Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Deštnice.
OBEC DEŠTNICE
<br> Obecně závazná vyhláška č.1/2016,POZARNI RAD Zastupitelstvo obce Deštnice se na svém zasedání dne 24.února 2016 usneslo vydat na základě 55 29 odst.1 písm.o) bod 1.zákona č.133/1985 Sb <.>,o požární ochraně,ve znění pozdějších předpisů.a v souladu s š 10 písm.d) a 5 84 odst.2 písm.h) zákona
<br> č.128/2000 Sb <.>,o obcích (obecní zřízení).ve znění pozdějších předpisů,tuto obecně závaznou vyhlášku (dále jen _.<.> vyhláška“):
<br> Článek 1 Uvodní ustanovení
<br> Požární řád upravuje organizaci a zásady zabezpečení požární ochrany v obci Deštnice (dále jen „obec“) dle ?; 15 odst.1 nařízení vlády č.172/2001 Sb <.>,k provedení zákona opožámí ochraně,ve znění pozdějších předpisů <.>
<br> Článek 2 Vymezení činnosti osob pověřených zabezpečováním požární ochrany v obci
<br> 1) Ochrana životů.zdraví a majetku občanů před požáry.živelními pohromami a jinými mimořádnými událostmi na území obceje zajištěna na základě smlouvy“ jednotkou Sboru dobrovolných hasičů obce Tuchořice zřízenou obcí Tuchořice (dále jen „JSDH Tuchořice") podle čl.5 této vyhlášky adále jednotkami požární ochrany uvedenými v příloze č.1 této vyhlášky <.>
<br> 2) K zabezpečení úkolů podle odst.1 se pověřuje: &) zastupitelstvo obce — projednáním stavu požární ochrany v obci minimálně jedenkrát za kalendářní XXX a vždy po závažných mimořádných událostech majících vztah k požární ochraně,b) starosta obce - kontrolou dodržování povinnosti obce stanovených předpisy o požární ochraně ve stanoveném rozsahu <.>
<br> Článek 3 Podmínky požární bezpečnosti při činnostech nebo v objektech se zvýšeným nebezpečím vzniku požáru se zřetelem na místní podmínky
<br> 1) Podmínky zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požáru stanoví kraj svým nařízením?
<br> " 5 6921 odst.1 a 2 zákona č.IBS/1985 Sb.<.> o požární ochraně.ve znění pozdějších předpisů - „Právnické osoby a podnikající fyzické osoby.které jsou povinny zřídit jednotku požární ochrany.nebo obce mohou namísto vlastní jednotky požární ochrany zajistit plnění úkolů této jednotky na základě smlouvy mezi sebou nebo se státem,který zastupuje hasičský záchranný sbor kraje,nebo zřízením společné jednotky požární ochrany.Za společnou jednotku požární ochrany se považuje také jednotka požámi ochrany podle & 65 odst.1.na jejíž činnost a vybavení na základě smlouvy podle odstavce [ finančně přispívá právnická osoba,podnikající fyzická osoba nebo obec,kteréjsou jinak povinny jednotku poúmi ochrany zřídit"
<br> 3) nařízení Ústeckého kraje č.5/2003,ze dne 12.l l.2003.kterým se stanoví podmínky k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů
<br> 2) Podmínky k zabezpečení požární ochrany při akcích.kterých se zúčastňuje větší počet osob,stanoví kraj svým nařízením.“
<br> 3) Obec nestanoví se zřetelem na místní situaci žádné další podmínky požární bezpečnosti při činnostech a v objektech se zvýšeným nebezpečím vzniku požáru <.>
<br> Článek 4 Způsob nepřetržitého zabezpečení požární ochrany v obci
<br> 1) Ochrana životů,zdraví a majetku občanů před požáry,živelními pohromami a jinými mimořádnými událostmi na území obce je zabezpečena jednotkami požární ochrany uvedenými v čl.5 a příloze č.1 této vyhlášky <.>
<br> 2) Přijetí ohlášení požáru,živelní pohromy či jiné mimořádné události je zabezpečeno systémem ohlašoven požárů uvedeným v čl.7 této vyhlášky <.>
<br> Článek 5 JSDH Tuchořice,kategorie,početní stav a vybavení
<br> Údaje o dislokaci,kategorii apočetním stavu JSDH Tuchořice ajejím vybavení požární technikou a věcnými prostředky jsou uvedeny v příloze č.2 této vyhlášky <.>
<br> Článek 6 Přehled o zdrojích vody pro hašení požárů a podmínky pro zajištění jejich trvalé použitelnosti
<br> 1) Zdroje vody pro hašení požárů stanoví kraj svým nařízením.“
<br> 2) Obec nad rámec výše uvedeného nařízení stanoví“ další zdroj vody pro hašení požárů,kterým je Sádecký potok (bez zpevněné-ho čerpacího místa,kapacita 2.000 m3) <.>
<br> 3) Vlastník zdroje uvedeného v odst.1 a 2 je povinen oznámit obci:
<br> a) provádění prací na vodním zdroji.které mohou dočasně omezit jeho využitelnost pro čerpání vody k hašení požárů.a to ve lhůtě nejméně 30 dní před plánovaným termínem provádění prací <,>
<br> b) neprodleně vznik mimořádné události na vodním zdroji,která by znemožnila jeho využití k čerpání vody pro hašení požárů <.>
<br> 4) Povinnosti vztahující se ke zdrojům vody pro hašení požárů jsou upraveny též zákonemf')
<br> " nařízení Ústeckého kraje č.7/2003.ze dne 12.II.2003,kterým se stanoví podmínky k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů
<br> “ nařízení Ústeckého kraje č.8/2012.kterým se stanoví podmínky k zabezpečení zdrojů vody k hašení požárů na území Ústeckého kraje,ze dne 29.2.2012; toto nařízení stanoví následující zdroje vody k hašení požárů pro obec: požární nádrž 100 m3 (obec),hydrantová síť (SčVaK) (pozn.obce — např.hydrant na p.p.č.1764/1 v k.ú.Deštnice — u mostku).rybník lesní osada Evik 3.000 m3 (fa.Pila Jesenice),hydrantové sít'...
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno