Obec Rosička (Žďár nad Sázavou) - Vnitřní směrnice pro provedení inventarizace

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Rosička (Žďár nad Sázavou).


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Vnitřní směrnice pro provedení inventarizace

1
<br> Obec Rosička,Rosička 20,592 12 Nížkov
<br> IČ 00374458
<br> Vnitřní směrnice
pro provedení inventarizace
<br>
<br> Inventarizace majetku a závazků bude provedena v souladu s ustanoveními zákona č.563/1991 Sb <.>,o
účetnictví,s vyhláškou č.410/2009 Sb <.>,Českými účetními standardy č.7xx a vyhláškou č.270/2010 Sb.<,>
o inventarizaci majetku a závazků <.>
<br> Inventarizace veškerého majetku a závazků bude provedena v souvislosti s řádnou účetní závěrkou
(mimořádnou účetní závěrkou) <.>
<br> Cílem směrnice je podrobně upravit postupy při inventarizaci majetku a závazků <.>
<br> Směrnici vydává rada obce (starosta – není rada nebo delegace pravomocí) <.>
<br> Plán inventur
<br> Sestavuje účetní a starosta obce.Termín sestavení je k 1.11 <.>
<br> Schvaluje a odpovědnost za zveřejnění má starosta obce v termínu do 1.11 <.>
<br> Vzor plánu inventur je přílohou č.1 směrnice <.>
<br> Obsahuje časové vymezení procesu inventarizace včetně vymezení okruhu majetku a závazků.Smyslem
je zajistit kvalitní a kvalifikované zajištění procesu inventarizace ve vazbě na:
<br> - rozsah inventarizace <,>
<br> - personální zajištění <,>
<br> - kvalifikaci a časových dispozicích osob podílejících se na inventarizaci <.>
<br> Inventarizační komise
<br> Jmenování inventarizačních komisí je součástí plánu inventur,zahajují a ukončují činnost v souladu se
zahájením a ukončením inventarizace <.>
<br> Počet členů komise je v souladu s vyhláškou min.2 osoby <.>
<br> Za provedení inventarizací a dodržení příslušných ustanovení této směrnice odpovídají v rozsahu jejich
pověření předsedové inventarizačních komisí <.>
<br>
<br> Náplň práce IK
<br> - spolupráce při tvorbě věcné náplně,personálního zajištění a časového charakteru inventarizace
<br> - zajišťuje provedení inventarizací,seznámí inventarizační komise („dále jen IK“)
s harmonogramem inventarizací <,>
<br> - zajistí přípravu podkladů pro provedení inventur <,>
<br> - vypracuje seznam inventurních identifikátorů včetně jejich popisu
<br> - zajistí součinnost zaměstnanců a dalších osob při provádění inventarizace
<br> - zajistí metodiku pro správné a úplné provádění inventarizace <,>
<br> - proškolení členů inventurních komisí a dalších zúčastněných osob – majících odpovědnost za
okruh majetku a závazků (vhodné písemné potvrzení proškolení).Zajistí prověření znalostí <,>
<br> - průběžně metodicky usměrňuje a kontroluje inventarizační komise
<br> - zpracuje inventarizační zprávu do 10.1.každého roku,informuje o výsledcích inventarizace
<br>
<br> 2
<br> Náplň práce IK
<br> - znalost plánu inventur
<br> - znalost části inventarizace,která je v její odpovědnosti (inventarizační položka) – o který
majetek a závazky se jedná,kde je umístěný,jak je evidovaný a značený (inventarizační
identifikátor části inventarizační položky),jaké skutečnosti prověřuje
<br> - znalost formálních postupů při inventarizaci
<br> - má právo na potřebné podklady a technické zajištění inventur (přístup do prostor,zajištění
dopravy apod.)
<br> - v případě nejasností může vyžadovat vysvětlení a metodickou pomoc
<br> Hmotně zodpovědní pracovníci
<br> - v případě fyzické inventury se vždy účastní osoba odpovědná
<br> - předají před zahájením inventarizačních prací předsedovi příslušné komise podklady o
pohybech majetku,které nebyly předány k zaúčtování
<br> - podepisují inventurní seznamy,svým podpisem potvrzují předání všech informací potřebných
pro provedení inventury
<br>
<br> Zjištěný stav majetku se zaznamená v průkazně vedených inventurních soupisech (označení inventurního
soupisu,dodatečného inventurního soupisu,označení jednotlivých stran,označení příloh,součty
peněžních hodnot včetně rekapitulace) <.>
<br> Všechny inventurní soupisy musí být podepsány pracovníky odpovědnými za provedení inventury <.>
<br> Musí si být vědomi odpovědnosti,která z uvedeného úkonu vyplývá <.>
<br> Pracovníci odpovědní za provedení inventur a inventarizace předloží vypracované inventurní
soupisy společně s předávacím protokolem o provedení inventarizace.Ten obsahuje:
<br> - identifikaci inventurních soupisů včetně počtu stran <,>
<br> - rekapitulaci zjištěných stavů v porovnání s účetními stavy <,>
<br> - zjištěné inventarizační rozdíly včetně zdůvodnění jejich vzniku,a návrhu řešení inventarizačních
rozdílů <,>
<br> - návrh řešení,jak předcházet vzniku inventarizačních rozdílů <,>
<br> - rekapitulaci dalších významných zjištění související s ochranou,využitím majetku apod <.>
<br> Odsouhlasení pohledávek (dle ust.§ 3 odst.1 písm.j)
<br> - nebude realizováno ve vazbě na závazky,zde budou přiloženy pouze přípisy zaslané věřitelem a
námi potvrzené <,>
<br> - odsouhlasení pohledávek bude realizováno v případě,že k 31.12… bude pohledávka po splatnosti
více než 60 dnů a její výše bude minimálně 50.000,- Kč.Podklady pro odsouhlasení budou
dlužníkovi zaslány do 7.1.… s termínem vrácení do 18.1….<.> Akceptace,rozpor nebo nevrácení
odsouhlasení pohledávky bude u příslušné části inventarizační položky vyznačeno <.>
<br> Inventariza...

Načteno

edesky.cz/d/1996893

Meta

Jednání zastupitelstva   Rozpočet  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Více dokumentů od Obec Rosička (Žďár nad Sázavou)      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz