Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Orlová.
T©P_ll—\_ ©
<br> AUĚMIÝÚNCQ
<br> společnost s ručením omezeným
<br> Koliště 1965/13a tet.+420 541 211 237,tel.+420 541 240 807 602 na B r n o ČESKÁ REPUBL_IKA www.topauditing.cz Obch.rejstřík KS v Brně C 4355,IC: 454 71 639 e-mail: audít©topauditing.cz
<br> ZPRÁVA o VÝSLEDKU PŘEZKOUMÁNÍ HOSPODAŘENÍ
<br> podle zákona č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů,auditorskěho standardu č.52,daíších relevantních předpisů vydaných Komorou auditorů České republiky a podle ustanovení 5 10 zákona č.420/2004 Sb <.>,o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí,ve znění pozdějších předpisů (dále XXX XXXXX č.XXX/XXXX Sb.) pro územní celek:
<br> Město Orlová,IČ: 00297577 za období od 1.1.2017 do 31.12.2017
<br> |.Všeobecné informace
<br> Přezkoumání hospodaření jménem auditorské společnosti prováděl JUDr.XXXXXXX XXXXX (oprávnění auditora KAČR č.XXX) a pracovníci auditorské společnosti Bc.XXXXX XXXXXXXX,lng.XXXX XXXXXXX a paní XXXXXX XXXXXXX <.>
<br> Auditorské společnost provedla přezkoumání hospodaření územního celku v souladu s ustanovením 5 4 odst.7 zákona č.420/2004 Sb <.>,ustanovením g 2 písm.c) zákona č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů na základě smlouvy uzavřené dne 28.června 2017 (první kontrolní úkon) <.>
<br> Přezkoumání hospodaření bylo provedeno ve dnech 6.— 8.11.2017 (dílčí přezkoumání) a ve dnech 21.— 23.2.2018 (závěrečné přezkoumání) v sídle územního celku,po předchozí přípravě z předaných a veřejně dostupných podkladů v sídle auditora.Posledním kontrolním úkonem při přezkoumání hospodaření bylo vydání této zprávy <.>
<br> II.Předmět přezkoumání hospodaření
<br> Předmětem přezkoumání jsou podle ustanovení g 2 odst.1 zákona č.420/2004 Sb <.>,údaje o ročním hospodaření,tvořící součást závěrečného účtu podle 5 17 odst.2 a 3 zákona
<br> c.250/2000 Sb <.>,o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,ve znění pozdějších předpisů,a to:
<br> a) plnění příjmů a výdajů rozpočtu včetně peněžních operací,týkajících se rozpočtových prostředků <,>
<br> b) finanční operace,týkající se tvorby a použití peněžních fondů <,>
<br> c) náklady a výnosy podnikatelské činnosti územního celku <,>
<br> d) peněžní operace,týkající se sdružených prostředků vynakládaných na základě smlouvy mezi dvěma nebo více územními celky,anebo na základě smlouvy s jinými právnickými nebo fyzickými osobami <,>
<br> “roi/Lila; AU©WDN©
<br> a) finanční operace,týkající se cizích zdrojů ve smyslu právních předpisů o účetnictví <,>
<br> f) hospodaření a nakládání s prostředky poskytnutými z Národního fondu a s dalšími prostředky ze zahraničí poskytnutými na základě mezinárodních smluv <,>
<br> g) vyúčtování a vypořádání finančních vztahů ke státnímu rozpočtu,k rozpočtům krajů,k rozpočtům obcí,kjiným rozpočtům,ke státním fondům a k dalším osobám <.>
<br> Předmětem přezkoumání v souladu s ustanovením 5 2 odst.2 zákona č.420/2004 Sb.jsou dále oblasti:
<br> a) nakládání a hospodaření s majetkem ve vlastnictví územního celku <,>
<br> b) nakládání a hospodaření s majetkem státu,s nímž hospodaří územní celek <,>
<br> c) zadávání a uskutečňování veřejných zakázek,s výjimkou úkonů a postupů přezkoumaných orgánem dohledu podle zákona č.137/2006 Sb <.>,o veřejných zakázkách,ve znění pozdějších předpisů <,>
<br> d) stav pohledávek a závazků a nakládání s nimi <,>
<br> e) ručení za závazky fyzických a právnických osob <,>
<br> f) zastavování movitých a nemovitých věci ve prospěch třetích osob <,>
<br> 9) zřizování věcných břemen k majetku územního celku <,>
<br> h) účetnictví vedené územním celkem <.>
<br> lII.Hlediska přezkoumání hospodaření
<br> Předmět přezkoumání podle ustanovení % 3 zákona č.420/2004 Sb.(viz bod ||.této zprávy) se ověřuje z hlediska:
<br> a) dodržování povinností stanovených zvláštními právními předpisy <,>
<br> b) souladu hospodaření s finančními prostředky ve srovnání s rozpočtem <,>
<br> c) dodržení účelu poskytnuté dotace nebo návratné finanční výpomoci a podmínek jejich použnL
<br> d) věcné a formální správnosti dokladů o přezkoumávaných operacích <.>
<br> Právní předpisy použité při přezkoumání hospodaření pokrývající výše uvedená hlediska jsou uvedeny V příloze této zprávy <.>
<br> [V.Definování od povědností
<br> Za hospodaření,které bylo předmětem přezkoumání a za jeho zobrazení v účetních a finančních výkazech,je odpovědný statutární orgán územního celku <.>
<br> Naší úlohou je,na základě provedeného přezkoumání hospodaření,vydat zprávu O výsledku přezkoumání hospodaření.Přezkoumání hospodaření jsme provedli v souladu se Zákonem č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů,auditorským standardem č.52 a dalšími relevantními předpisy vydanými Komorou auditorů České republiky a s ustanoveními $ 2,3 a 10 zákona č.420/2004 Sb.V souladu S těmito předpisy jsme povinni dodržovat etické normy a naplánovat a provést přezkoumání hospodaření tak,abychom získali omezenou jis...
Příloha č.2 - příjmy
<br> a) příjmy dle druhového třídění (dle položek)
<br> v tis.Kč
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.6/sl.5)
1 2 3 4 5 6 7
<br> Třída 1 - daňové příjmy 329 418 346 668 417 896 121%
<br> 1xxx daňové výnosy sesk.11 a 12 celkem 110 276 000 276 000 333 125 121%
<br> 1122 daň z příjmů právnických osob za obce 110 0 8 754 8 753 100%
<br> 1334 odvody za odnětí půdy ze zemědělského
<br> půdního fondu 109 2 2 31 xxx
<br> 1335 poplatky za odnětí pozemků plnění
<br> funkcí lesa 109 1 1 84 xxx
<br> 1340 poplatek za likvidaci KO 107,108 16 400 16 400 16 762 102%
<br> 1341 poplatek ze psů 107,108 1 220 1 220 1 382 113%
<br> 1343 poplatek za užívání veřej.prostranství 107 - 109,111 770 770 890 116%
<br> 1344 poplatek ze vstupného 107,108 61 61 54 89%
<br> 1345 poplatek z ubytovací kapacity 107 400 400 329 82%
<br> 1349 zrušené místní poplatky 108 3 3 3 100%
<br> 1351 odvod z loterií a podobných her kromě z
<br> výherních hracích přístrojů 110 1 000 0 0 xxx
<br> 1353 příjmy za zkoušky (řidičské oprávnění) 111 300 300 336 112%
<br> 1355 odvod z výherních hracích přístrojů 110 20 000 0 0 xxx
<br> 1356 příjmy úhrad za dobývání nerostů a
<br> poplatků za geologické práce 109 0 3 896 6 286 161%
<br> 1361 správní poplatky 104,107 - 111 4 761 4 761 5 392 113%
<br> 1381 daň z hazardních her 110 0 21 000 27 366 130%
<br> 1382 zrušený odvod z loterií a podobných her
<br> kromě z výherních hracích přístrojů 110 0 500 502 100%
<br> 1383 zrušený odvod z výherních hracích
<br> přístrojů 110 0 4 100 8 040 196%
<br> celkem pol.1381 + 1382 + 1383 0 25 600 35 908 140%
<br> 1511 daň z nemovitých věcí 110 8 500 8 500 8 561 101%
Třída 2 - nedaňové příjmy 40 909 59 257 68 364 115%
<br> 2111 příjmy z poskytování služeb a výrobků 101,104,107,108 12 883 12 883 16 507 128%
<br> 2112 příjmy z prodeje zboží 101,105 15 15 9 60%
<br> 2119 ostatní příjmy z vlastní činnosti 107 200 200 530 265%
<br> 2122 odvody příspěvkových organizací 106 0 1 500 1 500 100%
<br> 2131 příjmy z pronájmu pozemků 107,108 401 401 728 182%
<br> 2132 příjmy z pronájmu ost.nemovitostí 107,108,110 20 506 20 506 20 888 102%
<br> 2139 ostatní příjmy z pronájmu majetku 107 8 8 10 125%
<br> 2141 příjmy z úroků 103,110 402 402 222 55%
<br> 2142 příjmy z podílů na zisku a dividend 110 500 4 000 4 009 100%
<br> 2212 sankční platby přijaté od jiných subjektů 104,106 - 109 <,>
111,114 1 982 1 982 4 127 208%
<br> 2222 ostatní příjmy z finančního vypořádání
<br> předchozích let od jiných veřejných
<br> rozpočtů 103 0 0 18 xxx
<br> 2226 příjmy z finančního vypořádání minulých
<br> let mezi obcemi 111 0 0 8 xxx
<br> 2229 ostatní přijaté vratky transferů 105,107,110 0 1 417 1 920 135%
<br> pol.název ORJ
<br> I.Příjmy
<br> 1
<br>
<br> Příloha č.2 - příjmy
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.6/sl.5)
1 2 3 4 5 6 7
<br> pol.název ORJ
<br> 2310 příjmy z prodeje krátkodobého a
<br> drobného dlouhodobého majetku 103,104,107 1 1 27 xxx
<br> 2321 přijaté neinvestiční dary 101,105,109,110 15 125 127 102%
<br> 2322 přijaté pojistné náhrady 101,107,114 0 587 629 107%
103,104,106-109 <,>
<br> 111,114
<br> 2329 ostatní nedaňové příjmy 104,109 41 41 84 205%
<br> 2343 příjmy dobíhajících úhrad z dobývacího
<br> prostoru a z vydobytých nerostů 109 0 1 744 1 745 100%
<br> 2460 splátky půjček od obyvatelstva 110 492 492 681 138%
<br> Třída 3 - kapitálové příjmy 22 660 22 787 3 360 15%
<br> 3111 příjmy z prodeje pozemků 107 100 100 168 168%
<br> 3112 příjmy z prodeje ost.nemovitostí 107 0 0 337 xxx
<br> 3121 přijaté dary na pořízení dlouh.majetku 106 60 60 1 125 xxx
<br> 3122 přijaté příspěvky na pořízení dlouh <.>
<br> majetku 109 0 0 74 xxx
<br> 3129 ostatní investiční příjmy 106,107 22 500 22 627 1 656 7%
Třída 4 - přijaté dotace 40 517 86 095 77 488 90%
<br> 4111 neinvestiční přijaté transfery z VPS SR 103 0 845 845 100%
<br> 4112 neinvestiční přijaté transfery ze SR 110 27 758 27 758 27 758 100%
<br> 4116 ostatní neinvestiční transfery ze SR 103,105,106,109 <,>
110,114 1 254 28 040 26 053 93%
<br> 4121 neinvestiční přijaté transfery od obcí 104,105,111,114 2 005 2 005 2 165 108%
<br> 4122 neinvestiční přijaté transfery od krajů 105,110 0 15 040 15 040 100%
<br> 4213 investiční přijaté transfery ze státních
<br> fondů 106 0 1 280 0 0%
<br> 4216 ostatní investiční transfery ze SR 106,109 9 500 11 127 5 627 51%
433 504 514 807 567 108 110%
<br> 401 344 479 613 558 121 116%
<br> v tis.Kč
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.5/sl.4)
1 3 4 5 6
<br> 101 359 467 426 91%
<br> 103 4 11 937 11 989 100%
<br> 104 2 218 2 218 2 229 100%
<br> 105 36 18 225 18 227 100%
<br> 106 32 060 39 358 10 344 26%
<br> 107 52 683 63 868 71 748 112%
<br> 108 2 125 2 125 4 165 196%
<br> 109 1 650 7 430 9 604 129%
<br> 110 336 010 360 985 428 412 119%
<br> 111 5 459 5 459 6 972 128%
<br> 114 900 2 735 2 992 109%
<br> 433 504 514 807 567 108 110%příjmy celkem
<br> názevORJ
<br> odbor výstavby a životního prostředí
<br> odbor městských f...
Výsledky hospodaření,účetní závěrka a závěrečný účet města budou
projednány na Zastupitelstvu města Orlová dne 23.04.2018 <.>
<br>
Důvodová zpráva
<br>
<br> Rozpočtové hospodaření města Orlová za rok 2017 skončilo výsledkem ve výši 27 520 tis.Kč
(saldo příjmů a výdajů běžného roku),přičemž celkové příjmy byly splněny na 110 % a celkové
výdaje na 75 % upraveného rozpočtu.Na běžnému účtu města byl k 31.12.2017 vykázán
zůstatek v objemu 99 457 tis.Kč <.>
Provozní saldo (rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji) dosáhlo výše 104 mil.Kč,čímž byl
splněn závazný minimální limit stanovený zastupitelstvem města (15 mil.Kč) na dobu splácení
úvěrů <.>
<br> Překročení rozpočtovaného objemu celkových příjmů ovlivnila výrazně oblast daňových příjmů
(121 % UR),kde téměř na všech dílčích položkách se podařilo překročit rozpočtované objemy <.>
<br> Mezi nejvýznamnější příjmové položky rozpočtu patří dlouhodobě daňové výnosy se svým
rozhodujícím podílem na celkových zdrojích města.Novela zákona o rozpočtovém určení daní
platná od 01.01.2017 přinesla městu viditelné zvýšení daňových výnosů (zvýšený podíl obcí
z celostátního hrubého výnosu DPH z 20,83 % na 21,4 % a zároveň ruší 30 % z výnosu záloh a
výnosu DPFO ze samostatně výdělečné činnosti - z podnikání).Z důvodu opatrnosti rozpočtování
těchto příjmů přineslo městu zdroje ve výši 57 mil.Kč s tím,že do rozpočtu roku 2018 je již
zapojeno 38 mil.Kč na investiční akce <.>
<br> V tabulkovém přehledu a grafu (viz níže) je zobrazen vývoj daňových výnosů inkasovaných
městem na základě platného zákona o rozpočtovém určení daní za posledních sedm let <.>
<br>
Vývoj daňových výnosů v letech 2011 - 2017
<br>
<br> v tis.Kč v Kč
<br>
<br> pol <.>
Daň
z příjmů:
<br> Skutečnost podíl na
1
<br> občana
<br> podíl na
CDP * 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
<br> 1111 fyzických os <.>
placená plátci 59 888 57 030 63 883 63 036 63 774 71 304 81 865 2 744 20%
<br> 1112 fyzických os <.>
placená
poplatníky 3 912 5 347 3 011 1 270 2 332 3 244 2 794 94 1%
<br> 1113 fyzických os <.>
vybíraná
srážkou 5 319 6 076 6 398 7 196 7 580 7 601 7 474 251 2%
<br> 1121 právnických
osob 55 700 59 841 62 751 68 715 69 342 78 229 79 573 2 668 19%
<br> 1211 DPH 130 543 115 227 132 809 135 801 136 343 142 213 161 418 5 411 39%
<br> Celkem 255 362 243 521 268 852 276 018 279 371 302 591 333 124 11 167 xxx
<br>
<br> Počet obyvatel 32 190 31 591 31 111 30 740 30 287 29 524 29 830
Zdroj: město Orlová - ročenky města 2011-2015,2016 - monitor MFČR a 2017 - evidence obyvatel
<br>
* CDP = Celkem daňové příjmy v r.2017: 417 896 tis.Kč
<br>
<br>
<br>
<br> 2
<br> Graf č.1
<br>
<br> Další významnější příjmové položky daňových příjmů,kde bylo zaznamenáno výraznější
překročení,jsou položky související s výherními hracími přístroji respektive s daní z hazardních her
(pol.1381,1382 a 1383) s dosaženou skutečností cca 36 mil.Kč a s překročeným rozpočtem
o cca 10 mil.Kč.Rozpočet těchto výnosů nelze přesně stanovit,je pouze odhadován.Vysoké
plnění (6,3 mil.Kč) bylo rovněž promítnuto na pol.1356 - příjmy úhrad za dobývání nerostů
a poplatků za geologické práce (161 % UR).Tato položka je plněna dle zavedeného postupu OBÚ
a je ovlivněna cenou těženého uhlí a technickoekonomickou situací OKD,a.s <.>
<br> Skutečnost na ostatních položkách se promítla do rozpočtu příznivě,s plněním na 100 % a více <,>
a to jak u daňových,tak u nedaňových příjmů <.>
<br> K výpadku u kapitálových příjmů ve výši 19 427 tis.Kč došlo zejména v důsledku nenaplnění
položky 3129 - ostatní investiční příjmy jinde nezařazené.Jedná se o rozpočtovanou dotaci ve výši
21 566 tis.Kč ze SFŽP na realizaci energetických úspor v objektech města (tato byla převedena
do rozpočtu r.2018).Skutečnost 1 656 tis.Kč se týká převodu práv a povinností k bytům (UR
1 061 tis.Kč),který je součástí závěrečného vypořádání s Orlovanem,bytovým družstvem (městu
zůstává 25 %,75 % náleží BD Orlovan) <.>
Nerozpočtované příjmy na položce 3112 - příjmy z prodeje ostatních nemovitostí se týkají prodeje
bytu v č.p.965 ve výši 337 tis.Kč (aukce),na pol.3121 - přijaté dary na pořízení dlouhodobého
majetku se promítá závěrečné vyúčtování akce „Hřiště uprostřed sídliště“ z Nadace OKD ve výši
125 tis.Kč (ORI) a příspěvek Nadace ČEZ ve výši 1 mil.Kč na „Veřejně přístupné hřiště v Zimném
dole“.Rozpočtované příjmy od Nadace OKD ve výši 60 tis.Kč se očekávají v r.2018 po realizaci
akce „Zastřešení letního kina“ (ORI) <.>
Na pol.3122 - přijaté příspěvky na pořízení dlouhodobého majetku jsou zaúčtovány příjmy
od občanů za změny územního plánu (74 tis.Kč) <.>
<br> V rámci přijatých dotací (třída 4) není 100% plnění na pol.4116 - ostatní neinvestiční transfery
ze státních rozpočtů (93 % UR) - z důvodu rozpočtování celé výše dotace na víceletý projekt
„Orlová a Petřvald - řídíme strategicky a společně“,na pol.4213 - investiční přijaté transfery
ze státních fondů (0 % UR) je rozpočtována dotace ve výši 1 280 tis.Kč na projekt „Lesní hřiště
v lesoparku“ (příjem v r.2018) <.>
Na pol.4216 - investiční přijaté tr...
Načteno
Meta
Rozpočet Rozpočet Pronájem Veřejná zakázka Územní plánování Stavby Prodej Územní plánování Pronájem Rozpočet
Další dokumenty od Město Orlová | ||
---|---|---|
09. 10. 2020 | Opatření tajemníka Městského úřadu Orlová | |
09. 10. 2020 | USNESENÍ VLÁDY ČR 996 | |
09. 10. 2020 | USNESENÍ VLÁDY ČR 995 | |
07. 10. 2020 | Oznámení o záměru města Orlová | |
07. 10. 2020 | smlouva 2020_OMFŠK_S_0376 | |
...a další |