Město Orlová - Výsledky hospodaření, účetní závěrka a závěrečný účet města za rok 2017

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Orlová.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Zpráva auditora 2017

T©P_ll—\_ ©
<br> AUĚMIÝÚNCQ
<br> společnost s ručením omezeným
<br> Koliště 1965/13a tet.+420 541 211 237,tel.+420 541 240 807 602 na B r n o ČESKÁ REPUBL_IKA www.topauditing.cz Obch.rejstřík KS v Brně C 4355,IC: 454 71 639 e-mail: audít©topauditing.cz
<br> ZPRÁVA o VÝSLEDKU PŘEZKOUMÁNÍ HOSPODAŘENÍ
<br> podle zákona č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů,auditorskěho standardu č.52,daíších relevantních předpisů vydaných Komorou auditorů České republiky a podle ustanovení 5 10 zákona č.420/2004 Sb <.>,o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí,ve znění pozdějších předpisů (dále XXX XXXXX č.XXX/XXXX Sb.) pro územní celek:
<br> Město Orlová,IČ: 00297577 za období od 1.1.2017 do 31.12.2017
<br> |.Všeobecné informace
<br> Přezkoumání hospodaření jménem auditorské společnosti prováděl JUDr.XXXXXXX XXXXX (oprávnění auditora KAČR č.XXX) a pracovníci auditorské společnosti Bc.XXXXX XXXXXXXX,lng.XXXX XXXXXXX a paní XXXXXX XXXXXXX <.>
<br> Auditorské společnost provedla přezkoumání hospodaření územního celku v souladu s ustanovením 5 4 odst.7 zákona č.420/2004 Sb <.>,ustanovením g 2 písm.c) zákona č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů na základě smlouvy uzavřené dne 28.června 2017 (první kontrolní úkon) <.>
<br> Přezkoumání hospodaření bylo provedeno ve dnech 6.— 8.11.2017 (dílčí přezkoumání) a ve dnech 21.— 23.2.2018 (závěrečné přezkoumání) v sídle územního celku,po předchozí přípravě z předaných a veřejně dostupných podkladů v sídle auditora.Posledním kontrolním úkonem při přezkoumání hospodaření bylo vydání této zprávy <.>
<br> II.Předmět přezkoumání hospodaření
<br> Předmětem přezkoumání jsou podle ustanovení g 2 odst.1 zákona č.420/2004 Sb <.>,údaje o ročním hospodaření,tvořící součást závěrečného účtu podle 5 17 odst.2 a 3 zákona
<br> c.250/2000 Sb <.>,o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,ve znění pozdějších předpisů,a to:
<br> a) plnění příjmů a výdajů rozpočtu včetně peněžních operací,týkajících se rozpočtových prostředků <,>
<br> b) finanční operace,týkající se tvorby a použití peněžních fondů <,>
<br> c) náklady a výnosy podnikatelské činnosti územního celku <,>
<br> d) peněžní operace,týkající se sdružených prostředků vynakládaných na základě smlouvy mezi dvěma nebo více územními celky,anebo na základě smlouvy s jinými právnickými nebo fyzickými osobami <,>
<br> “roi/Lila; AU©WDN©
<br> a) finanční operace,týkající se cizích zdrojů ve smyslu právních předpisů o účetnictví <,>
<br> f) hospodaření a nakládání s prostředky poskytnutými z Národního fondu a s dalšími prostředky ze zahraničí poskytnutými na základě mezinárodních smluv <,>
<br> g) vyúčtování a vypořádání finančních vztahů ke státnímu rozpočtu,k rozpočtům krajů,k rozpočtům obcí,kjiným rozpočtům,ke státním fondům a k dalším osobám <.>
<br> Předmětem přezkoumání v souladu s ustanovením 5 2 odst.2 zákona č.420/2004 Sb.jsou dále oblasti:
<br> a) nakládání a hospodaření s majetkem ve vlastnictví územního celku <,>
<br> b) nakládání a hospodaření s majetkem státu,s nímž hospodaří územní celek <,>
<br> c) zadávání a uskutečňování veřejných zakázek,s výjimkou úkonů a postupů přezkoumaných orgánem dohledu podle zákona č.137/2006 Sb <.>,o veřejných zakázkách,ve znění pozdějších předpisů <,>
<br> d) stav pohledávek a závazků a nakládání s nimi <,>
<br> e) ručení za závazky fyzických a právnických osob <,>
<br> f) zastavování movitých a nemovitých věci ve prospěch třetích osob <,>
<br> 9) zřizování věcných břemen k majetku územního celku <,>
<br> h) účetnictví vedené územním celkem <.>
<br> lII.Hlediska přezkoumání hospodaření
<br> Předmět přezkoumání podle ustanovení % 3 zákona č.420/2004 Sb.(viz bod ||.této zprávy) se ověřuje z hlediska:
<br> a) dodržování povinností stanovených zvláštními právními předpisy <,>
<br> b) souladu hospodaření s finančními prostředky ve srovnání s rozpočtem <,>
<br> c) dodržení účelu poskytnuté dotace nebo návratné finanční výpomoci a podmínek jejich použnL
<br> d) věcné a formální správnosti dokladů o přezkoumávaných operacích <.>
<br> Právní předpisy použité při přezkoumání hospodaření pokrývající výše uvedená hlediska jsou uvedeny V příloze této zprávy <.>
<br> [V.Definování od povědností
<br> Za hospodaření,které bylo předmětem přezkoumání a za jeho zobrazení v účetních a finančních výkazech,je odpovědný statutární orgán územního celku <.>
<br> Naší úlohou je,na základě provedeného přezkoumání hospodaření,vydat zprávu O výsledku přezkoumání hospodaření.Přezkoumání hospodaření jsme provedli v souladu se Zákonem č.93/2009 Sb <.>,o auditorech a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů,auditorským standardem č.52 a dalšími relevantními předpisy vydanými Komorou auditorů České republiky a s ustanoveními $ 2,3 a 10 zákona č.420/2004 Sb.V souladu S těmito předpisy jsme povinni dodržovat etické normy a naplánovat a provést přezkoumání hospodaření tak,abychom získali omezenou jis...

Výsledky hospodaření města za rok 2017

Příloha č.2 - příjmy
<br> a) příjmy dle druhového třídění (dle položek)
<br> v tis.Kč
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.6/sl.5)
1 2 3 4 5 6 7
<br> Třída 1 - daňové příjmy 329 418 346 668 417 896 121%
<br> 1xxx daňové výnosy sesk.11 a 12 celkem 110 276 000 276 000 333 125 121%
<br> 1122 daň z příjmů právnických osob za obce 110 0 8 754 8 753 100%
<br> 1334 odvody za odnětí půdy ze zemědělského
<br> půdního fondu 109 2 2 31 xxx
<br> 1335 poplatky za odnětí pozemků plnění
<br> funkcí lesa 109 1 1 84 xxx
<br> 1340 poplatek za likvidaci KO 107,108 16 400 16 400 16 762 102%
<br> 1341 poplatek ze psů 107,108 1 220 1 220 1 382 113%
<br> 1343 poplatek za užívání veřej.prostranství 107 - 109,111 770 770 890 116%
<br> 1344 poplatek ze vstupného 107,108 61 61 54 89%
<br> 1345 poplatek z ubytovací kapacity 107 400 400 329 82%
<br> 1349 zrušené místní poplatky 108 3 3 3 100%
<br> 1351 odvod z loterií a podobných her kromě z
<br> výherních hracích přístrojů 110 1 000 0 0 xxx
<br> 1353 příjmy za zkoušky (řidičské oprávnění) 111 300 300 336 112%
<br> 1355 odvod z výherních hracích přístrojů 110 20 000 0 0 xxx
<br> 1356 příjmy úhrad za dobývání nerostů a
<br> poplatků za geologické práce 109 0 3 896 6 286 161%
<br> 1361 správní poplatky 104,107 - 111 4 761 4 761 5 392 113%
<br> 1381 daň z hazardních her 110 0 21 000 27 366 130%
<br> 1382 zrušený odvod z loterií a podobných her
<br> kromě z výherních hracích přístrojů 110 0 500 502 100%
<br> 1383 zrušený odvod z výherních hracích
<br> přístrojů 110 0 4 100 8 040 196%
<br> celkem pol.1381 + 1382 + 1383 0 25 600 35 908 140%
<br> 1511 daň z nemovitých věcí 110 8 500 8 500 8 561 101%
Třída 2 - nedaňové příjmy 40 909 59 257 68 364 115%
<br> 2111 příjmy z poskytování služeb a výrobků 101,104,107,108 12 883 12 883 16 507 128%
<br> 2112 příjmy z prodeje zboží 101,105 15 15 9 60%
<br> 2119 ostatní příjmy z vlastní činnosti 107 200 200 530 265%
<br> 2122 odvody příspěvkových organizací 106 0 1 500 1 500 100%
<br> 2131 příjmy z pronájmu pozemků 107,108 401 401 728 182%
<br> 2132 příjmy z pronájmu ost.nemovitostí 107,108,110 20 506 20 506 20 888 102%
<br> 2139 ostatní příjmy z pronájmu majetku 107 8 8 10 125%
<br> 2141 příjmy z úroků 103,110 402 402 222 55%
<br> 2142 příjmy z podílů na zisku a dividend 110 500 4 000 4 009 100%
<br> 2212 sankční platby přijaté od jiných subjektů 104,106 - 109 <,>
111,114 1 982 1 982 4 127 208%
<br> 2222 ostatní příjmy z finančního vypořádání
<br> předchozích let od jiných veřejných
<br> rozpočtů 103 0 0 18 xxx
<br> 2226 příjmy z finančního vypořádání minulých
<br> let mezi obcemi 111 0 0 8 xxx
<br> 2229 ostatní přijaté vratky transferů 105,107,110 0 1 417 1 920 135%
<br> pol.název ORJ
<br> I.Příjmy
<br> 1
<br>
<br> Příloha č.2 - příjmy
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.6/sl.5)
1 2 3 4 5 6 7
<br> pol.název ORJ
<br> 2310 příjmy z prodeje krátkodobého a
<br> drobného dlouhodobého majetku 103,104,107 1 1 27 xxx
<br> 2321 přijaté neinvestiční dary 101,105,109,110 15 125 127 102%
<br> 2322 přijaté pojistné náhrady 101,107,114 0 587 629 107%
103,104,106-109 <,>
<br> 111,114
<br> 2329 ostatní nedaňové příjmy 104,109 41 41 84 205%
<br> 2343 příjmy dobíhajících úhrad z dobývacího
<br> prostoru a z vydobytých nerostů 109 0 1 744 1 745 100%
<br> 2460 splátky půjček od obyvatelstva 110 492 492 681 138%
<br> Třída 3 - kapitálové příjmy 22 660 22 787 3 360 15%
<br> 3111 příjmy z prodeje pozemků 107 100 100 168 168%
<br> 3112 příjmy z prodeje ost.nemovitostí 107 0 0 337 xxx
<br> 3121 přijaté dary na pořízení dlouh.majetku 106 60 60 1 125 xxx
<br> 3122 přijaté příspěvky na pořízení dlouh <.>
<br> majetku 109 0 0 74 xxx
<br> 3129 ostatní investiční příjmy 106,107 22 500 22 627 1 656 7%
Třída 4 - přijaté dotace 40 517 86 095 77 488 90%
<br> 4111 neinvestiční přijaté transfery z VPS SR 103 0 845 845 100%
<br> 4112 neinvestiční přijaté transfery ze SR 110 27 758 27 758 27 758 100%
<br> 4116 ostatní neinvestiční transfery ze SR 103,105,106,109 <,>
110,114 1 254 28 040 26 053 93%
<br> 4121 neinvestiční přijaté transfery od obcí 104,105,111,114 2 005 2 005 2 165 108%
<br> 4122 neinvestiční přijaté transfery od krajů 105,110 0 15 040 15 040 100%
<br> 4213 investiční přijaté transfery ze státních
<br> fondů 106 0 1 280 0 0%
<br> 4216 ostatní investiční transfery ze SR 106,109 9 500 11 127 5 627 51%
433 504 514 807 567 108 110%
<br> 401 344 479 613 558 121 116%
<br> v tis.Kč
<br> schválený upravený skut.podíl
<br> R 2017 R 2017 2017 (sl.5/sl.4)
1 3 4 5 6
<br> 101 359 467 426 91%
<br> 103 4 11 937 11 989 100%
<br> 104 2 218 2 218 2 229 100%
<br> 105 36 18 225 18 227 100%
<br> 106 32 060 39 358 10 344 26%
<br> 107 52 683 63 868 71 748 112%
<br> 108 2 125 2 125 4 165 196%
<br> 109 1 650 7 430 9 604 129%
<br> 110 336 010 360 985 428 412 119%
<br> 111 5 459 5 459 6 972 128%
<br> 114 900 2 735 2 992 109%
<br> 433 504 514 807 567 108 110%příjmy celkem
<br> názevORJ
<br> odbor výstavby a životního prostředí
<br> odbor městských f...

Důvodová zpráva

Výsledky hospodaření,účetní závěrka a závěrečný účet města budou
projednány na Zastupitelstvu města Orlová dne 23.04.2018 <.>
<br>
Důvodová zpráva
<br>
<br> Rozpočtové hospodaření města Orlová za rok 2017 skončilo výsledkem ve výši 27 520 tis.Kč
(saldo příjmů a výdajů běžného roku),přičemž celkové příjmy byly splněny na 110 % a celkové
výdaje na 75 % upraveného rozpočtu.Na běžnému účtu města byl k 31.12.2017 vykázán
zůstatek v objemu 99 457 tis.Kč <.>
Provozní saldo (rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji) dosáhlo výše 104 mil.Kč,čímž byl
splněn závazný minimální limit stanovený zastupitelstvem města (15 mil.Kč) na dobu splácení
úvěrů <.>
<br> Překročení rozpočtovaného objemu celkových příjmů ovlivnila výrazně oblast daňových příjmů
(121 % UR),kde téměř na všech dílčích položkách se podařilo překročit rozpočtované objemy <.>
<br> Mezi nejvýznamnější příjmové položky rozpočtu patří dlouhodobě daňové výnosy se svým
rozhodujícím podílem na celkových zdrojích města.Novela zákona o rozpočtovém určení daní
platná od 01.01.2017 přinesla městu viditelné zvýšení daňových výnosů (zvýšený podíl obcí
z celostátního hrubého výnosu DPH z 20,83 % na 21,4 % a zároveň ruší 30 % z výnosu záloh a
výnosu DPFO ze samostatně výdělečné činnosti - z podnikání).Z důvodu opatrnosti rozpočtování
těchto příjmů přineslo městu zdroje ve výši 57 mil.Kč s tím,že do rozpočtu roku 2018 je již
zapojeno 38 mil.Kč na investiční akce <.>
<br> V tabulkovém přehledu a grafu (viz níže) je zobrazen vývoj daňových výnosů inkasovaných
městem na základě platného zákona o rozpočtovém určení daní za posledních sedm let <.>
<br>
Vývoj daňových výnosů v letech 2011 - 2017
<br>
<br> v tis.Kč v Kč
<br>
<br> pol <.>
Daň
z příjmů:
<br> Skutečnost podíl na
1
<br> občana
<br> podíl na
CDP * 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
<br> 1111 fyzických os <.>
placená plátci 59 888 57 030 63 883 63 036 63 774 71 304 81 865 2 744 20%
<br> 1112 fyzických os <.>
placená
poplatníky 3 912 5 347 3 011 1 270 2 332 3 244 2 794 94 1%
<br> 1113 fyzických os <.>
vybíraná
srážkou 5 319 6 076 6 398 7 196 7 580 7 601 7 474 251 2%
<br> 1121 právnických
osob 55 700 59 841 62 751 68 715 69 342 78 229 79 573 2 668 19%
<br> 1211 DPH 130 543 115 227 132 809 135 801 136 343 142 213 161 418 5 411 39%
<br> Celkem 255 362 243 521 268 852 276 018 279 371 302 591 333 124 11 167 xxx
<br>
<br> Počet obyvatel 32 190 31 591 31 111 30 740 30 287 29 524 29 830
Zdroj: město Orlová - ročenky města 2011-2015,2016 - monitor MFČR a 2017 - evidence obyvatel
<br>
* CDP = Celkem daňové příjmy v r.2017: 417 896 tis.Kč
<br>
<br>
<br>
<br> 2
<br> Graf č.1
<br>
<br> Další významnější příjmové položky daňových příjmů,kde bylo zaznamenáno výraznější
překročení,jsou položky související s výherními hracími přístroji respektive s daní z hazardních her
(pol.1381,1382 a 1383) s dosaženou skutečností cca 36 mil.Kč a s překročeným rozpočtem
o cca 10 mil.Kč.Rozpočet těchto výnosů nelze přesně stanovit,je pouze odhadován.Vysoké
plnění (6,3 mil.Kč) bylo rovněž promítnuto na pol.1356 - příjmy úhrad za dobývání nerostů
a poplatků za geologické práce (161 % UR).Tato položka je plněna dle zavedeného postupu OBÚ
a je ovlivněna cenou těženého uhlí a technickoekonomickou situací OKD,a.s <.>
<br> Skutečnost na ostatních položkách se promítla do rozpočtu příznivě,s plněním na 100 % a více <,>
a to jak u daňových,tak u nedaňových příjmů <.>
<br> K výpadku u kapitálových příjmů ve výši 19 427 tis.Kč došlo zejména v důsledku nenaplnění
položky 3129 - ostatní investiční příjmy jinde nezařazené.Jedná se o rozpočtovanou dotaci ve výši
21 566 tis.Kč ze SFŽP na realizaci energetických úspor v objektech města (tato byla převedena
do rozpočtu r.2018).Skutečnost 1 656 tis.Kč se týká převodu práv a povinností k bytům (UR
1 061 tis.Kč),který je součástí závěrečného vypořádání s Orlovanem,bytovým družstvem (městu
zůstává 25 %,75 % náleží BD Orlovan) <.>
Nerozpočtované příjmy na položce 3112 - příjmy z prodeje ostatních nemovitostí se týkají prodeje
bytu v č.p.965 ve výši 337 tis.Kč (aukce),na pol.3121 - přijaté dary na pořízení dlouhodobého
majetku se promítá závěrečné vyúčtování akce „Hřiště uprostřed sídliště“ z Nadace OKD ve výši
125 tis.Kč (ORI) a příspěvek Nadace ČEZ ve výši 1 mil.Kč na „Veřejně přístupné hřiště v Zimném
dole“.Rozpočtované příjmy od Nadace OKD ve výši 60 tis.Kč se očekávají v r.2018 po realizaci
akce „Zastřešení letního kina“ (ORI) <.>
Na pol.3122 - přijaté příspěvky na pořízení dlouhodobého majetku jsou zaúčtovány příjmy
od občanů za změny územního plánu (74 tis.Kč) <.>
<br> V rámci přijatých dotací (třída 4) není 100% plnění na pol.4116 - ostatní neinvestiční transfery
ze státních rozpočtů (93 % UR) - z důvodu rozpočtování celé výše dotace na víceletý projekt
„Orlová a Petřvald - řídíme strategicky a společně“,na pol.4213 - investiční přijaté transfery
ze státních fondů (0 % UR) je rozpočtována dotace ve výši 1 280 tis.Kč na projekt „Lesní hřiště
v lesoparku“ (příjem v r.2018) <.>
Na pol.4216 - investiční přijaté tr...

Načteno

edesky.cz/d/1653391

Meta

Rozpočet   Rozpočet   Pronájem   Veřejná zakázka   Územní plánování   Stavby   Prodej   Územní plánování   Pronájem   Rozpočet  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Další dokumenty od Město Orlová
09. 10. 2020
09. 10. 2020
09. 10. 2020
07. 10. 2020
07. 10. 2020
  ...a další
Více dokumentů od Město Orlová      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz