Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Třebětice (Kroměříž).
Petice
<br> Dle čl.18 základních práv a svobod a zákona č.85/1990 o právu petičním na podporu infrastrukturních projektů:
<br> - dálnice D49 Hulín-Fryšták-hranice ČR/SR <,>
<br> - dálnice D55 Otrokovice-St.Město-Břeclav
<br> Vážení spoluobčané <,>
<br> obracíme se na Vás se žádostí o podporu a o mobilizaci veřejného mínění,směřujícího k urychlení realizace dopravních projektů tzv."Moravského kříže",tj.dálnice D49 Hulín - Fryšták (a dále na Slovensko) a dálnice D55 Jihovýchodní obchvat Otrokovic - Staré Město - Břeclav.Tyto dlouho připravované projekty patří nejenom do prioritní infrastrukturní sítě České republiky,ale také i Evropské unie,jako součást transevropské dopravní sítě TEN-T,protože dochází k dopravnímu napojení na slovenskou kapacitní rychlostní silnici R6 v místě hraničního přechodu ČR-SR/ Střelná - Lazy pod Makytou a také na dálnici D2 u Břeclavi,s napojením na Bratislavu <.>
<br> Jsme přesvědčeni o XXX,že realizací těchto dopravních tahů budou vytvořeny podmínky pro budoucí hospodářský růst jak v oblasti Pomoraví tak i slovenského Pováží.Přípravné práce na projektu prochází složitým povolovacím procesem,včetně posouzení EIA.Vrámci probíhajících správních řízení jsou odborně posouzeny navržená technická opatření,směřující k minimalizaci dopadu na životní prostředí,a to včetně zásadních opatření pro snížení hluku,ochranu živočichů a rostlin <.>
<br> Příprava projektů D49 a D55 trvá více jak 15 let a je soustavně blokována několika ekologickými spolky,přičemž jejich aktivističtí představitelé,bez ohledu na navrhovaná enviromentální opatření zarputile usilují o zastaveníjejich přípravy,čímž znemožňují tolik očekávanou a neustále slibovanou realizaci jednotlivých staveb.V současné době je v případě D49 příprava projektu přerušena,kvůli "křečkovi polnímu" přesto,že se na této stavbě dle odborníků v současnosti vůbec nevyskytuje.Reálný stav přípravy projektu budí dojem,že jsou spíše nadřazovány zájmy úzké skupinky ekologických aktivistů pod rouškou ochrany přírody,nad ochranu a zájmy lidí žijících vokolí stavby,kteří trpí vysokou hustotou dopravy,exhalacemi,hlukem a vysokou nehodovostí.Není přece možné připustit,aby byly zveličovány zájmy křečka polního nad oprávněné zájmy lidí,žijící v této části České a Slovenské republiky.S obdobnými problémy se potýká i projekt D55 v oblasti „Bzenecké Doubravy“,kde se pro změnu zase vyskytuje lelek lesní a skřivan lesní.<.> <.>
<br> Vážení spoluobčané <,>
<br> vzhledem k tomu,že se doposud při legalizaci jednotlivých dálničních staveb,nepodařilo dostatečně silně vzít v úvahu také veřejné mínění a většinové názory občanů,dovolili jsme si iniciativně připravit petiční akci s cílem maximalizovat podporu projektu D49 a D55.Je třeba transparentně ukázat,že existuje jednoznačný zájem občanů,kteří si tyto projekty přejí realizovat a dobře si uvědomují,že se tak mohou zbavit škodlivých účinků husté dopravy v centrech měst a obcí a kteří zároveň podporují rozvoj a konkurenceschopnost svého regionu <.>
<br> Dovolujeme si Vás v této souvislosti požádat o Vaši osobní podporu formou podpisu na petičním archu,popř.kliknutím na webu SRDIM www.infrastrukturamorava.cz <.>
<br> Výsledky petice budou použity na podporu argumentace,směřující k urychlení přípravy a realizace shora zmíněných projektu.Věřím,že se naším společným úsilím podaří nakonec překonat dlouholeté obstrukce ekologických aktivistů a že realizací této stavby přispějeme k šetrnému rozvoji našeho regionu a také ochráníme životní prostředí pro příští generace <.>
<br> Petiční výbor: XXXXX XXXXX,předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě XXXXX XXXXXX,výkonný místopředseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě
<br> XXXXXXXX XXXXX,člen Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě
<br> VYJÁDŘENÍ PODPORY INFRASTRUKTURNÍM PROJEKTÚM D49 a D55 <.>
<br> “ Podporuji urychlit realizaci infrastrukturních projektů: dálnice D49 Hulín-Fryšták—Vizovice-hranice ČR/SR dálnice D55 Otrokovice-St.Město-Břeclav “ <.>
<br> Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě: červenec 201 7
Načteno
Meta
EIA