Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Krasíkov.
Příloha č.5.k opatření obecné povahy s č.j.: 34566/ENV/16
<br>
<br>
1
<br>
<br> 1) Odůvodnění podle §10g odst.4 zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní
<br> prostředí a o změně některých souvisejících zákonů,ve znění pozdějších předpisů:
<br>
<br> V souladu se zákonem č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně
<br> některých souvisejících zákonů,ve znění pozdějších předpisů (dále XXX XXXXX č.XXX/XXXX Sb.)
<br> je schvalující orgán dle § 10g odst.4 tohoto zákona povinen zohlednit požadavky a podmínky <,>
<br> které byly stanoveny dle § 10g odst.2 zákona č.100/2001/Sb.ve stanovisku k návrhu
<br> koncepce.O způsobu zohlednění stanoviska je schvalující orgán podle § 10g odst.5 zákona č <.>
<br> 100/2001 Sb.povinen informovat příslušný úřad,dotčené správní úřady a dotčené územní
<br> samosprávné celky <.>
<br> Ve stanovisku k návrhu koncepce s názvem „Program zlepšování kvality ovzduší Zóna
<br> Severovýchod – CZ05“,které bylo vydáno dne 13.května 2016 (č.j.: 894/ENV/16),byly
<br> schvalujícímu orgánu (MŽP) stanoveny podmínky dle § 10g odst.2 zákona č.100/2001/Sb.<,>
<br> které byly v koncepci,tj.v Programu vydávaném tímto opatřením obecné povahy,zohledněny
<br> následovně:
<br> Text stanoviska k návrhu koncepce
Odůvodnění podle §10g odst.4 zákona
<br> č.100/2001 Sb <.>
<br> Část A: Podmínky a požadavky z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné
<br> zdraví:
<br> 1) Pro naplňování jednotlivých opatření
<br> obsažených v PZKO Severovýchod vybírat
<br> přednostně takové projekty,které budou mít
<br> co největší přínos ke snížení znečištění
<br> ovzduší u řešených znečišťujících látek <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br> 2) Při povolování nových komunikací v
<br> lokalitách s překročenými limity znečištění
<br> ovzduší realizovat v nejvyšší možné míře
<br> technická nebo kompenzačních opatření <,>
<br> která zajistí,že v obytné zástavbě nedojde ke
<br> zhoršení imisní zátěže v porovnání s
<br> výchozím stavem <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br> 3) Realizaci nových projektů dopravní
<br> infrastruktury,popřípadě zkapacitnění těch
<br> stávajících,provádět s takovými technickými
<br> opatřeními,která zamezí jejich nadměrnému
<br> obtěžování obyvatelstva hlukem <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br>
<br>
<br>
<br> Příloha č.5.k opatření obecné povahy s č.j.: 34566/ENV/16
<br>
<br>
2
<br>
<br> 4) Při realizaci koncepce přihlédnout k
<br> odpovídajícím doporučením k posílení
<br> pozitivních vlivů na životní prostředí a
<br> veřejné zdraví uvedeným v kapitole 12.3
<br> vyhodnocení SEA <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br> 5) Urychlit přípravu a následnou realizaci
<br> opatření AB2 „Obchvaty měst a obcí“ včetně
<br> nezbytných návazných opatření v dopravě <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br> 6) Územně a časově diverzifikovat dotační
<br> podporu modernizace individuálního
<br> vytápění domácností.Lokality s překročením
<br> imisního limitu by měly být řešeny
<br> přednostně <.>
<br> Podmínka byla zohledněna v plném rozsahu
<br> v rámci bodu IV.tohoto opatření obecné
<br> povahy,které ukládá,že opatření Programu
<br> stanovená v bodu I,II a III tohoto opatření
<br> obecné povahy budou realizována v souladu
<br> se stanoviskem MŽP vydaným dne
<br> 13.května 2016 s č.j.: 894/ENV/16 <.>
<br> 7) Rozšířit realizaci opatření EC1
<br> „Informování a osvěta veřejnosti v otázkách
<br> ochrany ovzduší“ rovněž na oblast
<br> relevantních environmentálních dotačních
<br> programů s cílem omezit riziko
<br> nedostatečného zájmu o dotační podporu
<br> modernizace individuálního vytápění <.>
<br> Podmín...
Ministerstvo životního prostředí,Vršovická 65,100 10 Praha 10,(+420) 26712-1111,www.mzp.cz,info@mzp.cz
<br>
Č.j.: 894/ENV/16
<br> V Praze dne 10.května 2016
<br> STANOVISKO
<br> Ministerstva životního prostředí
<br> podle § 10g zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí
a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů
<br> na životní prostředí),ve znění pozdějších předpisů
<br> k návrhu koncepce
<br> „Program zlepšování kvality ovzduší Zóna Severovýchod - CZ05“
<br>
<br> Předkladatel
<br> a zpracovatel koncepce: Ministerstvo životního prostředí
<br> odbor ochrany ovzduší
<br> Vršovická 1442/65
<br> 100 10 Praha 10
<br>
<br>
<br> Zpracovatelé posouzení: Mgr.XXXXXX XXXXXX,Integra Consulting s.r.o <.>
<br> (autorizovaná XXXXX ke zpracování dokumentace a posudku
ve smyslu § XX zákona č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní
prostředí,ve znění pozdějších předpisů,č.j.: 73321/ENV/14)
<br> Mgr.XXXXXX XXXXXXXX Šulcová,Integra Consulting s.r.o <.>
<br> Mgr.XXXXXX XXXXX,Integra Consulting s.r.o <.>
<br> Ing.XXXXXX XXXXXXX,Integra Consulting s.r.o <.>
<br> Ing.XXXXX XXXXXXX,Regionální centrum EIA s.r.o <.>
<br> Ing.XXXXX XXXXXXX,Regionální centrum EIA s.r.o <.>
<br> Mgr.XXXXXXX XXXXXXXXX,Občanské sdružení Ametyst
<br> MUDr.XXX XXXXXXXXXX,Zdravotní ústav Ústí nad Labem
<br> Ing.XXXX XXXXXXXXX,Zdravotní ústav Ústí nad Labem
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
2/6
<br>
<br>
<br> Ministerstvo životního prostředí,Vršovická 65,100 10 Praha 10,(+420) 26712-1111,www.mzp.cz,info@mzp.cz
<br> Stručný popis koncepce:
<br> Programy zlepšování kvality ovzduší (dále jen „PZKO“) jsou vytvářeny pro zóny
a aglomerace,kde došlo k překročení imisního limitu popřípadě k více než povolenému
počtu překročení imisního limitu stanoveného zákonem č.201/2012 Sb <.>,o ochraně
ovzduší,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně ovzduší“) pro jednotlivé
znečišťující látky.PZKO analyzují stav kvality ovzduší v zóně,aglomeraci,jeho příčiny <,>
identifikují významné zdroje znečišťování ovzduší,stanovují opatření vedoucí k dosažení
norem kvality ovzduší.Mezi významná nová opatření zavedená zákonem o ochraně
ovzduší patří stanovení emisních stropů a lhůt k jejich dosažení pro vymezená území <.>
<br> Program zlepšování kvality ovzduší Zóna Severovýchod – CZ05 (dále také jen
„PZKO Severovýchod“) byl zpracován v rámci projektu „Střednědobá strategie ke zlepšení
kvality ovzduší v České republice“.Opatření PZKO Severovýchod k dodržení imisních
limitů jsou navržena do roku 2020 <.>
<br> Účelem PZKO Severovýchod je zpracovat komplexní dokument k identifikaci příčin
znečištění ovzduší a především stanovit taková opatření,jejichž realizace povede
k dosažení přípustné úrovně znečištění ovzduší dle zákona o ochraně ovzduší <.>
Tam,kde jsou tyto úrovně splněny,je třeba realizovat opatření navržená v PZKO
Severovýchod v přiměřeném rozsahu tak,aby byla dobrá kvalita ovzduší udržena a dále
zlepšována a aby nedošlo k jejímu zhoršení.V oblastech zóny,kde je imisní limit
překročen,musí být implementována stanovená opatření,a to v rozsahu uvedeném
v koncepci.Opatření byla stanovena za pomocí rozptylové studie a byla modelově
sestavena způsobem,aby v zóně došlo k dosažení zákonem požadované kvality ovzduší <.>
<br> PZKO Severovýchod se skládá z:
<br> úvodní části <,>
<br> analytické části <,>
<br> návrhové části <,>
<br> implementační části <.>
<br> PZKO Severovýchod vychází z údajů o emisích a imisním zatížení,které byly
zpracovávány Českým hydrometeorologickým ústavem <.>
<br> Cílem PZKO Severovýchod je dosáhnout na celém území zóny splnění imisních
limitů daných zákonem o ochraně ovzduší,aby:
<br> došlo na území zóny,kde jsou imisní limity překračovány,ke snížení
koncentrací znečišťujících látek v ovzduší pod hodnoty imisních limitů <,>
a současně
<br> byla udržena a zlepšována kvalita ovzduší také tam,kde jsou současné
koncentrace znečišťujících látek pod hodnotami imisních limitů <.>
<br> Řešené znečišťující látky pro zónu CZ05:
<br> - Suspendované částice:
<br> PM10 - dochází k překračování denního imisního limitu <.>
<br>
<br>
<br>
<br>
3/6
<br>
<br>
<br> Ministerstvo životního prostředí,Vršovická 65,100 10 Praha 10,(+420) 26712-1111,www.mzp.cz,info@mzp.cz
<br> - Benzo(a)pyren: dochází k překračování ročního imisního limitu <.>
<br> - NO2: překročen roční imisní limit <.>
<br> - Kadmium: překročen roční imisní limit <.>
<br> Pro každou řešenou znečišťující látku jsou na úrovni zóny Severovýchod stanoveny
hlavní zdroje znečišťování ovzduší s ohledem na jejich vliv na kvalitu ovzduší (prioritní
kategorie zdrojů) <.>
<br>
<br> Průběh posuzování:
<br> Oznámení koncepce PZKO Severovýchod zpracované dle přílohy č.7 k zákonu
č.100/2001 Sb <.>,o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících
zákonů,ve znění pozdějších předpisů (dále též jen „zákon o posuzování vlivů na životní
prostředí“) bylo příslušnému úřadu,Ministerstvu životního prostředí (dále též jen „MŽP“) <,>
předloženo dne 2...
Příloha č.3 k opatření obecné povahy č.j.34566/ENV/16 1 Připomínky k programu zlepšování kvality ovzduší zóna Severovýchod – CZ05 a jejich vypořádání použité zkratky: PZKO = program zlepšování kvality ovzduší OOP = Opatření obecné povahy zákon = zákon č.201/2012 Sb <.>,o ochraně ovzduší,v platném znění (není-li uvedeno jinak).IPPC = zákon o integrované prevenci (zákon č.76/2002 Sb.) BAT = nejlepší dostupné techniky NPSE = Národní program snižování emisí ČR Úvodem ke všem připomínkám k návrhu OOP o vydání PZKO zdůrazňujeme,že OOP,je podle § 171 správního řádu vydáváno v případě,kdy zvláštní zákon ukládá povinnost vydat závazné opatření obecné povahy,které není právním předpisem ani rozhodnutím (tj.akt,který má konkrétně vymezený předmět a obecně určené adresáty).Opatření obecné povahy,jak stanovila judikatura,nemůže nahrazovat podzákonnou normotvorbu ani nad rámec zákona stanovovat nové povinnosti a slouží ke konkretizaci již existujících povinností,vyplývajících ze zákona,a nikoliv k ukládání nových povinností,které zákon neobsahuje.(srov.rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 27.9.2005,čj.1 Ao 1/2005-98,publikovaný pod č.740/2006 Sb.NSS).Ukládá- li zákon č.201/2012 Sb <.>,o ochraně ovzduší vydat program zlepšování kvality ovzduší ministerstvu formou opatření obecné povahy a současně stanoví v příloze č.5 jeho náležitosti,nelze se při vydávání programu od tohoto postupu odchýlit.Orgány ochrany ovzduší budou aplikovat opatření uvedená v OOP způsobem,jaký zákon předvídá,např.v ust.§ 13 odst.1 a § 9 odst.3 zákona č.201/2012 Sb <.>,o ochraně ovzduší.U ostatních opatření je budou příslušné orgány veřejné správy aplikovat vždy způsobem přiměřeným jejich povaze.Evidováno pod č.j.: Identifikace odesílatele ID1 Vlastní text připomínky / námitky Vypořádání 32684/ENV/15 RNDr.XXXXXXXXX XXXXXXX,vedoucí odboru ŽP,Městský úřad Hlinsko X Upozorňujeme,že kotel na biomasu firmy SAVE již není v provozu.Akceptováno Doplněna poznámka pod čarou na str.117.57563/ENV/15 Ing.XXXXX XXXX,místostarosta města Vysoké Mýto Zařazení města Vysoké Mýto mezi města,u nichž jsou stanoveny emisní stropy pro veřejnou dopravu.Odůvodnění: Vysvětleno Emisní stropy pro silniční dopravu byly stanoveny na základě posouzení souboru očekávaných efektů opatření ke snížení imisní zátěže z automobilové dopravy.1 Identifikační číslo připomínky/námitky Příloha č.3 k opatření obecné povahy č.j.34566/ENV/16 2 Evidováno pod č.j.: Identifikace odesílatele ID1 Vlastní text připomínky / námitky Vypořádání 2 Mezi obce Pardubického kraje,pro něž jsou stanoveny emisní stropy pro silniční dopravu byly zařazeny téměř všechny obce nad 5.000 obyvatel zařazené v kap.D.1.4 Územní priority PZKO SV do kategorie IIa,to znamená obce u nichž došlo k překročení jednoho imisního limitu na části obytné zástavby obce.Do této kategorie byly v PZKO SV zařazeny obce na základě vyhodnocení pětiletých průměrů za období 2007 – 2011.V tomto období se pohybovalo znečištění benzo(a)pyrenem (dále pouze BaP) v jednotlivých částech bytové zástavby našeho města v rozmezí 0,67 – 0,98 ng/m3,to znamená těsně pod limitní hodnotou (viz dále uvedená imisní mapa – imisní limit je 1,00 ng/m3).Znečištění ve městě souvisí především s dopravou a to zejména s provozem na silnici I/35.Rozptyl hodnot pětiletých průměrů v obdobích 2007 – 2011,2008 – 2012 a 2009 – 2013 v jednotlivých zastavěných částech města Vysokého Mýta a v sousedních městech ležících na trase silnice I/35 Litomyšli a Holicích jsou v dále uvedené tabulce.V následně uvedeném grafu je znázorněn průběh maximálních hodnot pětiletých průměrů v těchto obdobích pro tato 3 města.Z uvedených skutečností je zřejmé,že znečištění ovzduší BaP ve městě poměrně razantně a setrvale roste a již v pětiletém průměru vyhodnocovaném rok po rozhodném období pro zařazení obcí do kategorií územních priorit dle kap.D.1.4.PZKO SV došlo v některých zastavěných částech našeho města k překročení limitních hodnot (viz následující snímky emisních map).Z uvedených grafů je zřejmé,že maximální hodnoty znečištění BaP v zastavěných částech našeho města rostou strměji,než v okolních městech,pro něž jsou emisní stropy pro silniční dopravu stanoveny (Holice a Litomyšl).V pětiletém období 2009 – 2013 dokonce maxima znečištění BaP překročila hodnoty z města Holice,a to přesto,že i v tomto městě znečištění BaP trvale roste.Tuto situaci dále dramatizuje skutečnost,že po vybudování rychlostní silnice R35 dojde v nejlidnatější části našeho města (prostor mezi průtahem silnice I/35 a koridorem pro výstavbu silnice R35),v důsledku přesunu části dopravy z dálnice D1 na Podkladem pro jejich určení je tedy modelový odhad účinnosti opatření stanovených v tomto Programu.Pro stanovení emisních stropů byla určena kritéria,která jsou jednotná pro veškeré města a obce.Emisní strop byl stanoven pro obce s více než 5000 obyvateli,neboť u této kategorie již lze předpokládat podstatnější efekty spojené s omezováním objemů dopravy pomocí vyvážené nabídky regulačních a motivačních opatření (tj...
Příloha č.2 k opatření obecné povahy č.j.34566/ENV/16
<br>
<br>
Evidováno pod č.j.:
Identifikace
odesílatele
<br> Text námitky Rozhodnutí
<br> 56416/ENV/15
<br> Mgr.Martin
Netoušek <,>
Ředitel
Báňského
inženýringu a
životního
prostředí <,>
Českomoravský
štěrk,a.s <.>
<br> Zdroj znečišťujících látek Vrbatův Kostelec – Zárubka již není
v majetku společnosti Českomoravský štěrk a.s <.>,jak je ve zprávě
uvedeno,nicméně byl odprodán společnosti Skanska.Do konečné
verze dokumentu žádáme o opravu <.>
<br> Vyhovuje se
<br>
<br> Opraveno v textu Programu zlepšení kvality
ovzduší CZ05,viz str.189 <.>
<br>
<br>
2016-05-25T11:04:28+0200
nedefinovany
Bc.XXXX XXXXX
nedefinovany
PROGRAM ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY OVZDUŠÍ ZÓNA SEVEROVÝCHOD – CZ05 KVĚTEN,2016 ČERVEN,2015 NĚDOBÁ STRATEGIE (DO ROKU 2020) ZLEPŠENÍ KVALITY OVZDUŠÍ V ČR Program zlepšování kvality ovzduší,zóna Severovýchod – CZ05 2 Název dokumentu: PROGRAM ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY OVZDUŠÍ Zóna Severovýchod – CZ05 Datum schválení: květen 2016 Odpovědné orgány,jména a adresy osob odpovědných za vypracování Programu: Ministerstvo životního prostředí ČR Vršovická 1442/65,100 10 Praha 10 Bc.XXXX XXXXX,ředitel odboru ochrany ovzduší Ministerstvo životního prostředí ČR Vršovická 1442/65,100 10 Praha 10 Odpovědné orgány,jména a adresy osob odpovědných za provádění opatření Programu: Ministerstvo životního prostředí ČR Vršovická 1442/65,100 10 Praha 10 Bc.XXXX XXXXX,ředitel odboru ochrany ovzduší Ministerstvo životního prostředí ČR Vršovická 1442/65,100 10 Praha 10 Liberecký kraj - Krajský úřad U Jezu 642/2a,461 80 Liberec Mgr.<.> XXXX XXXXXX,ředitel Krajského úřadu Libereckého kraje LIberecký kraj - Krajský úřad U Jezu 642/2a,461 80 Liberec Královehradecký kraj - Krajský úřad Pivovarské náměstí 1245,500 03 Hradec Králové JUDr.XXXXX XXXXXXXX,ředitelka Krajského úřadu Královehradeckého kraje Královehradecký kraj - Krajský úřad Pivovarské náměstí 1245,500 03 Hradec Králové Pardubický kraj - Krajský úřad Komenského náměstí 125,532 11 Pardubice Ing.XXXXXXXX XXXXXXXXX,ředitel Krajského úřadu Pardubického kraje Pardubický kraj - Krajský úřad Komenského náměstí 125,532 11 Pardubice Další odpovědné subjekty za provádění opatření Programu jsou uvedeny v kapitole E.4,v případě opatření uvedených v kapitole E.1 a kapitole E.2 jsou dány zákonem o ochraně ovzduší č.201/2012 Sb.Program zlepšování kvality ovzduší,zóna Severovýchod – CZ05 3 STŘEDNĚDOBÁ STRATEGIE (DO ROKU 2020) ZLEPŠENÍ KVALITY OVZDUŠÍ V ČR Program zlepšování kvality ovzduší,zóna Severovýchod – CZ05 4 OBSAH A.ÚVOD.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.18 B.ZÁKLADNÍ INFORMACE.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.21 B.1.Vymezení a popis zóny.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.21 B.1.1.Liberecký kraj.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 22 B.1.2.Královéhradecký kraj.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.26 B.1.3.Pardubický kraj.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.29 B.2.Popis způsobu posuzování úrovní znečištění,umístění stacionárního měření (mapa,geografické souřadnice).<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.33 B.3.Informace o charakteru cílů vyžadujících v dané lokalitě ochranu.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.37 B.3.1.Stanovení cílové skupiny obyvatel.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 37 B.3.2.Vymezení citlivých ekosystémů.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.38 B.3.3.Odhad rozlohy znečištěných oblastí pro jednotlivé znečišťující látky.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.39 B.3.4.Velikost exponované skupiny obyvatel.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 46 C.ANALÝZA SITUACE.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 51 C.1.Úrovně znečištění zjištěné v předchozích letech – vyhodnocení období 2003 - 2012 51 C.1.1.Suspendované částice PM10.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.51 C.1.2.Benzo(a)pyren.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>.<.> 66 C.2.Úrovně znečištění ovzduší v roce 2013.<.>.<.>.<.>.<.>.<.>...
Č.j.: 34566/ENV/16 Stránka 1 z 11 V Praze dne 23.května 2016 OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“) jako příslušný správní orgán podle ustanovení § 9 odst.1 zákona č.201/ 2012 Sb <.>,o ochraně ovzduší,v platném znění,(dále jen „zákon“),v souladu s ustanovením § 171 a násl.zákona č.500/2004 Sb <.>,správní řád,ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“),vydává v souladu s požadavky přílohy č.5 zákona Program zlepšování kvality ovzduší zóna Severovýchod - CZ05 (dále jen „Program“),který je nedílnou součástí tohoto opatření obecné povahy a tvoří jeho přílohu.Cílem Programu je co nejdříve dosáhnout požadované kvality ovzduší pro znečišťující látky uvedené v bodě 1 až 3 přílohy č.1 zákona,tuto kvalitu dále udržet a zlepšovat,a to na celém území zóny Severovýchod - CZ05 (dále jen „zóna CZ05“).MŽP dále stanovuje podle § 9 odst.2 a přílohy č.5 zákona I.Emisní stropy pro silniční dopravu pro vymezená území (dle kapitoly E.1 Programu) Emisní stropy pro silniční dopravu se stanovují pro zastavěná území obcí s počtem obyvatel nad 5 000 nacházejících se v zóně CZ05.Hodnota emisního stropu pro silniční dopravu se stanovuje jako úroveň emisí (vyjádřená v procentech),na kterou musí emise PM10 ze silniční dopravy poklesnout do roku 2020 oproti referenčnímu roku 2011,jež vyjadřuje 100 % úroveň emisí PM10 z dopravy.Hodnoty emisního stropu jsou stanoveny v tabulce níže.Emisní stropy pro silniční dopravu pro níže vymezená území se uplatní od roku 2020 včetně.Zastavěné území obce Emisní strop pro silniční dopravu Liberecký kraj Česká Lípa 80% Doksy 60% Liberec 65% Mimoň 70% XXXX XXX XX% Turnov XX% Královéhradecký kraj Česká Skalice XX% Dvůr Králové nad Labem 80% Hořice 75% Hradec Králové 60% Chlumec nad Cidlinou 60% Č.j.: 34566/ENV/16 Stránka 2 z 11 Jaroměř 60% Jičín 75% Náchod 60% Nová Paka 75% Nové Město nad Metují 85% Nový Bydžov 65% Pardubický kraj Česká Třebová 95% Holice 60% Lanškroun 100% Litomyšl 60% Moravská Třebová 85% Pardubice 80% Svitavy 60% II.Stacionární zdroje,u nichž byl identifikován významný příspěvek k