Obec Kaly - Směrnice i inventarizaci

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Kaly.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

zde ke stažení

obec kaly
<br> Směrnice
<br> k  provádění inventarizace majetku a závazků
<br> Článek 1
<br> Úvodní ustanovení
<br> 1.Úkolem Směrnice k provádění inventarizace majetku a závazků Obce Kaly („Směrnice“) je stanovit jednotné zásady a postupy pro provádění inventarizace majetku
a závazků Obce Kaly <.>
<br> 2.Povinnost inventarizace majetku a závazků je zakotvena v § 6 odst.3 zákona č.563/1991 Sb <.>,o účetnictví,ve znění pozdějších předpisů,(„zákon o účetnictví“) a způsobem stanoveným v § 29 a § 30 tohoto zákona.Inventarizace majetku a závazků je jedna z podmínek zabezpečujících průkaznost účetnictví.Prováděcím předpisem k zákonu
o účetnictví je vyhláška č.270/2010 Sb <.>,o inventarizaci majetku a závazků („prováděcí vyhláška“),která upravuje organizační zajištění a způsob provedení inventarizace <.>
<br> 3.Tato Směrnice upravuje provádění inventarizací veškerého majetku a závazků,jiných aktiv
a jiných pasiv (vlastních zdrojů a rezerv),podrozvahových účtů a ostatní evidence <.>
<br> 4.Inventarizace majetku a závazků se provádí k okamžiku,ke kterému se sestavuje řádná účetní závěrka.V případě řádné inventarizace je tímto dnem 31.12.daného kalendářního roku.Inventury jednotlivých druhů majetku a závazků se provádí v termínech uvedených
v „Plánu inventur“.V ostatních případech,kdy je nutno nečekaně ověřit stav majetku
a závazků,se provede mimořádná inventarizace.Řádnou i mimořádnou inventarizaci vyhlašuje starosta obce <.>
<br> Článek 2
<br> Cíl a obsah inventarizace
<br> Inventarizací majetku a závazků města se zjišťuje:
<br> · průkaznost účetnictví – vztah účetnictví ke zjištěnému stavu <,>
<br> · ověření skutečného stavu na stav účetní <,>
<br> · ocenění inventarizační položky <,>
<br> · existence majetku nebo závazku <,>
<br> · správnost vedení evidence a úplné dokumentace <,>
<br> · technický stav majetku <,>
<br> · ochrana majetku <,>
<br> · odpovědnost za svěřený majetek <.>
<br> Článek 3
<br> Základní pojmy
<br> Pro účely této Směrnice se rozumí:
<br> 1.Inventura – zjištění skutečných stavů majetku a závazků <.>
<br> 2.Inventarizace – porovnání zjištěných skutečných stavů majetku a závazků na stavy účtů
k 31.12.běžného roku <.>
<br> 3.Inventarizační položka – majetek,závazky,jiná aktiva a jiná pasiva,na základě kterých může být vyhotovován inventurní soupis nebo dodatečný inventurní soupis.Označování těchto soupisů je podle Směrné účtové osnovy a Účtového rozvrhu prováděno syntetickými,analytickými nebo podrozvahovými účty <.>
<br> 4.Část inventarizační položky – jsou jednotlivé věci,jednotlivé pohledávky,opravné položky k jednotlivým pohledávkám,jednotlivé závazky a další skutečnosti,které lze samostatně zjišťovat v rámci inventarizační položky <.>
<br> 5.Inventarizační identifikátor – označení části inventarizované položky,jednotlivé věci
a souboru majetku,které zajistí jejich jednoznačné určení (Čl.5.1.a 5.2.této Směrnice) <.>
<br> 6.Prvotní inventura – jsou činnosti prováděné při inventarizaci hmotného majetku,které jsou nutné pro vyhotovení inventurních soupisů <.>
<br> 7.Rozdílová inventura – činnosti prováděné při inventarizaci hmotného majetku,které jsou nutné pro vyhotovení dodatečných inventurních soupisů.(Např.provedení prvotní inventury stanoveno k 30.10.s tím,že následně k 31.12.bude provedena rozdílová inventura,při které bude vypracován dodatečný inventurní soupis) <.>
<br> 8.Inventurní soupis – je průkazný účetní záznam,který musí obsahovat skutečnosti uvedené
v § 30 odst.2 zákona o účetnictví a prováděcí vyhláškou doplněné v § 8 (viz Článek 6 této Směrnice“) <.>
<br> 9.Dodatečný inventurní soupis – je průkazný účetní záznam,kterým vybraná účetní jednotka prokazuje přírůstky a úbytky stavu hmotného majetku,který byl zjištěn prvotní inventurou <,>
a to způsobem,který je nutný pro zjištění stavu ke konci rozvahového dne <.>
<br> 10.Inventarizační evidence – Pomocná evidence,inventurní evidence a jiná evidence <.>
<br> a) Pomocná evidence – jsou veškeré jednotlivé a souhrnné účetní záznamy,které jsou využitelné při zjišťování skutečných stavů inventarizačních položek a jejich částí,(Např.karty majetku,kniha došlých faktur,centrální evidence smluv) <,>
<br> b) Inventurní evidence – jsou souhrnné účetní záznamy nově vytvořené při inventuře,které nejsou inventurním soupisem,dodatečným inventurním soupisem,inventurním zápisem,inventarizační zprávou nebo inventurním závěrem.(Např.převodky,přecenění,přehledy,metodiky) <,>
<br> c) Jinou evidencí – je organizovaný soubor informací o inventarizačních položkách
a jejich částech,který je veden mimo vybranou účetní jednotku a který je nezbytný pro zjištění skutečného stavu inventarizačních položek a jejich částí.(Např.výpisy z listu vlastnictví,ortofotomapy) <.>
<br> 11.Inventarizační rozdíl – rozdíl mezi skutečným stavem a stavem v účetnictví.Inventarizační rozdíly musí být zúčtovány do účetního období,za které se inventarizací ověřuje stav majetku a závazků <.>
<br> a) Skutečný stav je nižší než stav v účetnictví a rozdíl se označuje jako manko,popří...

Načteno

edesky.cz/d/1570474

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Více dokumentů od Obec Kaly      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz