Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Chudeřice.
OBEC CHUDEŘICE
503 51 Chlumec nad Cidlinou
Královéhradecký kraj
___________________________________________________________________________
<br>
<br>
SMĚRNICE č.2/2016
K ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU
<br>
Schválilo Zastupitelstvo obce Chudeřice dne : 11.1.2016
<br> Účinnost od 1.1.2016
<br>
Směrnice upravuje zásady a postupy obce/města při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu (dále jen „VZMR“) a upřesňuje uzavírání smluvních vztahů obce,jako veřejného zadavatele (dále jen „zadavatel“) s dodavateli stavebních prací,dodávek a služeb (dále jen „dodavatel“).Směrnice stanovuje postup zadávání VZMR na základě výše předpokládané hodnoty zakázky.Zadavatel nepostupuje u VZMR dle zákona č.17/2006 Sb <.>,o veřejných zakázkách,ve znění pozdějších předpisů (dále též i „ZVZ“),avšak je povinen dodržet zásady uvedené v ustanovení § 6 ZVZ a § 4 zákona č.320/2001 Sb <.>,o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů – hospodárný,efektivní a účelný výkon veřejné správy <.>
<br>
1.Veřejnou zakázkou malého rozsahu dle § 12 odst.3 zákona č.137/2006 Sb <.>,o veřejných zakázkách,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“),se rozumí veřejná zakázka,jejíž předpokládaná hodnota nedosáhne:
<br> v případě veřejné zakázky na dodávky nebo služby do 2 mil.Kč bez DPH
<br> nebo
<br> v případě veřejné zakázky na stavební práce do 6 mil.Kč bez DPH
<br> 2.Zadavatel dle ustanovení § 18 odst.5 ZVZ,není povinen zadávat podle tohoto zákona VZMR; zadavatel je však povinen dodržet zásady uvedené v § 6 ZVZ.Zásady postupu dle ustanovení § 6 zákona o veřejných zakázkách č.137/2006 Sb <.>,ve znění pozdějších předpisů,jsou stanoveny:
<br> · dle odst.1 - zadavatel je povinen při postupu podle tohoto zákona dodržovat zásady transparentnosti,rovného zacházení a zákazu diskriminace <,>
<br> · dle odst.2 - zadavatel nesmí omezovat účast v zadávacím řízení těm dodavatelům,kteří mají sídlo nebo místo podnikání v členském státě Evropské unie a ostatních státech,které mají s Českou republikou či Evropskou unií uzavřenou mezinárodní smlouvu zaručující přístup dodavatelů z těchto států k zadávané veřejné zakázce <,>
<br> dodržovat i zásady hospodárného,účelného a efektivního nakládání s veřejnými finančními prostředky – viz odkaz na ustanovení § 4 zákona č.320/2001 Sb <.>,o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů,ve znění pozdějších předpisů <.>
3.VZMR organizuje a zadává radou obce pověřená osoba (starosta,v nepřítomnosti starosty místostarosta nebo pověřený zastupitel,zástupce veřejného zadavatele).Veškerá komunikace mezi zadavatelem a dodavateli bude vždy písemnou formou (poštou nebo e-mailem) <.>
4.Kategorie zakázek dle výše předpokládané hodnoty a předmětu plnění (finanční limity jsou uvedeny bez DPH):
Kategorie
Výše předpokládané hodnoty zakázky
Předmět plnění zakázky
<br> I.kategorie:
od 0,- Kč do 99 999,- Kč
dodávky,služby a stavební práce
<br> II. kategorie:
od 100 000,- Kč do 299 999,- Kč
dodávky,služby a stavební práce
<br> III.kategorie:
od 300 000,- Kč do 1 999 999,- Kč
dodávky a služby
<br>
od 300 000,- Kč do 5 999 999,- Kč
stavební práce
<br>
<br> 5.Zadávání zakázek I.kategorie: (od 0,- Kč do 99 999,- Kč)
5.1 Zadavatel zadává zakázku přímo bez výběrového řízení ústní nebo písemnou objednávkou popř.smlouvou.Tyto zakázky schvaluje starosta,popř.místostarosta,avšak i u této kategorie je nutné dodržet zejména zásadu hospodárnosti,což znamená,že starosta,popř.místostarosta provede tzv.poptávkové řízení.Poptávkovým řízením se rozumí,že cena za dílo,službu,dodávku musí odpovídat hospodárnému výdaji z veřejných rozpočtů (cena v místě a čase obvyklá,ceny srovnány např.na internetu apod.).Realizace poptávkého řízení bude založena např.u faktury,objednávky apod <.>
Zadavatel může také rozhodnout a zvolit postup zadávání takovéto zakázky dle kategorie II.níže uvedené <.>
6.Zadávání zakázek II.kategorie: (od 100 000,- Kč do 299 999,- Kč)
6.1 Zadavatel zadává zakázku uskutečněním výběrového řízení,v němž písemně osloví minimálně 3 dodavatele.Oslovení dodavatelů může být provedeno těmito způsoby:
<br> a) zadavatel osloví dodavatele jednoduchou žádostí o zpracování cenové nabídky,bez organizace výběrového řízení specifikovaného v odst.b) a bez zadávací dokumentace.Objednávku popř.návrh smlouvy s vybraným dodavatelem předkládá zadavatel ke schválení na jednání zastupitelstva.Smlouvu podepisuje starosta obce (popř.jiná pověřená osoba);
<br> nebo
<br> b) zadavatel osloví dodavatele výzvou pro podání nabídky.Součástí výzvy bude zadávací dokumentace,která bude obsahovat zejm.: předmět plnění,místo a dobu plnění,požadavky na prokázání kvalifikace,hodnotící kritéria,obchodní a platební podmínky,termín odevzdání nabídek a další požadavky předem určené a stanovené zadavatelem.Pokud zadavatel použije zadávací dokumentaci,musí být před vyhlášením výběrového řízení schválená radou obce,následně podepsaná starostou obce.(popř.jinou pověřenou osobou).Vždy musí být nabídky doručen...
Načteno
Meta
Jednání zastupitelstva Veřejná zakázka Rozpočet