Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Hraničné Petrovice.
MHW
<br> átíhozoěombu
la vilu—'.-
O Z N Á M E N Í
o záměru v území a o zahájení řízení o vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení
<br>
Identifikační údaje o žadateli:
SYNERGION Jívová s.r.o, IČ: 29292417, Příkop 843/4, 602 00 Brno
Druh, účel a popis dočasné stavby:
"Větrný park Jívová (5x2MW)" – výstavba 5 větrných elektráren včetně příjezdových cest, zpevněných
plocha a kabelového vedení
Větrné elektrárny (dále jen VTE) slouží pro výrobu elektrické energie získané proměnou energie rychlosti
větru na energii elektrickou,které budou propojeny zemním kabelovým vedením 35 kV a optickým kabelem
pro signalizaci a řízení větrného parku.VTE budou chráněny uzemňovacím systémem Vestas před úrazem
elektrickým proudem,před bleskem a přepětím nebo správnou funkcí elektrických zařízení.Odvodnění
VTE bude zasakovacím zařízením.Navrhované komunikace a zpevněné plochy budou využívány
především k transportu komponentů VTE při provádění stavby a dále pro příjezd obslužných vozidel při
provozu VTE.Předpokládaný celkový přenášený výkon kabelem do rozvodny Šternberk je 10 MW.Kabel
vysokého napětí mezi VTE 01 a rozvodnou Šternberk v délce 12,5km je součástí navazujícího projektu
„Kabelové vedení Jívová – Lužice u Šternberka“,na který bude vydáno samostatné územní rozhodnutí <.>
Větrné elektrárny včetně zpevněných ploch (manipulačních) a vsakovacího zařízení
Jedná se o pět větrných elektráren typu Vestas V100 o jmenovitém výkonu 2,0 MW,celkové
výšce stavby 145,0m (v horní úvrati listu) a průměru rotoru 100,0m.Vlastní větrnou elektrárnu (VTE) tvoří
zejména základová železobetonová monolitická deska s ocelovým základovým dílem,osazená na
plošných základech o průměru 18,3m,výšky u obvodu 1,15m a pod věží 2,15m.U základových patek VTE
02 a VTE 04 je navržen hlubší výkop pro dosažení geologické vrstvy R4 a R5,která je vhodná pro založení
elektráren.Na tento základový díl je montován ocelový kónický tubus věže výšky 95,0m s vrtulí o délce
listu 50,0m.Konstrukčně se větrná elektrárna skládá z celokovového trubkového stožáru,kónického tvaru s
mírným zúžením,ukončeného gondolou se zařízením elektrárny a trojlistým rotorem s celkovou výškou
145,0m při listu v horní úvrati.Uvnitř tubusu vede ocelové schodiště a kabelové rošty <.>
Z hlediska strojně-technologického se VTE skládá z vlastního stroje,generátoru s převodovkou,kterou
pohání rotor,umístěný na ocelové věži.Společně s generátorem je na věži umístěn transformátor,který
transformuje vyrobenou energii na napěťovou hladinu 35 kV.Energie je vedena kabely do VN rozvaděče v
patě stožáru a odtud zemním kabelem do rozvodny.Součástí VTE je také odvodnění,které je navrženo
drenážními trubkami zaústěnými do zasakovací jímky.Tento systém se provede okolo každého základu
VTE.Drenážní trubky PEHD S8 ø250 budou položeny v nezámrzné hloubce ve spádu min.0,5%.Roura
bude obalena geotextílií min.200g/m2.Na dno drenážního výkopu bude proveden podsyp ze štěrku <.>
Odvodnění bude zakončeno podzemní zasakovací jímkou pro každou VTE samostatnou.Jímka bude
provedena jako štěrková z frakce 8/16 o půdorysném rozměru 6,0 x 10,0m a hloubky 1,5m až 2,8m.Horní
úroveň zasakovací jímky bude 1,0m pod terénem <.>
Dále je součástí VTE i uzemnění kovových částí.Uzemnění elektráren bude provedeno v ploše základu <,>
materiál uzemnění je měděný vodič.Uzemnění základů bude provedeno podél vnitřního okraje obvodové
ocelové armatury základu a oba konce povedou na HOP (hlavní ochranná přípojnice).Jeden spodem po
armatuře a druhý horní vrstvou armatury <.>
Zpevněné manipulační plochy budou zřízeny v bezprostřední blízkosti vlastních VTE a konstrukce plochy
bude tvořena mechanicky zpevněnou zeminou,dále vrstvami geotextilie Geolon,dvěma vrstvami
štěrkodrtě,vibrovaným štěrkem a podrceným drobným kamenivem <.>
Plocha zařízení staveniště je situována do prostoru budoucích manipulačních ploch u jednotlivých VTE <.>
Příjezdové komunikace
Příjezdové komunikace k jednotlivým VTE budou nové a jsou navrženy šířky 5,0m s příčným sklonem
vozovky 3%,směrové oblouky o minimálních poloměrech 40,0m,napojení na stávající silnice bude trvalými
sjezdy šířky 6,0m v místě napojení s asfaltobetonovým povrchem.Pod sjezdy budou umístěny propustky z
trub TZP 400/1000 případě sjezdu k VTE 04 a v případě sjezdu k VTE 01 – 03 a VTE 05 z trub TZP
600/1000.Trouby budou obetonovány a čela propustků budou provedena z kamenné dlažby do betonu se
sklonem 1:1,5.U těchto sjezdů budou provedeny dočasné sjezdy na dobu stavby ze štěrkodrti včetně
dočasného zatrubnění,které nebude obetonováno <.>
Komunikace budou řešeny jako veřejné účelové komunikace.Konstrukce komunikací je tvořena
mechanicky zpevněnou zeminou,dále vrstvami geotextilie Geolon,štěrkodrť,vibrovaným štěrkem a
<br> podrceným drobným kamenivem.V úsecích
převyšující podélný sklon nivelety 9,0% a v úseku budovaných rámových propustků pak bude konstrukce
vozovky ukončena cementovým betonem CBII.Na trase příjezdové komunikace k VTE 02 budou
vybudovány dva rámové propustky,jejich čela
budou obetonovány a opevnění kor...
