01. 2025 | Šebesta Michal – Usnesení o ustanovení opatrovníka | |
24. 01. 2025 | TOYOTA LEASING POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ODDZIAŁ W BIELSKO~ – Usnesení o ustanovení opatrovníka | |
...a další |