Obec Oslov - Směrnice č.2 2018 pro nakládání s pozemky ve vlastnictví obce

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Oslov.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Směrnice č.2 2018 pro nakládání s pozemky ve vlastnictví obce

Obec Oslov
Oslov 86,398 35 Oslov
IČO: 00249955
Směrnice č.2/2018
pro nakládání s pozemky ve vlastnictví obce Oslov
<br> IČ: 00636096
Schváleno Zastupitelstvem obce Oslov dne 13.3.2018,usnesením č.13/2018
<br> I <.>
Základní ustanovení
Tato směrnice řeší postup a zásady při nakládání s pozemky ve vlastnictví Obce Oslov <.>
<br> II <.>
Postup při podání žádosti
1.Každý zájemce musí předložit písemnou žádost o koupi,směnu nebo pronájem nemovitosti,která je
přílohou č.1 této směrnice a musí obsahovat:
a) Jméno,příjmení a adresu žadatele,tak jak ji má vedenou v evidenci obyvatel,případně uvede
ještě adresu pro doručování.V případě režimu společného jmění manželů musí být uvedeno
jméno a příjmení obou manželů <.>
<br> b) Popis pozemku,parcelní číslo pozemku,katastrální území,výměru a kulturu dle údajů z
katastru nemovitostí,v případě,že je žadatel nájemcem pozemku rovněž uvede tuto
skutečnost.Pokud má žadatel zájem pouze o koupi části pozemku,předloží k žádosti rovněž
zákres části pozemku v katastrální mapě <.>
<br> c) Zdůvodnění žádosti se zaměřením na využití a způsob využití pozemku.V žádosti o koupi
pozemku se žadatel zaváže k úhradě nákladů s přípravou prodeje pozemků,např.zpracování
geometrického plánu,přípravou a vyhotovením smlouvy a dalších nákladů,a to i pro případ
neuskutečnění prodeje <.>
<br> 2.Žádost se doručuje osobně nebo poštou na Obecní úřad Oslov,Oslov 86,398 35 Oslov <.>
<br> III <.>
Vyjádření Zastupitelstva obce Oslov
1.Zastupitelstvo obce Oslov provede porovnání skutečného stavu nemovitosti s územním plánem
obce.Zváží vhodnost prodeje nebo směny,případně ponechá nemovitosti ve vlastnictví obce s
ohledem na možné budoucí zájmy obce,omezení sousedních vlastníků či omezení přístupu na
jiné pozemky.O pronájmu nebo pachtu si vyhrazuje rozhodovat zastupitelstvo obce <.>
<br> 2.Před zveřejněním záměru pronajmout,prodat,nebo směnit jsou ověřovány veškeré doklady o
nemovitosti (NT) <.>
<br> 3.Žádost nebude předložena k projednání zastupitelstvu obce,pokud je žadatel dlužníkem obce <,>
anebo je v soudním sporu s obcí a to až do doby,kdy žadatel prokáže opak.Tato skutečnost bude
žadateli písemně sdělena <.>
<br> IV <.>
Zásady postupu při nájmu nebo pachtu pozemků
1.Záměr obce pronajmout nebo propachtovat pozemek obec zveřejní na úřední desce obce Oslov
nejméně 15 dnů před uzavřením smlouvy o nájmu nebo pachtu <.>
<br> 2.Výše nájmu nebo pachtu z pozemků nesloužících k podnikání nájemce je stanovena na 5,-Kč m2 /rok <.>
3.Výše nájmu nebo pachtu z pozemků sloužících k podnikání nájemce je stanovena na 20,- Kč m2 /rok <.>
<br> 4.Výběr zájemce o nájem,pacht,výprosu,výpůjčku zemědělských pozemků a rybníků je realizován
a) bez výběrového řízení
– lze postupovat v případech,kdy je okruh zájemců o dané nemovitosti
omezen právním stavem,polohou,či omezeným způsobem využití nemovitosti,nebo obec
obdržela,po zveřejněném záměru pouze jednu akceptovatelnou nabídku
<br> b) ve výběrovém řízení,v případě,že po ukončení zveřejnění záměru obec obdrží více nabídek
zájemců
- výběrové řízení se realizuje formou „obálkové metody“.Uchazeči předkládají své nabídky v
listinné podobě v obálkách zapečetěných proti manipulaci a to na základě zveřejněných podmínek <,>
které stanoví zastupitelstvo obce.Hodnotícím kriteriem je zpravidla výše ročního nájemného (resp <.>
pachtovného).Lhůta pro zveřejnění podmínek výběrového řízení a výzvy k podání nabídek (na
úřední desce vyvěšením) je minimálně 15 dnů.Hodnotící komisí je zastupitelstvo obce Oslov <.>
<br> 5.Zbytkové pozemky,které jsou nájemci udržovány v řádném stavu,neoplocené,pouze s
omezeným využitím,se mohou řešit i formou výpůjčky (bezplatné užívání) těchto pozemků <.>
<br> 6.Nájem nebo pacht pozemků se stanovuje na dobu určitou s výpovědní lhůtou 1 rok <.>
<br> V <.>
Zásady postupu při prodeji či směně pozemků
1.Záměr obce prodat nebo směnit nemovitý majetek obec zveřejní na úřední desce obce Oslov
nejméně 15 dnů před rozhodnutím zastupitelstva <.>
<br> 2.Zájemce o pozemek zajistí geometrický plán,pokud se jedná o část pozemku,souhlas stavebního
úřadu s dělením pozemku v případě dělení parcel,sepsání smlouvy a vklad do katastru
nemovitostí <.>
<br> 4.Veškeré náklady s uzavřením smlouvy a vkladem do katastru včetně hradí zájemce <,>
smlouva bude předána katastrálnímu úřadu až po úhradě kupní ceny,případně finančním
vyrovnání <.>
<br> 5.Výjimky z těchto pravidel musí odsouhlasit při konkrétním prodeji Zastupitelstvo obce Oslov <.>
<br> 6.Pozemky pod stavbou má přednostní právo koupit majitel stavby.V případě,že žadatel má zájem
pouze o koupi části pozemku,je podmínkou prodeje vyjádření stavebního úřadu k dělení pozemku dle
geometrického plánu.Pokud bude stanovisko stavebního úřadu k dělení pozemku záporné,není
možné prodej takové části pozemku uskutečnit.Prodej pozemku schvaluje zastupitelstvo obce
svým usnesením,ve kterém vymezí:
a) přesné určení předmětu prodeje
b) osobu kupujícího nebo kupujících
c) kupní cenu – 150,- Kč/m2 <.>
<br> 7.Prodej pozemků tvořící funkční celek s p...

Načteno

edesky.cz/d/1513318

Meta

Pronájem   Prodej   Jednání zastupitelstva   Veřejná zakázka   Územní plánování   Zveřejnění záměru  


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Obec Oslov      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz