Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Drahonín.
TVORBA ROZPOČTU OBCE DRAHONÍN
SMĚRNICE SE č.01/2008 <.>
<br>
<br> 1
<br> Zastupitelstvo obce Drahonín se na svém zasedání dne 9.4.2008 odsouhlasilo ekonomickou
směrnici SE č.01/2008 Tvorba rozpočtu obce Drahonín <.>
<br> OBSAH:
<br> Čl.1.Úvod
Čl.2.Základní prvky procesu
Čl.3.Rozpočtový proces
Čl.4.Závěrečný účet
<br> Čl.1
Úvod
<br> Tato směrnice,v souladu se zákony č.128/2000 Sb <.>,o obcích a č.250/2000 Sb <.>,o
rozpočtových pravidlech,stanovuje závazný postup při sestavení rozpočtu obce,vazby obce
na ostatní rozpočty,hospodaření s rozpočtovými prostředky a další parametry finančního
hospodaření <.>
<br> Čl.2
Základní prvky procesu
<br> 2.1 Nástroje finančního hospodaření
Finanční hospodaření obce se řídí :
A.Rozpočtovým výhledem
Slouží pro střednědobé finanční plánování na budoucích 2-5 let.Datovou základnou pro
tvorbu výhledu jsou uzavřené stávající smluvní vztahy a přijaté dlouhodobé závazky,do
budoucna plánované dlouhodobé pohledávky,tj.budoucí dlouhodobé finanční zdroje
z uskutečněných záměrů a dlouhodobé potřeby na rozvojové programy <.>
Výhled tedy obsahuje souhrnné základní údaje o příjmech a výdajích <.>
<br>
B.Rozpočtem obce
Finanční plán na jeden následující rok,jímž se řídí financování činnosti obce <.>
Podkladem pro zpracování rozpočtu je rozpočtový výhled obce a rozpis státního rozpočtu ve
vazbě na rozpočet kraje,jímž kraj určuje své vztahy k rozpočtu naší obce.Obsahem rozpočtu
jsou jeho příjmy a výdaje a ostatní peněžní operace,včetně tvorby a použití peněžních fondů a
rezerv.Při sestavování rozpočtu se přihlíží k fixním příjmům a výdajům,které probíhají
každý rok,k rozpočtu roku předešlého a z priorit daných rozpočtovým výhledem,plánem
rozvoje a investičním plánem.Pro řešení neočekávaných výkyvů v hospodaření jsou součástí
rozpočtu rozpočtové rezervy <.>
<br>
2.2 Zdroje hospodaření
Příjmy rozpočtu jsou :
� příjmy z vlastního majetku a majetkových práv
� příjmy z výkonu státní správy,k nimž je obec pověřena (správní poplatky,odvody uložené
<br> v pravomoci obce)
� výnosy z místních poplatků,dle Obecně závazných vyhlášek
� výnosy daní,dle zákona č.243/2000 Sb <.>,o rozpočtovém určení některých daní
� dotace ze státního rozpočtu a ze státních fondů
� dotace z rozpočtu kraje
� návratné finanční výpomoci
� jiné příjmy
<br>
<br> TVORBA ROZPOČTU OBCE DRAHONÍN
SMĚRNICE SE č.01/2008 <.>
<br>
<br> 2
<br> 2.3 Užití zdrojů
Rozpočtové výdaje obce jsou použity na :
� závazky vyplývající pro obec ze zákonných povinností
� výdaje na vlastní činnost obce spojené s péčí o vlastní majetek a jeho rozvoj
� výdaje spojené s výkonem státní správy,ke které je obec pověřena zákonem
� závazky z uzavřených smluvních vztahů plynoucích z hospodaření obce
� závazky přijaté při spolupráci s jinými subjekty
� úhrady úroků a úvěrů
� výdaje na podporu veřejně prospěšných činností
� jiné výdaje (dary,příspěvky)
� úhrady návratných finančních výpomocí
� pokuty,penále za porušení rozpočtové kázně a za zadržení prostředků
<br> 2.4 Pravidla rozpočtového hospodaření,kterými se obec řídí
2.4.1 Hospodaření obce se v průběhu roku důsledně řídí jejím rozpočtem.Rozpočtový rok
<br> je shodný s rokem kalendářním <.>
2.4.2 V průběhu rozpočtového roku provádí obec soustavnou kontrolu svého hospodaření
<br> tak,aby bylo v souladu s přijatým rozpočtem.Případné překročení rozpočtu je řešeno
rozpočtovým opatřením <.>
<br> 2.4.3 Rozpočet obce je v závislosti na vývoji příjmů a výdajů v průběhu jednotlivých let
sestavován jako :
a.vyrovnaný – příjmy = výdaje
b.přebytkový – přebytek se převádí ke krytí rozpočtových výdajů v dalším roce ( v případě určení
příjmů běžného roku k použití až v letech následujících )
c.schodkový – takto může být schválen pouze v případě plánované úhrady zdrojů v následujících
letech,či při plánovaném příjmu dotace na úhradu výdajů
<br> 2.4.4 Opožděné splácení poskytnuté návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu <,>
rozpočtu kraje je považováno za neoprávněné zadržení peněžních prostředků
<br> 2.4.5 Rozpočet obec zpracovává v třídění podle rozpočtové skladby,dle vyhl.323/2002 Sb <.>
2.4.6 V případě,že se zastupitelstvu nepodaří schválit rozpočet před 1.lednem
<br> rozpočtového roku,řídí se hospodaření obce do doby schválení rozpočtu
rozpočtovým provizoriem.Příjmy a výdaje z doby hospodaření podle provizoria
jsou po schválení rozpočtu příjmy a výdaji tohoto rozpočtu <.>
<br> 2.4.7 Příjmy a výdaje jsou do příslušného rozpočtového roku zařazovány důsledně dle data
pohybu na bankovním účtu <.>
<br> 2.4.8 V případě nakládání s prostředky rozpočtu a s přijatými dotacemi a dalšími přijatými
prostředky podle smluv obec důsledně dodržuje stanovenou účelovost těchto
prostředků <.>
<br> 2.4.9 Po schválení rozpočtu se mohou schválenými opatřeními provádět změny z důvodu
organizačních změn <.>
<br> 2.4.10 Obec si nechává své hospodaření za uplynulý rok přezkoumat Krajským úřadem <.>
<br>
Čl.3
Rozpočtový proces
<br> (konkrétní postup při sestavení rozpočtu)
3.1 Východiska
Při sestavení rozpočtu se vychází z údajů o hospodař...
Načteno
Meta
Rozpočet