Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Veliš (Jičín).
Obec Veliš
Veliš čp.4,507 21 Veliš,IČ: 027 23 37,tel.: 493 539 662
_________________________________________
<br> Vnitřní směrnice č.2/2014 - o inventarizaci majetku
<br>
<br>
Obec: Obec Veliš
Adresa: Veliš čp.4
IČO: 00272337
Směrnici zpracovala: XXXX XXXXXXX
Projednáno v ZO: X.XX.XXXX
Směrnice nabývá účinnosti: 3.11.2014
<br>
<br> Obsah:
1.Legislativní rámec
2.Inventarizační činnost
2.1 Plán inventur – postup při sestavování
2.2 Inventarizační komise
2.3 Pravidlo bezpečnosti a ochrany majetku
2.4 Součinnost
2.5 Připojování podpisových záznamů
2.6 Ocenění podle § 26
2.7 Konfirmační (ověřovací) dopisy pohledávek a závazků
2.8 Zjišťování informací pro zúčtovatelné inventarizační rozdíly
2.9Oběh dokladů k zaúčtování inventarizačních rozdílů a zúčtovatelných inventarizačních rozdílů
2.10 Postupy pro vyhodnocení inventarizační zprávy
3.Další inventarizační činnost
3.1 Inventarizační identifikátor
3.2 Seznam inventarizačních identifikátorů
3.3 Proškolení inventarizační komise
3.4 Úplnost účetnictví
4.Závěrečné ustanovení
<br>
<br>
<br>
<br> 1.Legislativní rámec
Povinnost inventarizace majetku a závazků je zakotvena v zákoně číslo 563/1991 Sb <.>,o účetnictví,v platném znění (§29 a § 30).Inventarizace majetku a závazků je jedna z podmínek zabezpečujících průkaznost účetnictví (§ 8,odst.4).Prováděcím předpisem je vyhláška číslo 270/2010 Sb <.>
Tato směrnice upravuje provádění inventarizací veškerého majetku a závazků,ostatních aktiv,ostatních pasiv a podrozvahových účtů vedených v účetnictví a v operativní evidenci <.>
Inventarizace se provádí vždy ke dni řádné a mimořádné účetní závěrky <.>
<br>
2.Inventarizační činnost
2.1 Plán inventur – postup při sestavování
Plán inventur bude sestaven do 5.12.běžného roku,ke kterému se inventarizace provádí <.>
· Odpovědnost za sestavení plánu inventur: účetní obce
· Termín předání návrhu starostovi: do 5.12 <.>
· Odpovědnost za schválení návrhu: starosta obce
· Termín schválení plánu: do 10.12 <.>
Plán inventur bude sestaven v rozsahu dle §5 vyhlášky č.270/2010 Sb <.>
Součástí plánu inventur bude jmenování členů ústřední inventarizační komise,včetně podpisových vzorů jednotlivých členů <.>
<br> 2.2 Inventarizační komise
Ústřední inventarizační komise (dále jen inventarizační komise) bude jmenována do
1.12.běžného roku.Inventarizační komise musí být nejméně dvoučlenná a sestavuje inventarizační zprávu <.>
<br> Na přípravě inventarizace tj.proškolení a seznámení se s podklady pro inventarizaci jsou povinni zúčastnit se:
· Jmenovaní členové ústřední inventarizační komise
<br> Členové inventarizační komise provedou kontrolu
· Označení majetku inventarizačním identifikátorem
· Přípravu podkladů k ověření stavu majetku (pasporty budov,komunikací,výpis z katastru nemovitostí apod.)
Při provádění inventarizací je třeba ohlásit každou odchylku od žádoucího stavu předsedovi inventarizační komise,a to neprodleně v průběhu inventarizace <.>
<br> Požadavky na znalosti inventarizačních komisí:
· Znalost umístění a vlastností částí inventarizačních položek
· Znalost značení částí inventarizačních položek identifikátory
· Znalost ocenění částí inventarizačních položek
· Znalost plánu inventur
· Požadavek odbornosti mimo jiné k posouzení adekvátnosti ocenění majetku
<br> Povinnosti a pravomoci inventarizační komise:
Členové inventarizační komise mají právo na přístup k účetním knihám,účtům a dokumentům organizace za období běžného roku,pokud se na tyto dokumenty nevztahují zvláštní předpisy nebo pokud se dokumenty jeví z hlediska provádění inventarizace nepřínosné,případně předložení dokumentů není vhodné z hlediska ochrany osobních údajů nebo utajovaných skutečností.Případné spory o předložení dokumentů rozhodne starosta obce.Členové inventarizační komise mají právo na volný přístup do veškerých prostor a k veškerým aktivům organizace k ověření fyzické existence při dodržení bezpečnostních a hygienických předpisů <.>
Další povinnosti inventarizační komise jsou dány vyhláškou číslo 270/2010 Sb.v § 4,povinnost je proškolení dle bodu směrnice 3.3 <.>
<br> 2.3 Pravidlo bezpečnosti a ochrany majetku
Při fyzické inventuře jsou členové inventarizační komise povinni dodržovat bezpečnostní a hygienické předpisy.Při inventarizaci majetku významné hodnoty,cenných papírů,významných dokumentů a hotovostí se musí zajistit bezpečnost členů komisí a ochrana majetku např.uzamčení místností atd <.>
<br> 2.4 Součinnost
Zaměstnanci účetní jednotky jsou povinni poskytnout veškerou potřebnou součinnost k zajištění inventarizačních činností s přihlédnutím ochrany majetku a k utajovaným informacím <.>
<br> 2.5 Připojování podpisových záznamů
Dle podpisových vzorů,které jsou součástí plánu inventur,budou připojovány podpisové záznamy na inventurní soupisy,k inventarizační zprávě,popřípadě k další inventarizační evidenci <.>
<br> 2.6 Ocenění podle § 26
Inventarizační komise je povinna upozornit na neadekvátnost ocenění pro provedení změn v ocenění dle § 26 odst.1 a 2 zákona o účetnictví a poskytnout zjištění pro ...
Načteno
Meta