Obec Prosíčka - Směrnice k inventarizaci 2015 - PDF (Acrobat Reader, 342 kB)

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Prosíčka.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Směrnice k inventarizaci 2015 - PDF (Acrobat Reader, 342 kB)

OBECNÍ ÚŘAD PROSÍČKA
<br> Směrnice k inventarizaci
<br> Směrnici zpracoval: XXXXXXXX XXXX Datum zpracování: XX.X.XXXX
<br> Projednáno a schváleno v zastupitelstvu obce dne 4.9.2015
<br> Směrnice nabývá účinnosti dne 5.<.> 9.2015 Ruší se směrnice ze dne 12.9.2014
<br> Obsah směrnice
<br> Čl.1 Úvodní ustanovení
<br> Čl.2 Závaznost směrnice
<br> Čl.3 Plán inventur
<br> Čl.4 Inventarizační komise
<br> Čl.5 Školení k zajištění inventarizace a způsobu jejího provádění Čl.6 Provedení inventarizace
<br> Čl.7 Inventarizační zpráva
<br> Čl.8 Závěrečná ustanovení
<br>,č|.1 Uvodní ustanovení 1) Tato směrnice vychází zejména z těchto právních předpisů: - zákon č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví,ve znění pozdějších předpisů - vyhláška č.270/2010 Sb <.>,o inventarizaci majetku a závazků
<br> 2) Tato směrnice upravuje provádění inventarizace veškerého majetku a závazků včetně podrozvahových účtů a operativní evidence <.>
<br> 3) Inventarizace se provádí vždy ke dni řádné popř.mimořádné účetní závěrky <.>
<br> Čl.2 Závaznost směrnice
<br> Směrnice je závazná pro zaměstnance obce a pro osoby podílející se na činnostech souvisejících s inventarizací (tj.zejména členy inventarizačních komisí) <.>
<br> 2) 3)
<br> 1)
<br> 3)
<br> 1)
<br> 2)
<br> č|.3 Plán inventur
<br> Plán inventur bude sestaven do 15.11.běžného roku,ke kterému se inventarizace provádí,v případě inventarizace ke dni mimořádné účetní závěrky nejpozději 30 dní před dnem,ke kterému je mimořádná účetní závěrka sestavována.Za sestavení plánu inventur je odpovědný starosta obce <.>
<br> Plán inventur bude sestaven v rozsahu dle 5 5 vyhlášky č.270/2010 Sb <.>
<br> Součástí plánu inventurje jmenování členů hlavní inventarizační komise a dílčích inventarizačních komisí včetně podpisových vzorů jednotlivých členů <.>
<br> Čl.4 Inventarizační komise
<br> Hlavní inventarizační komise (dále jen HIK) je nejméně dvoučlenná.Členem HIK musí být starostaobce jako osoba odpovědná za správu majetku obce <.>
<br> Předseda HIK je z titulu své funkce osobou odpovědnou za provedení inventury ve smyslu 5 30 odst.7 písm.b) zákona o účetnictví <.>
<br> Dílčí inventarizační komise (dále jen DIK) jsou nejméně dvoučlenné.Členem DIK u fyzických inventur musí být vždy osoba odpovědná za majetek <.>
<br> Čl.5 Školení k zajištění inventarizace a způsobu jejího provádění
<br> Všichni členové inventarizačních komisí a další osoby,které se podílejí na provádění inventarizace,jsou povinni absolvovat školení k zajištění inventarizace a způsobu jejího provádění <.>
<br> Svým podpisem na prezenční listině školení k zajištění inventarizace a způsobu jejího provádění členové inventarizačních komisí potvrdí,že byli seznámeni s ustanoveními zákona č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví týkajícími se inventarizace,s vyhláškou č.270/2010 Sb.a s touto směrnicí <.>
<br> Za zajištění školení odpovídá předseda HIK <.>
<br> č|.6 Provedení inventarizace
<br> Členové DIK před zahájením inventur obdrží seznamy inventarizačních položek za oblast,kterou mají inventovat (např.soupisy majetku,knihu došlých a odeslaných faktur,apod.) včetně jejich inventarizačních identifikátorů (tj.inventárních čísel majetku,evidenčních čísel skladové evidence,čísel dokladů v jednotlivých dokladových řadách,apod.)
<br> Jednotlivé DIK provedou (fyzické či dokladové) inventury majetku dle plánu inventur a zachytí inventovaný majetek a závazky vinventurních soupisech.Osoby,které hospodaří se svěřeným majetkem účetní jednotky,jsou povinny poskytnout DIK veškerou potřebnou součinnost nutnou k provedení inventur <.>
<br> 1)
<br> 3)
<br> 4)
<br> 1) 2)
<br> 3)
<br> Vyhotovené inventurní soupisy se všemi náležitostmi a podpisy všech členů DIK předává předseda DIK předsedovi HIK <.>
<br> HIK provede na základě obdržených inventurních soupisů porovnání zjištěného stavu majetku a závazků se stavem v účetnictví.Vpřípadě zjištění rozdílů posoudí,zda byly tyto způsobeny chybou v účtování nebo jiným omylem (v tom případě zajistí do doby vyhotovení inventarizační zprávy opravu těchto rozdílů) nebo zda se jedná o inventarizační rozdíl (přebytek,manko,schodek) <.>
<br> U inventarizačních rozdílů zajistí předseda HIK ve spolupráci se starostou obce a účetní jejich zaúčtování do účetního období,za které se inventarizací ověřuje stav majetku a závazků <.>
<br> Čl.7 Inventarizační zpráva
<br> Inventarizační zprávu sestavuje HIK,a to do 25 dnů ode dne,ke kterému je sestavována řádná popř.mimořádná účetní závěrka <.>
<br> Inventarizační zpráva obsahuje alespoň:
<br> a.seznam všech vyhotovených inventurních soupisů popř.dodatečných inventurních soupisů
<br> b.porovnání stavu majetku a závazků zjištěného inventurami se stavem v účetnictví podle jednotlivých účtů včetně vyčíslení inventarizačních rozdílů (přílohou inventarizační zprávy jsou vtakovém případě kopie účetních dokladů,kterými byly inventarizační rozdíly zaúčtovány)
<br> c.stručné shrnutí všech podstatných skutečnosti,které při inventarizaci nastaly <,>
<br> včetně případných doporučení zastupitelstvu obce týka...

Načteno

edesky.cz/d/1855464

Meta

Jednání zastupitelstva  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Více dokumentů od Obec Prosíčka      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz