Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Nový Kramolín.
4
<br>
<br> vNITŘNÍ směrnice č.3/2017 Obce Nový kramolín
INVENTARIZACE MAJETKU A ZÁVAZKŮ
<br> Obsah:
I.Předmět úpravy
II.Legislativní rámec
III.Vymezení a rozsah inventarizace
IV.Organizační zajištění a způsob provedení inventarizace
V.Druhy inventur,inventarizovaný majetek
VI.Inventurní soupisy a inventarizační rozdíly
VII.Zápis o provedení inventarizace
VIII.Závěrečná ustanovení
<br>
<br> I.PŘEDMĚT ÚPRAVY
<br> Směrnice vymezuje inventarizaci veškerého majetku,závazků,pohledávek,podrozvahových účtů obce.Inventarizace se provádí k okamžiku,ke kterému se stavuje řádná účetní závěrka.V případě řádné inventarizace je tím dne 31.12 daného kalendářního roku.Podmínkou provedení inventarizace je průkaznost účetnictví dle § 8 odst.4 zákona o účetnictví
<br> II.LEGISLATIVNÍ RÁMEC
<br> Inventarizace se provádí v souladu s následujícími předpisy:
· Zákon č.563/1991 <.>,o účetnictví,ve znění pozdějších předpisů
· Vyhláška č.410/2009 Sb <.>,<,> kterou se provádí některá ustanovení zákona č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví,ve znění pozdějších předpisů pro některé účetní jednotky
· Vyhláška č.270/2010 Sb <.>,o inventarizaci majetku a závazků,ve znění pozdějších předpisů
<br>
III.Vymezení a rozsah inventarizace
· Inventarizací se zjišťuje skutečný stav veškerého majetku,závazků a pohledávek a ověřuje se,zda zjištěný skutečný stav odpovídá stavu majetku,závazků a pohledávek nebo vznikly-li inventarizační rozdíly
· Účetní jednotka je povinna prokázat vedení inventarizace pod dobu 5- ti let od jejího provedení
<br> IV.Organizační zajištění a způsob provedení inventarizace
· za provedení inventarizace odpovídá starosta obce
· provádí se inventarizace všech účtů,které jdou inventarizovat,aktualizace daných účtů se provdání každý rok v plánu inventur
· starosta obce vydává každý rok plán inventur,podle kterého se zajišťuje provedení inventur.tento plán schvaluje ZO,musí obsahovat:
a)předpokládaná okamžik zahájení a ukončení inventur
b)inventarizační komise,včetně jejich podpisového vzoru
d) soupis inventurovaných účtů
e)ukončení činností jednotlivých komisí
· Starosta zajišťuje proškolení inventarizačních komisí
· Inventarizační komise
a)Hlavní inventarizační komise-je tvořena předsedou a dvěma členy,ve spolupráci s dílčími inventarizačními komisemi zajišťuje provedení inventarizací,vyhotovuje na základě inventarizačních zápisů nebo zápisů zpracovanými dílčími inventarizačními komisemi závěrečnou inventurní zprávu o provedené inventarizaci a předkládá jí zastupitelstvo obce
b)Dílčí inventarizační komise jsou složeny ze dvou členů a předsedy
· Inventarizace se provádí vždy k 31.12.daného roku
· Účetní jednotka zajišťuje vytvoření inventurních soupisů
<br>
V.Druhy inventur,inventarizovaný majetek
<br> · Fyzická inventura-zjišťuje se skutečný stav u majetku hmotné povahy nebo i nehmotné povahy pokud to jejich stav dovoluje
· Jedná se především tento majetek:
a) hmotný matek
b)zboží
c) materiál
d) výrobky
e) nedokončená výroba
f) hotovost v pokladně a ceniny
g) majetek hmotný vedený v podrozvahové evidenci
<br> Skutečný stav se zjišťuje zejména měřením,počítáním,vážením
<br> · Dokladová inventura- zjišťuje se stav majetku,u kterého nelze provést fyzickou inventuru
· Jedná se především o tento majetek:
a) pozemky
b)poskytnuté zálohy
c)dlouhodobý i krátkodobý finanční majetek
d)pohledávky
e) závazky
f) přechodné účty aktiv a pasiv
g) rezervy
h) materiál a zboží na cestě
ch) podrozvahová evidence
<br> Provádí se na základě porovnání účetního stavu s účetními doklady
· Inventarizovaný majetek:
a) DHM-pozemky,budovy a stavby,samostatné movité věci s pořizovací cenou nad 40.000,-
b)DDHM-s pořizovací cenou 3.000,- - 40.000,-
c) DDNM-cena ocenění 7.000,- - 60.000
d) DNM-DNM Software v pořizovací hodnotě nad 60.000
DDNM Software v pořizovací hodnotě 7.000-60.000
e) finanční majetek
f) pomocná evidence s pořizovací cenou 500,- - 2.999,-
g) účty,peníze v hotovosti,ceniny,nedokončené investice,pohledávky,závazky,materiál <,>
zboží
VI.Inventurní soupisy a inventarizační rozdíly
<br> · Inventurní soupisy musí být průkazné účetní záznamy a musí mít tyto náležitosti:
a) skutečný stav majetku zjištěný na základě fyzické nebo dokladové inventuře
b) určení jednotlivého majetku,závazků nebo pohledávek
c)podpis osoby,která je zodpovědná za evidenci majetku
d)podpis členů inventarizační komise
e)okamžik zahájení a ukončení inventur
f)případné inventarizační rozdíly
· Přílohy inventurního soupisu :
a) inventurní soupis z programu majetku obce
b)soupisy ze skladových karet
c) výpisy z účtu,výpis z evidence cenin
d) rozpis plateb el.energie
· Inventarizační rozdíly-rozumí se jimi rozdíly mezi skutečným stavem a stavem v účetnictví jsou to :
a) manka-skutečný stav je nižší než stav v účetnictví
b) přebytek- skutečný stav je vyšší než v účetnictví
Inventarizační rozdíly vyúčtuje účetní jednotka do 31.12 daného roku <.>
Opravy inventarizačních rozdílů musí být řádně zdokumentované,zachytí se v inventurních soupisech a v inventarizační zprávě,která je předkládán...
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno