Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Žalany.
Úřední deska - Zpráva o výsledku kontroly hospodaření v ZŠ a MŠ Žalany - Oficiální stránky Obce ŽalanyVýběr jazyka
Zpráva o výsledku kontroly hospodaření v ZŠ a MŠ Žalany
Zpráva o výsledku kontroly hospodaření v ZŠ a MŠ Žalany
Kontrola byla provedena dne 21.1.2011 Kontrolu prováděl finanční výbor OÚ ve složení: Mudr.XXXXX XXXXXXXXXXX Mgr.XXXXXX XXXXXXXXX XXXXXXX XXXXX XXXXXXX XXXXXXX Za ZŠ a MŠ se kontroly zúčastnili ředitel školy Mgr.J.Smrž a p.M.Děkanová Předmět kontroly: Hospodaření školy v roce 2010 se zaměřením na soulad doplňkové činnosti organizace se zřizovací listinou školy.Kontrolní zjištění 1. Kontrola doplňkové činnosti a zisků z ní plynoucích a jejich využití v souladu se zřizovací listinou <.>
V roce 2010 získala škola pronájmem tělocvičny a provizí z nápojového automatu 121543 Kč.Tyto finanční prostředky byly použity na zaplacení účetnických služeb v částce 120 000 Kč a ostatní služby v částce 1 543 Kč.Toto použití je v zásadním rozporu se zřizovací listinou,ve které se škole nařizuje použít získané prostředky pouze ve prospěch hlavní činnosti školy.Hlavní činnost školy je výchova a vzdělávání žáků.V rámci kontroly bylo zjištěno,že škola pronajímá tělocvičnu za různé částky,některým organizacím za 200 Kč./hod.a jiným za 300 Kč./hod.Ze smluv nebylo patrno z jakého důvodu.V předložené dokumentaci nebyly nalezeny všechny smlouvy k vystaveným účtům <.>
2.Kontrola čerpání rozpočtu za rok 2010 Ostatní služby – licence a konzultace SW PAM 13 041 Kč,licence SW účetnictví 10 584 Kč.Finanční komise se domnívá,že SW je součástí objednané a hrazené služby a škola jej nemá platit.Telefonní poplatky – z dokumentace není patrné,jakou částku čerpá škola k výuce informatiky a jaké částky jsou placeny za mobilní telefony a pevnou linku.Byly zjištěny 4 poskytovatelé telefonních služeb.Opatření : Bylo by vhodné provést optimalizaci služby <.>
3.Kontrola Smlouvy o poskytování služeb mezi ZŠ a MŠ a p.Děkanovou: Předmět smlouvy –Poskytování služeb a práce.Rozsah – Vedení a zpracování kompletního účetnictví příspěvkové organizace.Smlouva je obecná,úhrada za služby je paušální.Přesto,že je služba poskytována v prostorách školy,poskytovatelka neplatí žádný pronájem,k výkonu práce používá školní počítač,SW,telefon.Není možné zkontrolovat,zda jako podnikatelka neposkytuje v prostorách školy a na školním zařízení služby dalším subjektům.Nemá vymezenou dobu v rámci které je služba v prostorách školy poskytována.Ač není zaměstnankyně školy,má přístup do všech prostor a to neomezeně a do školy dochází i o víkendech.Vzhledem k těmto skutečnostem je částka 20 000 měsíčně pro zřizovatele značně nevýhodná.Opatření: Doporučujeme účetní jako zaměstnance školy a pak bude placena ze mzdových prostředků školy <.>
4.Kontrola nakládání se svěřeným majetkem V areálu školy bylo v poslední době pokáceno zhruba 70 vzrostlých stromů.Není písemná smlouva k této práci a tím nelze zjistit kdo zanedbal neošetření pařezů a tím sekundární růst planých vlků,které zničily téměř polovinu běžecké dráhy na školním hřišti.Ředitel školy sdělil,že XXXXX si odvezla částečně firma,kterou škola objednala na pokácení,částečně prý hasiči.Podle zřizovací listiny měla škola toto dřevo nejprve bezúplatně nabídnout zřizovateli tj. OÚ.Pouze v případě,že jej zřizovatel nevyužije,může jej po předchozím písemném souhlasu škola prodat.Ze zřizovací listiny jasně vyplývá,že za hospodárné využití svěřeného majetku a svěřených prostředků odpovídá ředitel školy.V položce oprava strojů a zařízení je uveden periodický servis kopírka – 13 694,-Kč.Finanční výbor žádá o předložení rozpisu práce,která byla za tuto opravu účtována <.>
V Žalanech 21.1.2011
Zpráva O výsledku kontroly hospodaření v ZŠ a MŠ Žalany Kontrola by la provedena dne 23.11.2011 Kontrolu prováděl finanční výbor OÚ ve složení :Mgr.B.Pahorecká,D.Mouková Za ZŠ a MŠ se kontroly zúčastnil ředitel školy Mgr.J.Smrž a M.Děkanová ekonomka školy <.>
Předmět kontroly : Kontrola hospodaření ZŠ a MŠ Žalany za 3.čtvrtletí 2011
Kontrolní zjištění
1.Kontrola faktury č.2111619 dodavatel Quit –fakturace za poskytnutí práv k užívání programu SW účto QUIT II.pol.v částce 5 292,-Kč.2. Porovnání příjmů za I.– III.čtvrtletí za pronájem tělocvičny v letech 2009 – 2011 .Rok 2009 – 96.172,-Kč Rok 2010 – 72.200,-Kč Rok 2011 – 53.400,-Kč 3. Kontrola pokladny od 1.7.č.d.87 do 30.9.č.d.124 se zůstatkem 9.448,-Kč.4. Kontrola čerpání OON správce tělocvičny za rok 2011.Částka 3.500,-Kč byla uvedena ve schváleném rozpočtu školy,ale její čerpání nebylo k dnešnímu dni doloženo.V minulých letech tato položka ani tato funkce nebyla v rozpočtu uváděna.5. Ke kontrole byly předloženy výpisy z banky za období 1.7.– 30.9.2011 6. V návrhu rozpočtu ZŠ a MŠ je po dva roky tj.r.2010 a 2011 uváděna výměna osvětlení v tělocvičně.Do současnosti však nebyla uskutečněna.Závěr: finančníí výbor nezjistil v prověřovaném období tj.3.čtvrtletí r.2011 žádné nedostatky <.>
Za finanční výbor Mgr.B.Pahorecká D.Mouková
Zodpovídá: Super Admin
17.5.2018
Bude...
Načteno
Meta
Pronájem Rozpočet
Další dokumenty od Obec Žalany | ||
---|---|---|
12. 03. 2025 | Veřejná vyhláška -OOP | |
11. 03. 2025 | Pozvánka na zasedání zastupitelstva 18.3.2025 | |
06. 03. 2025 | Rozpočtové opatření č. 1/2025 | |
05. 03. 2025 | Záměr na pronájem nebytových prostor Pražská 1 | |
24. 02. 2025 | Pozvánka na zasedání zastupitelstva 25.2.2025 | |
...a další |