Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Chuderov.
Kandidatura ve volbách do zastupitelstev obcí v roce 2018 - Ministerstvo vnitra České republikyRychlé menu Rychlé menu Nabídka služebních míst Rozklikávací rozpočet Terorismus a extremismus Inspekce Policie České republiky Ombudsman Policie ČR Druhá veřejná soutěž Pro žadatele o udělení autorizace Czech Point eGon Sbírka zákonů
Moderní úřad
Volby do zastupitelstev obcí upravuje zákon č.491/2001 Sb <.>,o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „volební zákon“),prováděcím předpisem je vyhláška č.59/2002 Sb <.>,o provedení některých ustanovení zákona č.491/2001 Sb <.>,o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“).Volby do zastupitelstev obcí se konají ve všech obcích,městech,městech se zvláštním postavením,hlavním městě Praze,městských obvodech a městských částech (dále jen „obec“).
1.Volební strany
Volební stranou mohou být podle § 20 volebního zákona registrované politické strany a politická hnutí [viz § 6 zákona č.424/1991 Sb <.>,o sdružování v politických stranách a v politických hnutích,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sdružování v politických stranách a v politických hnutích“)],jejichž činnost nebyla pozastavena,a jejich koalice,nezávislí kandidáti,sdružení nezávislých kandidátů nebo sdružení politických stran nebo politických hnutí a nezávislých kandidátů.Dále toto ustanovení stanoví,že politická strana a politické hnutí může být součástí pouze jedné volební strany pro volby do téhož zastupitelstva obce; podává-li politická strana a politické hnutí kandidátní listinu samostatně,nemůže již být pro volby do téhož zastupitelstva obce součástí jiné volební strany.Volební stranu typu sdružení politické strany (politického hnutí) a sdružení nezávislých kandidátů volební zákon ve shora uvedeném ustanovení nejmenuje,takový typ volební strany tudíž ve volbách do zastupitelstev obcí kandidovat nemůže.K jednotlivým typům volebních stran uvádíme následující:
postup při registraci politické strany nebo politického hnutí upravuje zákon o sdružování v politických stranách a v politických hnutích.K tomu,aby vznikla politická strana nebo politické hnutí,je třeba podat Ministerstvu vnitra návrh na registraci,připojit ve dvojím vyhotovení stanovy a petici alespoň jednoho tisíce občanů požadujících,aby politická strana nebo politické hnutí vznikly;
koalice politických stran a politických hnutí,stejně jako sdružení politických stran nebo politických hnutí a nezávislých kandidátů je uskupení vzniklé dohodou zúčastněných subjektů pro určité volby,vyjádřené podpisem statutárních zástupců politické strany nebo politického hnutí,které kandidátní listinu podávají,na kandidátní listině;
sdružení nezávislých kandidátů je neformálním uskupením,nikde neregistrovaným,utvořených jen pro volby,ve kterých kandiduje (na podporu jeho kandidatury volební zákon vyžaduje předložení petice voličů);
nezávislý kandidát kandiduje sám,vlastním jménem (volební zákon rovněž vyžaduje předložení petice voličů).
2.Kandidáti
Členem zastupitelstva obce se může stát každý volič,kterým je podle § 4 odst.1 volebního zákona:
státní občan ČR,který alespoň ve druhý den voleb dosáhl věku nejméně 18 let,je v den voleb v dané obci přihlášen k trvalému pobytu <,>
státní občan jiného státu,jemuž právo volit přiznává mezinárodní úmluva,kterou je Česká republika vázána a která byla vyhlášena ve Sbírce mezinárodních smluv,tj.státní občan jiného členského státu EU s trvalým nebo registrovaným přechodným pobytem v dané obci,který alespoň ve druhý den voleb dosáhl věku nejméně 18 let (dle judikatury Krajského soudu v Brně ze dne 19.září 2014 pod č.j.64 A 6/2014 – 20,postačuje namísto splnění podmínky přihlášení se k trvalému pobytu občana jiného členského státu EU též přihlášení se k přechodnému pobytu v příslušné obci) <.>
U kandidáta nesmí být dále překážka výkonu volebního práva uvedená v § 4 odst.2 písm.a) a b) volebního zákona,tj.zákonem stanovené omezení osobní svobody z důvodu výkonu trestu odnětí svobody nebo omezení svéprávnosti k výkonu volebního práva.A poslední podmínkou,která ale nebrání zvolení za člena zastupitelstva obce,nýbrž následnému výkonu mandátu,je podmínka uvedená v § 5 odst.2 a 3 volebního zákona,který řeší otázku neslučitelnosti funkcí.Kandidát může kandidovat pouze na jedné kandidátní listině volební strany pro volby do téhož zastupitelstva obce,a jsou-li vytvořeny volební obvody,pouze v jednom volebním obvodu <.>
Kandidatura člena nebo členů politické strany nebo politického hnutí do zastupitelstva obce za jinou politickou stranu nebo politické hnutí nebo za sdružení nezávislých kandidátů:
Z pohledu volebního zákona nebrání kandidatuře do zastupitelstva obce - za sdružení nezávislých kandidátů členství kandidáta v jakékoli politické straně nebo politickém hnutí - za politickou stranu nebo politické hnutí členství kandidáta v jiné politické straně nebo politickém hnutí; jinou otázkou je,zda to stanovy tét...
Načteno
Meta
Rozpočet
Další dokumenty od Obec Chuderov | ||
---|---|---|
08. 07. 2023 | Závěrečný účet za rok 2022 | |
24. 06. 2023 | Rozpočtové opatření č. 3/2023 | |
03. 06. 2023 | Zpráva nezávislého auditora o výsledku přezkoumání hospodaření pro obec Chuderov za období od 1.1.2022 - 31.12.2022 | |
03. 06. 2023 | Návrh závěrečného účtu obce Chuderov za rok 2022 | |
29. 04. 2023 | Rozpočtové opatření č. 2/2023 | |
...a další |