Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Nový Kramolín.
Vnitřní směrnice č.3/2016 Obec Nový Kramolín
<br> O zabezpečení vnitřního kontrolního systému ve smyslu zákona č.320/2011 Sb <.>,o finanční kontrole & Manuál provádění kontrol k programu průběžných a následných kontrol
<br> pbsah směrnice: Uvodní ustanovení
<br> Čl.1: Legislativní rámec Čl.2: Závaznost směrnice Čl.3: Cíle finanční kontroly Čl.4: Předmět směrnice
<br> Provádění zákona o finanční kontrole
<br> Čl.5: Kontrola hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací Čl.6: Vnitřní kontrolní systém v obci
<br> Čl.7: Obsah a zaměření kontrolní činnosti v rámci finanční kontroly
<br> Čl.8: Předběžná,průběžná a následná kontrola v obci
<br> Závěrečná ustanovení
<br> |.Úvodní ustanovení Finanční kontrola je součástí finančního řízení zabezpečující hospodaření s veřejnými prostředky <.>
<br> Čl.1 Legislativní rámec
<br> Finanční kontrolu obce upravují následující předpisy:
<br> D zákon č.320/2001 Sb <.>,o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů <,>
<br> D vyhláška č.416/2004 Sb.ministerstva financí ze dne 1.srpna 2004,kterou se provádí D zákon č.320/2001 Sb <.>,o finanční kontrole <,>
<br> [] zákon č.250/2000 Sb <.>,o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů <,>
<br> [] zákon č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví <,>
<br>.zákon č.552/1991 Sb <.>,o státní kontrole <,>
<br> Čl.2 Závaznost směrnice
<br> Podle této směrnice a zásad v ní uvedených postupují zaměstnanci a členové obecní samosprávy,kteří při výkonu své činnosti ovlivňují stav a pohyb veřejných finančních prostředků a jejichž rozhodnutí mají vliv na hospodaření obce a její rozpočet <.>
<br> Čl.3 Cíle finanční kontroly
<br> Hlavními cíly finanční kontroly jsou:
<br> 1.dodržování právních předpisů a opatření přijatých obcí <,>
<br> 2.zajištění ochrany veřejných prostředků proti rizikům a nesrovnalostem způsobených zejména porušením právních předpisů,nehospodárným,neúčelným a neefektivním nakládáním s veřejnými prostředky nebo trestnou činnosti <,>
<br> 3.včasné a spolehlivé informování vedoucích zaměstnanců obce o nakládání s veřejnými prostředky a o prováděných operacích <,>
<br> 4.hospodárný,efektivní a účelný výkon veřejné správy <.>
<br> Čl.4 Předmět směrnice
<br> Směrnice upravuje:
<br> 1.kontrolu hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací zřizovaných obcí zejména vykonáváním veřejnosprávní kontroly <,>
<br> 2.vytvoření vnitřního kontrolního systému,kterým zajistí vnitřní finanční kontrolu svého
<br> hospodaření <.>
<br> II.Provádění zákona o finanční kontrole
<br> Čl.5 Kontrola hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací
<br> (1) Kontrola hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací zřizovaných obcí bude vykonávána v souladu se zákonem č.250/2000 Sb <.>,o rozpočtových pravidlech 3 podle zákona č.320/2001 Sb <.>,o finanční kontrole formou předběžné kontroly,průběžné kontroly a následné kontroly (viz.čl.11 o veřejnosprávní kontrole) u následujících příspěvkových organizací:
<br> - Mateřská škola Nový Kramolín,lČO70987599
<br> Kontrola se provádí 1x ročně,případě podle potřeby,je vyhotoven zápis,který předložen starostovi obci <.>
<br> Čl.6 Vnitřní kontrolní systém v obci Obec zřizuje vždy : > Finanční výbor obce,který kontroluje formální a věcnou správnost prováděných účetních operací,ve smyslu 511 zákona č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví ve znění pozdějších předpisů ( zejména účetní doklady,a finanční hospodaření obce) řídí se svým jednacím řádem.Zápis z kontroly poté předkládá zastupitelstvu obce > Kontrolní výbor obce,který kontroluje činnost FV obce,dodržování OZV obce,dodržování právních předpisů,řídí se svým jednacím řádem.Zápis z kontroly poté předkládá zastupitelstvu obce Zároveň oba výbory kontrolují to,čím je pověřilo zastupitelstvo obce <.>
<br> Čl.7 Obsah a zaměření kontrolní činnosti (1) Kontrola hospodaření podle rozpočtu.(2) Kontrola nakládání s majetkem <.>
<br> (3) Kontrola rozpočtových opatření <.>
<br> Čl.8 Předběžná,průběžná a následná kontrola v obci
<br> (1) Předběžná kontrola,tj.kontrola plánovaných a připravovaných operací,musí být provedena jednak před vznikem závazku (v právní fázi operace) a jednak před uskutečněním výdajů (finanční fáze operace).Příkazce operace v rámci předběžné kontroly je povinen prověřit,zda je operace pro plnění úkolů nezbytná,věcně správná,splňuje kritéria hospodárnosti,efektivnosti a účelnosti,a zda je v souladu s právními předpisy.Příkazce operace dále odpovídá za prověření možných rizik a stanovení případných opatření k jejich odstranění nebo zmírnění.Kontrolní postup příkazce operace končí vydáním písemného souhlasu k uskutečnění operace <.>
<br> (2) Průběžná kontrola je zaměřena na probíhající operace.Jejím úkolem je zjistit,zda operace probíhají v souladu se stanoveným cílem.Jedná se o průběžné sledování uskutečňovaných operací včetně konečného vypořádání a vyúčtování <.>
<br> (3) Následná kontrola je zpětně ověření zaměřené na konečný výsledek operace nebo následné prověřování vybraných operací (po jejich kon...
Načteno
Meta
Rozpočet