Obec Ropice - Závěr zjišťovacího řízení - rozhodnutí

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Ropice.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

bez názvu

Občanské sdružení Střítež — za zdravé životní prostředí 2.3 <.>,XXXXXX XXXX,vyjádření ze dne XX.X.XXXX
<br> S předloženým záměrem nesouhlasí především důvodu navýšení hluku.Uvádí,že v odůvodnění nesouhlasného závazného stanoviska k ověření změn záměru „Silnice |l68 Třanovice — Nebory — část 2“ č.j.22257lENVl16 ze dne 7.4.2016 bylo uvedeno,že realizací záměru dojde k navýšení hodnoty hluku až o 5 dB,přičemž předložené oznámení záměru toto nikde neuvádí <.>
<br> Připomínky lze shrnout do následujících bodů:
<br> — Nesouhlas súdaji uvedenými vkapitole 5.(„Zdůvodněni potřeby záměru a jeho umístění,včetně přehledu zvažovaných variant a hlavních důvodů pro jejich výběr,resp.odmítnutí“).Připomínka k odůvodnění změny krytu vozovky,když další úseky téže trasy (Nebory — Bystřice nad Olší) jsou ponechány asfaltové <.>
<br> - Připomínka k nerespektování časového výhledu do roku 2050 a návaznosti na schválené trasy ZUR <.>
<br> - Kde mají být umístěny zpevněné plochy uvedené v kapitole 6 na 14.straně oznámeni <.>
<br> - Požadavek realizace pohltivých protihlukových stěn (dále též „PHS'í) na mostních objektech místo odrazivých z důvodu šíření hluku do krajiny <.>
<br> - Chybí spojení protihlukových stěn vkm 2,09 — 2,3,což bude mít vliv na nedalekou zástavbu <.>
<br> - Připomínka týkající se kompenzačního opatření zalesnění navrženého v územním plánu obce Střítež <.>
<br> - Připomínka k hlukové studií a k účelově dodaným nesprávným dopravním intenzitám.Občanskěmu sdružení není zřejmé,proč se snížilo množství automobilů <.>
<br> Připomínka k vlivům na ovzduší.Komentář zpracovatele oznámení:
<br> Problematika hlukové zátěže je řešena podrobně vhlukové studii,která je přílohou oznámeni.Výsledky této hlukové studie deklarují,že při realizaci navržených PHS nedojde kpr'ekročení hygienických limitů vzájmovém území chráněného venkovního prostoru staveb,a níže v části Porovnání výsledků tohoto vypořádání <.>
<br> - K připomínce nepřesvědčivého odůvodnění změny krytu vozovky,když další
<br> úseky téže trasy (Nebory - Bystřice nad Olší) jsou ponechány asfaltové <.>
<br> Silnice bude zatížena ve vysoké míře nákladní dopravou,proto pro životnost l udržitelnost konstrukce byl navržen cementobetonový kryt (CBK),který je trvalejší a nepodléhá deformaci od nákladní dopravy.Pro tak vysokou zátěž nákladní dopravou nelze u asfaltového krytu zajistit alespoň obdobné parametry.Dochází k vyjíždění kolejí a tímto i dalších poruch.Při použití asfaltového povrchu vozovky by docházelo k častým opravám povrchu a k nestandardnímu provozu.Tato skutečnost by naopak hlukovou zátěž zvyšovala.U CBK se oprava předpokládá až po delší době (zásah do asfaltového krytu — cca každých 5 let,zásah do CBK — za cca 30 let).Vrámci hlukové studie bylo provedeno posouzení s uplatněním tohoto řešení
<br> konstrukce vozovky a protihlukové opatření byla navržena se zohledněním řešené konstrukce vozovky <.>
<br> Silnice „l/l í Nebory - Oldřichovice" & „W 1 Oldřichovice - Bystřice nad Olší“ je zhlediska povrchu vozovky řešena obdobným způsobem jako předmětný úsek.Konstrukce vozovky je navržena s cementobetonovým krytem,V místech předpolí mostních objektů a dle podrobného geotechnického průzkumu v místech přepokládaného neúnosného podloží,které bude mít za následek zvýšené sedání násypů,bude použita vozovka s asfaltobetonovým krytem <.>
<br> - K připomínce k nerespektování časového výhledu do roku 2050 a návaznosti na schválené trasy ZUR <.>
<br> Voznámeni byl použit rok 2030,pro posouzení jsou údaje vsoučasnosti jak o dopravních intenzitách,typech vozidel a jejich emisích,zřejmé.Způsob dopravy v tak velkém časovém dosahu může být teoreticky spočten s použitím koeficientů pro přepočet dopravy,ale takové vymezení může být zavádějící zejména vzhledem k možnému rozvoji dopravních prostředků (např.v současnosti vývoj elektromobilů).Uvedený úsek byl řešen i s ohledem na navazující posouzení v úsecích Nebory - Oldřichovice — Bystřice nad Olší <.>
<br> - K připomínce o umístění zpevněných ploch uvedených vkapitole 6 na 14.straně oznámení <.>
<br> Vkapitole 14 je uvedeno (citace):
<br> „Předmětem změny,která by mohla mít vliv na Životní prostředí,je změna konstrukce vozovky.Změna konstrukce vozovky souvisí se stavebním objektem 80101 Přeložka silnice l/68 km 0,000 — 5,400.Jeho součástí je návrh zpevněných ploch v trase silnice l/68."
<br> Touto větou zpracovatel označil jako zpevněné plochy vozovku a v další části je uváděn popis konstrukcí vozovek (označených jako zpevněná plocha).Nikde není uvedeno,že budou nad rámec komunikace řešeny jiné zpevněné plochy <.>
<br> - K požadavku realizace pohltivých PHS
<br> PHS jsou modelovány s pohltivým povrchem ze strany do silnice,u PHS na mostních konstrukcích je počítáno s odrazivými povrchy (prosklené PHS).Protihluková stěna prosklená je vždy odrazivá.Je zvolena z hlediska krajinného rázu,ale zejména vzhledem ktechnickému řešení mostních objektů (zátěž) Navržené řešení bylo prověřena hlukovou studií a splňuje v chráněném prostoru požad...

