Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Rovná (Pelhřimov).
Jdi na obsah
Jdi na menu
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Menu
<br>
<br>
<br> Úvod
<br>
<br> Aktuálně
<br>
<br> Obecní úřad
<br>
<br> Úřední deska
<br>
<br> Užitečné informace
<br>
<br> Fotoalbum
<br>
<br> Návštěvní kniha
<br>
<br> Kontakty
<br>
<br> Územní plán obce Rovná
<br>
<br> Získané dotační tituly
<br>
<br> Pitná voda
<br>
<br> Kostel
<br>
<br> SDH
<br>
<br> TRAKTORIÁDA
<br>
<br> Vyhlášky
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> ::Obec Rovná::
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Úvod
Úřední deska
Sucho-dopis obcím
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Sucho-dopis obcím
<br>
<br>
<br>
<br>
6.8.2018
<br>
<br>
KRAJSKÝ ÚŘAD KRAJE VYSOČINA
<br> Odbor životního prostředí a zemědělství
<br> Žižkova 57,587 33 Jihlava,Česká republika
<br> tel.: 564 602 111,e-mail: posta@kr-vysocina.cz
<br>
<br>
Vážený pane primátore,vážená paní starostko,vážený pane starosto <,>
<br> na území Kraje Vysočina většina vodních toků aktuálně dosahuje podnormálního stavu vody a v mnoha profilech je překročen tzv.ukazatel sucha.Situace na drobných vodních tocích je ještě nepříznivější.Ve většině případů v nich protékají extrémně nízké průtoky nebo se povrchová voda vyskytuje pouze v tůních nebo nerovnostech ve dně.Rovněž dochází k výraznému poklesu hladiny vody ve vodních nádržích.Tyto skutečnosti mají nepříznivý vliv na rybí obsádku i na ostatní vodní organismy.Vzhledem k současné hydrologické situaci a nepříznivé prognóze dalšího vývoje,Vám doporučujeme informovat občany obvyklým způsobem o nutnosti šetření vodou a omezení zalévání,napouštění bazénů,mytí vozidel apod <.>
<br> Dále doporučujeme zvážit využití působnosti svěřené obecním úřadům zákonem č.254/2001 Sb <.>,o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon),ve znění pozdějších předpisů a zákonem č.274/2001 Sb.o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích),ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> V souvislosti s déletrvajícím suchem může dojít k přechodnému nedostatku vody pro zajištění potřeb zásobování obyvatel pitnou vodou z vodovodů pro veřejnou potřebu.Takové případy řeší zákon o vodovodech a kanalizacích.Ustanovení § 9 odst.5 zákona o vodovodech a kanalizacích dává oprávnění provozovateli vodovodu přerušit nebo omezit dodávku vody bez předchozího upozornění mimo jiné i v době živelní pohromy (sucha).V této souvislosti je ale třeba upozornit na § 9 odst.8 tohoto zákona,podle kterého je provozovatel v případě přerušení nebo omezení dodávky vody oprávněn stanovit podmínky tohoto přerušení nebo omezení a je povinen zajistit náhradní zásobování pitnou vodou v mezích technických možností a místních podmínek <.>
<br> Obecní úřad může podle § 15 odst.4 zákona o vodovodech a kanalizacích vydat opatření obecné povahy o dočasném omezení užívání pitné vody z vodovodu pro veřejnou potřebu,pokud to vyžaduje veřejný zájem,především je-li přechodný nedostatek pitné vody,který nelze z důvodu technických kapacit nebo nedostatečných zdrojů vody nahradit.Toto opatření lze vydat po projednání s obcí,vlastníkem a provozovatelem vodovodu na dobu nejdéle 3 měsíců <.>
<br> Obecní úřady jako příslušné vodoprávní úřady podle § 105 odst.1 vodního zákona mohou bez náhrady upravit,omezit,popř.zakázat,vyžaduje-li to veřejný zájem,na nezbytně nutnou dobu,obecné užívání povrchových vod postupem podle § 6 odst.4 vodního zákona.Obecné nakládání s povrchovými vodami spočívá v XXX,že každý může na vlastní nebezpečí bez povolení nebo souhlasu vodoprávního úřadu odebírat povrchové vody nebo s nimi jinak nakládat pro vlastní potřebu,není-li k tomu třeba zvláštního technického zařízení.V režimu tohoto ustanovení budou typicky probíhat odběry povrchových vod fyzickými osobami (jednotlivci,domácnostmi) realizované pro vlastní potřebu a na vlastní nebezpečí (např.za účelem zalévání zahrady konví z vodního toku),pokud k tomu není třeba zvláštního technického zařízení (např.čerpadlo) <.>
<br> Vodoprávní (obecní) úřad může ve svém správním obvodu obecné nakládání s povrchovými vodami rozhodnutím nebo opatřením obecné povahy bez náhrady upravit,omezit,popřípadě zakázat,vyžaduje-li to veřejný zájem,zejména dochází-li při něm k porušování povinností podle § 6 odst.3 vodního zákona (při obecném nakládání s povrchovými vodami se nesmí ohrožovat jakost nebo zdravotní nezávadnost vod,narušovat přírodní prostředí,zhoršovat odtokové poměry atd.).Úkon podle tohoto ustanovení bude mít formu rozhodnutí nebo opatření obecné povahy,a to podle okruhu adresátů,jimž bude opatření určeno,resp <.>,vůči nimž bude činěno.Bude-li se týkat konkrétního (adresně jasně určitelného) počtu osob,pak vodoprávní úřad zvolí formu rozhodnutí (v konkrétní věci zakládá práva nebo povinnosti jasně danému okruhu osob); v případě že tak bude postupovat vůči neurčitému počtu osob,vydá opatření obecné povahy <.>
<br> Obce se rovněž mohou obrátit na vodoprávní úřady obecních úřadů obcí s rozšířenou působností (městské úřady,odbory životního pros...
Načteno
Meta
Územní plánování