R11.0
<br> R8.5
<br> 23.5
<br> 3 0.0
<br> 1 0.0
<br> 1 2.0
<br> 2 2.0
<br> 2 0.0
<br> 18.012.0
<br> 1 0.0
<br> 8.5
<br> 2 3.5
<br> 30.0
<br> 10.0
<br> 12.0
<br> 22.0
<br> 20.0
<br> 1 8.0
<br> 1 2.0
<br> 10.0
<br> 8.5
<br> 2 3.5
<br> 30.0
<br> 10.0
<br> 12.0
<br> 22.0
<br> 20.0
<br> 1 8.0
<br> 1 2.0
<br> 10.0
<br> 8.5
<br> 2 3.5
<br> 9.0
12.0
<br> 30.0
<br> 18.0
<br> 22.020.0
<br> 12.2
<br> 18.2
<br> 1 0.0
<br> 3 0.0
<br> 1 2.0
<br> 1 0.0
<br> 1 0.0
<br> 10.0
<br> 10.0
<br> 1 0.0
<br> 15.0
<br> 23.5
<br> 2 0.0
<br> 45.5
<br> 18.4
<br> 3 0.0
<br> 1 5.0
<br> 3 0.0
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 5 78.18
<br> 5 78.18
<br> 5 78.18
<br> 5 78.11
<br> 5 77.94
<br> 5 93.35
<br> 5 93.35
<br> 5 93.48
<br> 5 93.48
<br> 5 92.04
<br> 5 92.76
<br> 5 97.55
<br> 5 96.82
<br> 5 97.65
<br> 5 98.38
<br> 5 98.60
6 00.52
<br> 604.99
<br> 605.85
<br> 605.60
<br> 605.51
<br> 604.73
<br> 604.57
<br> 3.0%
<br> 2
<br> 3
<br> 4
<br> 6
<br> 7
8
<br> 9
<br> 10
<br> 11
12 13 14 15 16 17
<br> 1820
21
<br> 22
<br> 23
24
<br> 25
26
<br> 27
28
<br> 29
<br> 30
<br> 31
<br> 3233
<br> 34
<br> 353637
<br> 38
<br> 39
<br> 40
<br> 42
43
<br> 44
45
<br> 46
<br> 47
<br> 48
<br> 49
<br> 50
<br> 51
<br> 52
<br> 53 54
55
<br> 56
57
<br> 58
59
<br> 6061
62
<br> 63
<br> 64
<br> 65
<br> 66
<br> 68
<br> 69
70
<br> 71
72
<br> 73 74
75
<br> 76
<br> 77
<br> 78
7980
<br> 81
<br> 82
<br> 83
<br> 84
<br> 85
<br> 5
<br> 1
<br> 19
<br> 41
<br> 67
<br> 86
<br> VTE01
<br> VTE02
<br> VTE03
<br> VTE04
<br> VTE05
<br> A
<br> B
<br> C
<br> D
<br> E
<br> F
<br> G
<br> H
<br> I
<br> J
<br> K
<br> S
<br> T
<br> H
<br> J
<br> E
<br> A
B
<br> C
<br> E
<br> A
<br> D
<br> D
<br> 23.5
<br> 30.0
<br> 10.0
<br> 12.0
<br> 22.0
<br> 20.0
<br> 18.012.0
<br> 10.0
<br> 10.0
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 574.95
<br> 2
<br> 1
<br> PDF created with pdfFactory Pro trial version www.pdffactory.com
Načteno
Meta
Stavební informace Stavební informace EIA Stavby Územní plánování Stavební informace