Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Křižanovice u Vyškova.
KRAJSKÝ ÚŘAD JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
<br> Odbor životního prostředí Žerotínovo náměstí 3,601 82 Brno
<br> Č.j.: Sp.zn.: Vyřizuje/linka Brno JMK 174477/2017 S —JMK 145416/2017/OŽP/Bla Jan Bláha/541 651 538 11.12.2017
<br> OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
<br> Krajský úřad Jihomoravského kraje,odbor životního prostředí,jako věcně i místně příslušný orgán ochrany přírody a krajiny ve smyslu ustanovení 5 29 odst.1) a 5 67 odst.1) zákona č.129/2000 Sb <.>,o krajích,ve znění pozdějších předpisů,podle ustanovení 5 171 zákona č.500/2004 Sb <.>,správního řádu,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád") a ustanovení 5 77a odst.5 písm.h) zákona č.114/1992 Sb <.>,o ochraně přírody a krajiny,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOPK"),v souladu s ustanovením & 56 odst.1 a 2 písm.b) a c) a na základě & 56 odst.4 ZOPK vydává toto opatření obecné povahy:
<br> l <.>
<br> Povoluje se výjimka ze zákazu škodlivě zasahovat do přirozeného vývoje silně ohroženého zvláště chráněného živočicha bobra evropského (Castor fiber) v zájmu prevence závažných majetkových škod,veřejného zdraví,veřejné bezpečnosti nebo z jiných naléhavých důvodů převažujícího veřejného zájmu; zejména v případech,kdy bobří sídla a hráze ohrožují bezpečnost a stabilitu staveb infrastruktury,znemožňují plynulý odtok vody nebo významně omezují hospodářské využití okolních pozemků tak,že je nelze využívat v souladu s druhem pozemku a jeho způsobem využití.Na základě výjimky povolené tímto opatřením lze škodlivě zasahovat do přirozeného vývoje bobra evropského jeho rušením a poškozováním či ničením jím užívaných sídel (& 50 odst.1 a 2 ZOPK),konkrétně
<br> a) likvidací bobřích sídel (nor,hradů a polohradů); b) odstraňováním nebo zprůtočňováním bobřích hrází;
<br> c) vypouštěním rybníků aumělých vodních nádrží,které jsou součástí jeho biotopu,vsouladu se schváleným manipulačním řádem <.>
<br> II.Výjimka se povoluje
<br> a) správcům vodních tokůl; b) vlastníkům nebo správcům vodních děl2 a staveb veřejné infrastruktury uvedených v čl.III.; c) vlastníkům nebo správcům ostatních staveb uvedených v čl.V.písm.b)
<br> (dále jen „oprávněné osoby") <.>
<br> 1 9 48 zákona č.254/2001 Sb <.>,vodního zákona,ve znění pozdějších předpisů.2 9 55 zákona č.254/2001 Sb <.>,vodního zákona,ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> 1/11
<br> Ill.Výjimku lze uplatňovat na území,na němž Krajský úřad Jihomoravského kraje,odbor životního prostředí,wkonává státní správu vochraně přírody a krajiny,kromě zvláště chráněných území včetně jejich ochranných pásem a kromě evropsky významných lokalit,ve kterých je bobr evropský předmětem ochrany,a to na
<br> a) umělých kanálech a vodních tocích mimo úseky toků v přirozeném korytě? b) rybnících a umělých vodních nádržích; c) ochranných hrázích;
<br> d) zařízeních zajišťujících u vodních děl uvedených pod písm.b) a c) ochrannou nebo doplňkovou funkci (drenážní systémy,odvodnění,těsnící prvky apod.);
<br> e) stavbách veřejné infrastruktury.“
<br> IV.Výjimku lze uplatňovat každoročně
<br> a) vobdobí od 1.XXXXXX do XX.dubna a od XX.XXXXXXXX do XX.října,pokud jde o činnosti uvedené v čl.l.písm.a);
<br> b) v období od 1.XXXXXX do XX.října,pokud jde o činnosti uvedené v čl.!.písm.b); c) po celý kalendářní rok,pokud jde o činnosti uvedené v čl.I.písm.c) <.>
<br> V.V případě bezprostředního ohrožení veřejného zdraví,veřejné bezpečnosti či jiného převažujícího veřejného zájmu nebo v případě bezprostřední hrozby vzniku závažné škody na majetku
<br> a) neplatí časové omezení podle čl.IV.; b) lze výjimku uplatňovat i na stavbách,které nespadají pod vymezení uvedené v čl.lll; c) lze výjimku uplatňovat i na vodních tocích v přirozeném korytě <.>
<br> Za bezprostřední hrozbu se pro účely tohoto opatření považuje taková,jejíž následky by zjevně nastaly dříve než za 15 dnů <.>
<br> Vl <.>
<br> 1.Oprávněná osoba,která hodlá provést zásah povolený touto výjimkou,to písemně oznámí nejméně 15 dnů před prvním zásahem v dané lokalitě v kalendářním roce Krajskému úřadu Jihomoravského kraje,odboru životního prostředí.Krajský úřad může s realizací zásahu vyjádřit nesouhlas,bude-li nepřijatelný z důvodu dotčení jiných zájmů ochrany přírody.Povinnost oznámit zásah předem neplatí v případě
<br> a) pozdějšího opakování totožných zásahů na stejném místě během téhož kalendářního roku;
<br> 3 5 44 odst.2 zákona č.254/2001 Sb <.>,vodního zákona,ve znění pozdějších předpisů.45 2 odst.1 písm.k) zákona č.183/2006 Sb <.>,o územním plánování a stavebním řádu,ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> 2/11
<br> b) zásahů zahrnujících výhradně činnosti podle čl.I.písm.c); c) zásahů provedených podle čl.V <.>,které je třeba oznámit následně do 15 dnů od provedení zásahu.2.Oznámení podle bodu 1.musí obsahovat
<br> a) lokalizaci zásahu uvedením parcelního čísla a katastrálního území,součástí lokalizace musí být situační zákres do katastrální mapy;
<br> b) datum zásahu;
<br> c) důvod zásahu;
<br> d) popis prováděných opatření;
<br> e) fotodokumentaci místa zásahu před provedením zásahu <.>
<br> VII.Op...
Načteno
Meta
Územní plánování