bez názvu

Ministerstvo životního prostředí OBECNÍ ÚŘAD c dom,ROPICE JŠ
<br> Došlo ),9 —09“ Zpracoval
<br> Přílohy
<br> Praze dne 16.září 2016 Č.j.: 57352/ENV/16 Vyřizuje: Ing.Horynová Tel.: 267 122 385
<br> Uld Znak
<br> !2/
<br> ZÁVĚR ZJIŠ'Í'OVACÍHO Řízení - ROZHODNUTÍ DORUČOVANÉ VEŘEJNOU VYHLÁŠKOU
<br> podle 5 7 odst.6 zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí),ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)
<br> Vy' roková část Název záměru a jeho zařazení podle přílohy č.1: USB Třanovice — Nebory (změna konstrukce vozovky)
<br> I/9.4 (Novostavby,rozšiřování a přeložky silnic nebo místních komunikací o čtyřech a více jízdních pruzích,včetně rozšíření nebo přeložek stávajících silnic nebo místních komunikací o dvou nebo méně jízdních pruzích na silnice nebo místní komunikace o čtyřech a více jízdních pruzích,o délce 10 km a více) přílohy č.1 k zákonu jako změna záměru ve smyslu 5 4 odst.1 písm.f) zákona <.>
<br> Kapacita (rozsah) záměru:
<br> Celková délka přeložky řešené trasy činí 6,1 km (5 400 m + 700 m mimoúrovňová křižovatka Třanovice).Celková plocha cementobetonové vozovky činí 95 200 m2,celková plocha živičné vozovky činí 4100m2 a plocha živíčné vozovky v přejezdech středního dělícího pasu činí 1 980 m2.Z hlediska charakteru komunikace se jedná ooboustrannou směrově rozdělenou komunikaci o dvou jízdních pruzích v každém směru v návrhové kategorii S 24,5/100.Jednotlivé prvky přeložky komunikace: 101 325 m2 vozovky silnice USB,33 600 m2 mimoúrovňové křižovatky,5 ks mostů na silnici 1168,19116 rn2 mostů na silnici USB,5 ks mostů na ostatních silnicích,5ks mostů na mimoúrovňových křižovatkách Třanovice,55 090 m2 protihlukových stěn <.>
<br> Umístění záměru: kraj: Moravskoslezský kraj obec: Třanovice,Hnojník,Střítež,Ropice,Třinec k.ú.: Třanovice,Hnojník,Střítež,Ropice.Nebory
<br> Charakter záměru a možnost kumulace s jinými záměry:
<br> Ministerstvo životního prostředí,odbor posuzování vlivům životní prostředí a integrované prevence (dále jen „MŽP,OPVIP“) vydalo dne 29.2.2008 pod č.j.18554/ENV108 souhlasné stanovisko kposouzení vlivů provedení záměru „Přeložka silnice l/11 (UGS) v úseku Třanovice — Odřichovice - Bystřice“ na životní prostředí (dále jen „stanovisko E|A“).Následně bylo dne 20.11.2015 pod č.j.527351ENVI15 vydáno souhlasné závazné stanovisko kověření souladu obsahu stanoviska EIA dle čl.II bodu 1 přechodných ustanovení zákona č.39/2015 Sb <.>,kterým se mění zákon č.100/2001 Sb <.>,a následně dne 7.4.2016
<br> pod č.j.22257/ENV/16 bylo vydáno nesouhlasné závazné stanovisko k ověření změn záměru „Silnice |/68 Třanovice — Nebory — část 2“,jelikož změna č.2 (tj.změna konstrukce vozovky) představovala změnu realizace záměru,která by mohla mít významný negativní vliv na životní prostředí <.>
<br> Předmětem záměru je proto změna konstrukce vozovky přeložky silnice i/68 Třanovice- Nebory,která prochází mimo hustě zastavěná území v území srozptýlenou zástavbou,a která je součástí záměru přeložky silnice I!11(|168) vúseku Třanovice — Odřichovice — Bystřice řešící propojení Slovenské republiky s D48 v úseku Mosty u Jablunkova —Třanovice (D48) Oproti původně uvažované netuhě konstrukci vozovky s obrusnou vrstvou z asfaltového koberce mastixového střídou dopravního zatížení |.anávrhové úrovni porušení vozovky D0 dojde v úsecích kolem obytné zástavby ke změně vozovkového krytu na tuhý cementobetonový vozovkový kryt z důvodu delší životnosti a udržitelnosti konstrukce vozovkového krytu.Celková délka přeložky řešené trasy činí6,1 km (5400 m + 700 m mimoúrovňová křižovatka (dále jen „MÚK") Třanovice).Z hlediska charakteru komunikace se jedná ooboustrannou směrově rozdělenou komunikací odvou jízdních pruzích vkaždém směru vnávrhové kategorii S24,5í100.Třída dopravního zatížení a návrhová úroveň porušení vozovky zůstávají beze změny.Kumulativní vlivy zejména sohledem na hlukovou zátěž a funkčnost navržených protihlukových opatření jsou hodnoceny v hlukové studii (Akustika Bartek,s.r.0 <.>,06/2016),a to vzhledem k dopravní zátěži současné silnice D48 a budoucí přeložky silnice |l68 <.>
<br> Stručný popis technického a technologického řešení záměru:
<br> Předmětem záměru je změna konstrukce vozovkového netuhého živičného krytu na tuhý cementobetonový kryt,který bude proveden jako dvouvrstvý v tI.280 mm.Celková tloušťka konstrukce vozovky vč.všech vrstev činí 640 mm.Vozovka s cementobetonovým krytem je navržena v úsecích km 0,000 — 0,130 délky 130 m,km 0,316 — 0,513 délky 197 m,km 0,631 —-1,666 délky 1 035 m,km 1,816 —3,425 délky 1 579 m,km 3,847 — 5,400 délky 1 553 m.Konstrukce netuhého vozovkového krytu s živičným krytem je navržena v místě přechodových oblastí mostních objektů v úsecích km 0,130 — 0,316 délky 186 rn,km 0,513 — 0,631 délky 118 m,km 1,666 — 1,816 délky 150 m,km 3,425 — 3,847 délky 422.Živičná vozovka je dále navržena v přejezdech středního dělícího pásu V úsecích km 0,000 — 0,120 délky 120 m,...

Načteno

edesky.cz/d/2045799

Meta

EIA   Stavby   Územní plánování   EIA   Územní plánování  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Více dokumentů od Obec Ropice      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz