Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Žernov.
Informační leták pro poplatníky daně z nemovitých věcí
<br> 25 MF-Inf 10 - vzor č.7
<br>
<br> Informace k zasílání složenek
pro platby daně z nemovitých věcí
<br> v roce 2014
<br>
Složenky pro placení daně z nemovitých věcí jsou ve většině případů zpracovávány a
rozesílány daňovým subjektům centrálně.Zasílána je standardní složenka typu A,podléhající
poštovnímu poplatku podle platného ceníku České pošty <.>
<br> Daň z nemovitých věcí spravuje v České republice 14 finančních úřadů se sídlem v jednotlivých
krajských městech a v hlavním městě Praze.Finanční úřady vykonávají správu této daně na území
příslušného kraje a hlavního města Prahy (dále jen „příslušný kraj“) prostřednictvím svých územních
pracovišť,u nichž jsou uloženy daňové spisy poplatníků <.>
<br> Daň z nemovitých věcí je sloučena do jedné částky za všechny nemovité věci poplatníka na
území příslušného kraje <.>
<br> Má-li poplatník daně více nemovitých věcí,které se nacházejí v obvodech místní působnosti
dvou nebo více finančních úřadů,tj.na území více krajů nebo na území hl.města Prahy a jednoho
nebo více krajů,jsou do obálek vkládány společně složenky za všechny tyto finanční úřady <.>
<br> Pro platbu daně z nemovitých věcí u každého z dotčených finančních úřadů je poplatníkovi
daně zasílána jedna složenka,pokud jeho daň u tohoto finančního úřadu činí nejvýše 5 000 Kč <,>
nebo dvě složenky,pokud je tato daň vyšší než 5 000 Kč a platí se tedy ve dvou splátkách.Daň
vyšší než 5 000 Kč lze však zaplatit i najednou jedinou složenkou,a to v termínu první splátky daně <.>
<br> Jednotlivé složenky jsou opatřeny názvem a číslem účtu místně příslušného finančního
úřadu (tj.toho finančního úřadu,v jehož obvodu místní působnosti se nemovitá věc nachází),kterému
je příslušná platba určena <.>
<br> Na alonži složenky,tj.na její horní oddělitelné části,jsou uvedeny tyto důležité údaje:
<br> celková výše daně z nemovitých věcí na rok 2014 <,>
<br> výše a termíny splatnosti splátek <,>
<br> stav daňového účtu poplatníka,tj.případný přeplatek nebo nedoplatek na XXXX z nemovitých
věcí <,>
<br> spravující územní pracoviště finančního úřadu,kde má poplatník uložen daňový spis k XXXX
z nemovitých věcí,a jehož prostřednictvím komunikuje s finančním úřadem <.>
<br> V zájmu zajištění možnosti plynulého placení daně v pokladnách finančních úřadů jsou
složenky rozesílány v pořadí nezávislém na místní působnosti finančních úřadů.Proto je třeba počítat
s tím,že v jednotlivých lokalitách neobdrží všichni poplatníci složenky současně,ale budou postupně
rozesílány tak,aby poslední z nich poplatníci obdrželi nejpozději do 25.května 2014 <.>
<br> Jestliže poplatník podá daňové přiznání po 31.lednu zdaňovacího období a v něm vypočtená
daň se liší od částky daně uvedené na složence,uhradí daň ve výši vypočtené v daňovém přiznání <,>
případně ve výši,kterou mu správce daně sdělí platebním výměrem nebo hromadným předpisným
seznamem.Pokud poplatník uhradil daň z nemovitostí na rok 2014 již před obdržením složenky <,>
použije složenku pro kontrolu již uhrazené částky daně a k doplacení případného rozdílu <.>
<br> Ve specifických případech mohou být složenky i nadále zasílány či jinak distribuovány (např <.>
prostřednictvím obcí) jednotlivými finančními úřady.Tuto možnost mohou jednotlivé finanční úřady
zvolit podle konkrétních podmínek v daných lokalitách v zájmu včasného a efektivního doručení
složenek poplatníkům <.>
<br> Důležité upozornění: Adresa P.O.Boxu,uvedená v levém horním rohu obálky se
složenkami,je určena pouze pro vracení nedoručitelných složenek Českou poštou,nikoli pro
zasílání jiné korespondence finančním orgánům.Orgánem,který vyměřuje daň,je vždy místně
příslušný finanční úřad.Veškeré dotazy,podněty,odvolání apod.proto zasílejte vždy na
adresu územního pracoviště místně příslušného finančního úřadu,uvedeného na složence <.>
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno