Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Bělušice (Most).
1
<br> Závěrečný účet Ústeckého kraje za rok 2016
<br> Bilance příjmů a výdajů za rok 2016
<br> Z porovnání celkových skutečných příjmů a výdajů vyplývá,že hospodaření Ústeckého kraje
za rok 2016 bylo přebytkové se saldem ve výši 884 mil.Kč při částečném zapojení prostředků
minulých let <.>
<br> Bilance příjmů a výdajů v mil.Kč
<br> druhové třídění
schválený
rozpočet
<br> 2016
<br> upravený
rozpočet
k 31.12 <.>
<br> 2016
<br> skutečnost
k 31.12 <.>
<br> 2016
<br> rozdíl
skutečnost
<br> –
UR
<br> %
plnění
<br> příjmy celkem 13 935 15 008 15 099 91 100,61
<br>
výdaje celkem 13 646 15 656 14 215 -1 441 90,79
<br> saldo: příjmy - výdaje 289 -648 884 1 532 x
<br> financování celkem,z toho: -289 648 -472 -1 120 x
<br> prostředky minulých let 105 1 054 9 -1 045 0,85
řízení likvidity - termínovaný vklad 0 200 200 0 100,00
úvěrový rámec 2016 - 2023 75 75 0 -75 0,00
splátka jistiny úvěru 2011 - 2014 -80 -149 -149 0 100,00
splátka jistiny úvěru 2014 -140 -140 -140 0 100,00
splátka jistiny úvěrového rámce
2012 - 2015 -169 -312 -312 0 100,00
splátka návratné finanční výpomoci -80 -80 -80 0 100,00
<br>
Struktura skutečných příjmů za rok 2016 v mil.Kč
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Ze skutečně realizovaných příjmů ve výši 15 099 mil.Kč tvořily hlavní příjmovou část účelově
vázané transfery v objemu 9 375 mil.Kč,tj.62,09 % z celkového objemu skutečných příjmů,z toho
především transfery z Ministerstva školství,mládeže a tělovýchovy ČR v celkové výši
7 545 mil.Kč.Daňové příjmy (podíl Ústeckého kraje na sdílených daních dle zákona
č.243/2000 Sb <.>,o rozpočtovém určení daní,ve znění pozdějších předpisů) jako zásadní část
vlastních příjmů byly naplněny v objemu 4 987 mil.Kč,tj.33,03 % z celkového objemu skutečných
příjmů <.>
V porovnání s posledním upraveným rozpočtem byly příjmy přeplněny o 91 mil.Kč,tj.o 0,61 % <.>
<br>
<br> 2
<br>
Výdaje za rok 2016 dle oblastí v mil.Kč
<br>
<br>
<br> Celkové skutečné výdaje kraje za rok 2016 činily 14 215 mil.Kč,z toho běžné výdaje byly ve výši
13 293 mil.Kč,tj.93,51 % z celkového objemu výdajů a kapitálové výdaje ve výši 922 mil.Kč činily
6,49 % celkových výdajů.V porovnání s posledním upraveným rozpočtem nebyly výdaje
dočerpány ve výši 1 441 mil.Kč,tj.o 9,21 %.Z toho u běžných výdajů bylo dosaženo úspory
ve výši 676 mil.Kč,což odpovídá čerpání na 95,16 %.Rozpočet kapitálových výdajů nebyl
dočerpán o 765 mil.Kč,tj.čerpání na 54,65 % <.>
Z grafu vyplývá,že největší podíl výdajů 55,88 % představovala oblast vzdělávání a školských
služeb.Tato oblast zahrnuje především transfery ze státního rozpočtu na přímé náklady
regionálního školství (7 304 mil.Kč) <.>
<br> Výdaje za rok 2016 dle věcné struktury v mil.Kč
<br> název skutečnost k 31.12.2015
skutečnost
<br> k 31.12.2016
podíl
v %
<br> dotace obcím včetně obecních škol 4 944 5 325 37,46
příspěvek zřízeným příspěvkovým organizacím 2 108 2 682 18,87
transfer zřízeným příspěvkovým organizacím ze státního
rozpočtu 2 631 2 567 18,06
dopravní obslužnost 1 179 1 245 8,76
dotace fyzickým osobám,neziskovým a podobným
organizacím 538 748 5,26
provozní výdaje 660 704 4,95
dotace podnikatelům 300 385 2,71
investiční stavby,velká údržba a investiční nákupy 906 364 2,56
finanční majetek 201 185 1,30
dotace Regionální radě regionu soudržnosti Severozápad 18 10 0,07
celkem 13 485 14 215 100,00
<br> Z tabulky je zřejmé,že nejvyšší podíl na výdajích představují dotace obcím včetně obecních škol a
příspěvky příspěvkovým organizacím Ústeckého kraje (na provoz i investice) <.>
<br>
<br>
<br> 3
<br> Struktura skutečných výdajů v letech 2005 – 2016
<br>
<br>
<br> Cash flow roku 2016 v mil.Kč
<br> 1 finanční prostředky na bankovních účtech k 1.1.2016 1 255
2 saldo roku 2016 884
3 splátky cizích zdrojů -682
4 finanční prostředky na bankovních účtech k 31.12.2016 1 457
5 finanční prostředky peněžních fondů Ústeckého kraje -830
6 prostředky zapojené do schváleného rozpočtu 2017 -250
7 prostředky převáděné k použití v roce 2017 (účelové,zasmluvněné) -68
8 vratky prostředků do státního rozpočtu -1
9 zůstatek k rozdělení 308
<br>
Finanční prostředky k rozdělení po odpočtu všech povinných plateb jsou ve výši 308 mil.Kč <.>
<br> Tento přebytek vznikl přeplněním vlastních příjmů o 133 mil.Kč (zejména daňové příjmy
o 138 mil.Kč) a nepoužitím rezerv ve výši 95 mil.Kč (z toho centrální rezerva 90 mil.Kč).Dále
nebyly dočerpány finanční prostředky v rámci běžných výdajů.U odboru dopravy a silničního
hospodářství vznikla úspora 21 mil.Kč zejména na územní dopravní obslužnosti autobusové a
drážní (21 mil.Kč),odbor kancelář hejtmana uspořil 5 mil.Kč v rámci činnosti zastupitelstva a
krizového řízení,odbor kanceláře ředitele nepoužil 5 mil.Kč na provoz krajského úřadu.Odbor
životního prostředí a zemědělství nedočerpal 4 mil.Kč zejména na chráněná území a hospodaření
v lesích.V rámci kapitálových výdajů zbyly na odboru dopravy a silničního hospodářství finanční
prostředky ve výši 5 mil.Kč určené na odstraňování hlukových zátěží <.>
<br>
<br> 4
<br> Použití v...
1
<br>
<br> Střednědobý výhled rozpočtu Ústeckého kraje na období 2018 – 2020
<br>
Střednědobý výhled rozpočtu Ústeckého kraje na období 2018 – 2020 v mil.Kč
<br> Věcný obsah rok 2018 rok 2019 rok 2020 rok 2021 rok 2022
<br> ZDROJE 15 883 16 276 16 573 15 420 15 450
<br> Příjmy 15 231 15 927 16 102 16 110 15 929
<br> běžné příjmy,z toho: 14 789 15 077 15 339 15 282 15 397
<br> vlastní příjmy 5 869 6 144 6 317 6 435 6 557
<br> transfery 8 920 8 933 9 022 8 847 8 840
<br> kapitálové příjmy,z toho: 442 850 763 828 532
<br> vlastní příjmy 50 50 50 50 50
<br> transfery 392 800 713 778 482
<br> Financování 652 349 471 -690 -479
<br> prostředky minulých let 0 0 0 0 0
<br> úvěr 2017 - 2020 367 534 592 x x
<br> úvěrový rámec 2016 - 2023 817 723 609 375 178
<br> další předfinancování evropských
projektů z cizích zdrojů 72 104 200 0 0
<br> splátky jistiny úvěru 2011 - 2014 ˟ -137 -137 -137 -137 -25
<br> splátky jistiny úvěru 2017 - 2020 ˟˟ x x x -150 -150
<br> splátky jistiny úvěrového rámce
2016 - 2023 ˟˟˟ -387 -723 -609 -578 -482
<br> splátky jistiny dalšího
předfinancování -72 -104 -200 0
<br> splátka návratné finanční
výpomoci -80 -80 -80 x x
<br> VÝDAJE 15 883 16 276 16 573 15 420 15 450
<br> běžné výdaje 13 577 13 695 13 719 13 659 13 847
<br> kapitálové výdaje 2 306 2 581 2 854 1 761 1 603
<br> ROZDÍL: zdroje - výdaje 0 0 0 0 0
<br> ˟ úvěr 2011 – 2014 bude splacen k 31.3.2022
˟˟ úvěr 2017 – 2020 bude splacen k 31.12.2030
˟˟˟ úvěrový rámec 2016 – 2023 bude splacen k 31.12.2023
<br>
<br>
<br> Střednědobý výhled rozpočtu obsahuje souhrnné základní údaje o příjmech a výdajích <,>
zejména o dlouhodobějších závazcích a pohledávkách a o finančních zdrojích a potřebách
dlouhodobých záměrů včetně rozvojových programů <.>
Výhled na rok 2018 je výchozím rámcem pro sestavení návrhu rozpočtu Ústeckého kraje na
rok 2018 tak,že výše výdajů výhledu jednotlivých odborů schválená zastupitelstvem je
závazná pro předložení návrhu rozpočtu na rok 2018 <.>
<br>
<br> Předpoklady zpracování:
<br> Výhled vychází ze schválených rozvojových plánů Ústeckého kraje <.>
<br> Výtěžnost z daní je stanovena na základě odhadu daňového vývoje Ministerstvem
<br>
<br>
<br>
<br> 2
<br>
<br> financí ČR a dále odborným odhadem v souladu se zákonem č.243/2000 Sb <.>,o
rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a
některým státním fondům,ve znění pozdějších předpisů (dále zákon o rozpočtovém
určení daní) <.>
<br> Výše příjmů i výdajů jsou navrhovány jednotlivými odbory,buď jako plnění uzavřených
závazků,nebo na základě odborného odhadu <.>
<br> Přednostně jsou uspokojeny výdaje obligatorní (povinné,zejména vyplývající ze
zákonů,případně jiných právních norem,smluvních závazků) a příspěvek zřizovatele
na provoz <.>
<br> Centrální rezerva kraje určená na nepředvídané nebo mimořádné události je uvažována
ve výši cca 2% z vlastních příjmů <.>
<br> Výhled přímých nákladů na vzdělávání všech typů škol a výhled dotačního programu
Podpora sociálních služeb v ÚK (zcela kryté státní dotací,příjmy odpovídají výdajům)
jsou v celém období předloženy ve výši schváleného rozpočtu r.2017 z důvodu
porovnatelnosti celkových objemů rozpočtu kraje <.>
<br> Financování stavebních akcí a majetkoprávního vypořádání je navrženo dle skutečného
stavu připravenosti k realizaci v jednotlivých letech v souladu s Investičním plánem
Ústeckého kraje na roky 2018 - 2020 <.>
<br> Dopravní územní obslužnost autobusová je ve výhledu zahrnuta ve stávající formě
zajištění tj.na základě smluv s dopravci včetně možného navýšení v souladu
s legislativou <.>
<br> Ve výhledu je zohledněn záměr maximálně využít finanční prostředky poskytované v
rámci projektů Evropské unie a dalších finančních mechanismů.Požadavek na
spolufinancování projektů je na základě odborného odhadu stanoven takto:
<br> rok r.2018 r.2019 r.2020 r.2021 r.2022
<br> Spolufinancování projektů v mil.Kč 251 158 220 69 45
<br> Jde o vlastní podíl kraje jako žadatele včetně odhadu neuznatelných výdajů <.>
Předkládány jsou zejména projekty na rekonstrukce krajských komunikací,stavbu
cyklostezek a rekonstrukce budov včetně pořízení vybavení příspěvkových organizací
oblasti školství,kultury a sociálních věcí.Financování projektů bude kulminovat v letech
2018 – 2020,kdy budou realizovány projekty v rámci většího počtu výzev <.>
<br> Předfinancování vlastních projektů podpořených z EU,dalších evropských finančních
mechanismů nebo státního rozpočtu je zajištěno formou čerpání úvěrového rámce v
okamžité maximální výši 600 mil.Kč s čerpáním v letech 2016 - 2023 a splácením do
konce roku 2023.V případě potřeby (roky 2018 až 2020) bude doplněno směnečným
programem do celkové okamžité výše 800 mil.Kč <.>
<br> Ve výhledu jsou systémově zahrnuty finanční prostředky na revitalizaci komunikací II.a
<br> III.třídy poskytované Správě a údržbě silnic Ústeckého kraje,příspěvkové organizaci
<br> formou příspěvku na velkou údržbu a investičního účelového příspěvku.Roční hodnota
<br> je nastavena minimá...
Načteno
Meta
Jednání zastupitelstva Rozpočet Jednání zastupitelstva Rozpočet