překročení imisního limitu v zóně CZ05 (dle kapitoly E.2 Programu) a u nichž bude postupováno dle § 13 odst.1 zákona Prověření možnosti zpřísnění podmínek provozu zdrojů uvedených v tabulce níže ve smyslu § 13 odst.1 zákona musí být zahájeno krajským úřadem do 6 měsíců od nabytí účinnosti tohoto opatření obecné povahy.IDFPROV1 Název Pořadové číslo zdroje dle SPE2 k roku 2011 Kód dle přílohy č.2 k zákonu 510570482 FEREX - ŽSO spol.s.r.o.Liberec 101 4.6.5.510570482 FEREX - ŽSO spol.s.r.o.Liberec 102 4.6.1.510502182 EUROVIA CS,a.s.- Liberec 101 5.11.III.Opatření ke snížení emisí a ke zlepšení kvality ovzduší v zóně CZ05 (dle kapitoly E.4 Programu) Kód opatření Název opatření Gesce* AA1 Parkovací politika (omezení a zpoplatnění parkování v centrech měst) obce AA2 Ekonomická podpora (dotace) provozu veřejné hromadné dopravy obce,kraj AB1 Realizace páteřní sítě kapacitních komunikací pro automobilovou dopravu MD (ŘSD) AB2 Prioritní výstavba obchvatů měst a obcí obce,kraj,MD (ŘSD) AB3 Odstraňování bodových problémů na komunikační síti obce,kraj,MD ŘSD) 1 IDFPROV = kód identifikace provozovny 2 SPE = souhrnná provozní evidence Č.j.: 34566/ENV/16 Stránka 3 z 11 AB4 Výstavba a rekonstrukce železničních tratí MD (SŽDC) AB5 Výstavba a rekonstrukce tramvajových a trolejbusových tratí obce AB6 Odstavná parkoviště,systémy Park&Ride a Kiss&Ride obce AB7 Nízkoemisní zóny obce AB8 Selektivní nebo úplné zákazy vjezdu obce AB9 Integrované dopravní systémy veřejné hromadné dopravy obce,kraj,MD AB10 Zvyšování kvality v systému veřejné hromadné dopravy obce,kraj,MD AB11 Zajištění preference veřejné hromadné dopravy obce,kraj,MD AB12 Rozvoj alternativních pohonů ve veřejné hromadné dopravě obce,kraj AB13 Podpora cyklistické dopravy obce,kraj AB14 Podpora pěší dopravy obce,kraj AB15 Zvýšení plynulosti dopravy v intravilánu obce,kraj AB16 Úklid a údržba komunikací obce,kraj,MD (ŘSD) AB17 Omezení prašnosti výsadbou liniové zeleně obce,kraj,MD (ŘSD) AB18 Omezování emisí z provozu vozidel obce/kraje a jeho organizací obce,kraj AB19 Podpora využití nízkoemisních a bezemisních pohonů v automobilové dopravě obce,kraj AC1 Podpora carsharingu obce,kraj BB1 Snížení vlivu stávajících průmyslových a energetických stacionárních zdrojů na úroveň znečištění ovzduší – Čištění spalin nebo odpadních plynů,úprava technologie krajský úřad BB2 Snižování prašnosti v areálech průmyslových podniků,pořízení techniky pro omezení fugitivních emisí ze skládkování/skládek/z volného prostranství/z manipulace se sypkými materiály krajský úřad BD1 Zpřísňování/stanovování podmínek provozu krajský úřad BD2 Minimalizace imisních dopadů provozu nových stacionárních zdrojů v území krajský úřad BD3 Omezování prašnosti ze stavební činnosti obecní úřad obce s rozšířenou působností,krajský úřad CB2 Snížení emisí TZL a PM10 – omezení větrné eroze obecní úřad obce s rozšířenou působností DB1 Podpora přeměny topných systémů v domácno...
Načteno
Meta
EIA Územní plánování EIA Územní plánování Rozpočet EIA Stavby Územní plánování Veřejná vyhláška Rozpočet Veřejná zakázka Územní plánování EIA Stavby Prodej Veřejná zakázka Územní plánování EIA