Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Oslov.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
<br> I.Obecná ustanovení
<br> Obec Oslov,IČO 00249955 jako provozovatel vodárenské infrastruktury (dále jen dodavatel) zajišťující dodávku pitné vody z veřejného vodovodu a odvádění odpadních vod veřejnou kanalizací,vydává ve smyslu § 36,odst.3,písm.h) zákona č.274/2001 Sb.o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů,v platném znění,a příslušná ustanovení zákona č.89/2012 Sb <.>,občanský zákoník tento reklamační řád:
<br> Reklamační řád stanovuje rozsah a podmínky uplatnění práva odběratele z vadného plnění,způsob a místo jeho uplatnění,včetně nároků vyplývajících z povinnosti dodavatele <.>
Právo z vadného plnění se vztahuje na dodávku pitné vody z vodovodu a odvádění odpadních vod kanalizací realizovaných na základě písemné smlouvy uzavřené podle § 8,odst.6 výše uvedeného zákona o vodovodech a kanalizacích <.>
<br> II.Rozsah a podmínky reklamace
<br> Odběratel má právo uplatnit vůči dodavateli reklamaci:
<br> a) u dodávek pitné vody:
- na jakost dodávané pitné vody <,>
- na množství dodané pitné vody <,>
- na tlak dodávané pitné vody <,>
- na správnost fakturace;
<br> b) u odvádění odpadních vod:
- na odvádění odpadních vod v dohodnutém rozsahu a stanoveným způsobem <,>
- na množství odváděných odpadních vod <,>
- na správnost fakturace <.>
<br> Reklamaci uplatňuje odběratel:
· písemně na adresu: Obecní úřad Oslov,Oslov 86 <.>,398 35 Oslov
· e-mailem na adresu: ou.oslov@volny.cz
· osobně na obecním úřadě (adresa viz výše) po předchozí telefonické domluvě se starostou (reklamace jakosti pitné vody,množství a tlak dodané pitné vody,odvádění odpadních vod),s účetní (reklamace,fakturace).O uplatnění reklamace musí být odběratelem podepsáno písemné vyhotovení reklamačního protokolu;
· telefonicky 24 hodin denně: pouze v případě reklamace jakosti dodávané pitné vody nebo odvádění odpadních vod,kdy může dojít ke škodě na majetku nebo ohrožení zdraví osob na tel: 725031128 <.>
<br> Písemná reklamace musí obsahovat:
· jméno a příjmení odběratele <,>
· adresu odběratele,pokud možno telefonní číslo a e-mailovou adresu <,>
· adresu odběrného místa <,>
· popis vady nebo reklamace <.>
<br> Stejné údaje jsou nezbytné pro reklamaci uplatňovanou telefonicky.Zaměstnanec dodavatel pověřený přijímáním telefonicky podaných reklamací je povinen vyhotovit o takto podané reklamaci písemný záznam s uvedením výše specifikovaných údajů nezbytných k vyřízení reklamace <.>
V případě písemností zaslaných odběratelem na adresu dodavatele,které nebudou obsahovat výše uvedené údaje nezbytné pro řádné uplatnění reklamace,nebudou tyto kvalifikovány jako reklamace a budou dodavatelem řešeny jako stížnost <.>
<br> III.Způsob a lhůty pro vyřízení reklamace
<br> Dodavatel je povinen zajistit vyřízení reklamace a podání písemné zprávy odběrateli o způsobu jejího vyřízení bez zbytečného odkladu na adresu odběratele.Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30-ti dnů ode dne jejího uplatnění (u reklamace jakosti dodávané vody neprodleně),pokud se dodavatel s odběratelem nedohodl na lhůtě delší <.>
Odběratel je povinen poskytnout dodavateli nezbytnou součinnost při prošetřování a řešení reklamací,zejména je povinen umožnit přístup k vodoměru za účelem jeho kontroly,odečtu jeho stavu nebo jeho výměny v souvislosti s prověřením jeho funkčnosti,strpět několikadenní instalaci zařízení pro kontinuální záznam tlaku a průtoku,zúčastnit se osobně odběru kontrolních vzorků nebo tímto pověřit jinou osobu,umožnit přístup pověřeným zaměstnancům dodavatele do připojené nemovitosti za účelem prověření stavu vodovodní nebo kanalizační přípojky nebo zařízení vnitřního vodovodu nebo kanalizace a předkládat dodavateli potřebné doklady k prověření správnosti účtovaného množství dodané pitné vody a odváděných odpadních vod <.>
<br> 1) Zjevná vada jakosti vody (zápach,zákal,barva apod.) musí být reklamována odběratelem nejpozději do 24 hodin od jejího zjištění,ostatní vady jakosti bez zbytečného odkladu po jejich zjištění.N základě popisu reklamované vady rozhodne pověřený zaměstnanec dodavatel,zda bude proveden kontrolní odběr vzorku vody v dané lokalitě,přičemž při tomto rozhodování vychází z již provedených a vyhodnocených vzorků vody dodávaných stejným vodovodem v dané lokalitě na základě plánu kontroly jakosti pitné vody vypracovaného dle zákona č.258/2000 Sb <.>,ve znění pozdějších předpisů,schváleného orgánem ochrany veřejného zdraví.Případný odběr kontrolního vzorku zajistí dodavatel do 24 hodin od uplatnění reklamace s tím,že odběr vzorků bude proveden za přítomnosti odběratele nebo jím pověřené osoby v místě závady či v nejbližším místě určeném pro kontrolu jakosti pitné vody orgánem ochrany veřejného zdraví.Současně dodavatel zajistí provedení rozboru tohoto vzorku v akreditované laboratoři <.>,V případě,že odběratel bude trvat na provedení kontrolního odběru vzorku a následném rozboru,přestože mu byl pověřeným zaměstnancem dodavatele předložen přehled výsledků rozborů vzorků vody v dané lokalitě s tím,že tyt...
Smlouva
O dodávce vody a odvádění odpadních vod č……….<.>
<br> Dle zák.č.275/2013 Sb <.>,o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu,ve znění pozdějších předpisů
<br> I.Smluvní strany
<br> Dodavatel (vlastník a provozovatel vodovodu a kanalizace)
Název: Obec Oslov
Zastoupená: Františkem Haškem,starostou obce
Sídlo: Oslov 86 <.>,398 35 Oslov
Telefon: 382 285 632,776 285 632,725 031 128
IČ: 00249955
DIČ: CZ00249955
Bankovní spojení: 107-4636140277/0100
<br> Odběratel (vlastník připojené nemovitosti)
Jméno a příjmení
(obchodní firma): …………………………………………………… <.>
Adresa trvalého pobytu: …………………………………………………….<.>
IČ:.…………………………………………………… <.>
DIČ: …………………………………………………….<.>
Datum narození: …………………………………………………….<.>
Telefon: …………………………………………………… <.>
Adresa připojené nemovitosti (pokud se liší od trvalého pobytu)
……………………………… <.>
<br> Vodovodní přípojka: ANO/NE
Kanalizační přípojka: ANO/NE
<br> *nehodící se škrtne
<br> II.Předmět smlouvy
Předmětem smlouvy je úprava vztahů mezi vlastníkem vodovodu a kanalizace a odběratelem při dodávkách vody a při odvádění odpadních vod <.>
<br> III.Místo plnění
Adresa připojené nemovitosti <.>
<br> IV.Množství dodávané vody a odvádění odpadních vod
Voda dodávaná podle potřeb odběratele <.>
Voda odpadní podle potřeb odběratele <.>
<br> V.Způsob zjišťování množství
Množství vody dodávané se zjišťuje odečetem na vodoměru <.>
Množství vody odpadní se zjišťuje podle množství odebrané vody z veřejného vodovodu <.>
V případě,že odběratel pouze vypouští odpadní vody do kanalizace,se bere množství odpadní vody dle Metodického pokynu Ministerstva zemědělství vyplývajícího z § 20 a § 36 odst.5 a 7 zákona č.274/2001 Sb <.>,o vodovodech a kanalizacích a usnesením zastupitelstva obce – m3/osobu/rok trvale přihlášených osob v připojené nemovitosti <.>
<br> U objektů určených k rekreaci se množství vody dodávané zjišťuje odečetem na vodoměru <.>
Množství vody odpadní se zjišťuje podle množství vody odebrané z veřejného vodovodu.V případě,že odběratel pouze vypouští odpadní vody do kanalizace,se stanovuje množství odpadní vody usnesením zastupitelstva obce – 70 m3/rok/připojenou nemovitost <.>
<br> VI.Jakost vody a limity znečištění odpadních vod
Voda dodávaná – jakost odpovídá obecně platným právním předpisům <.>
Voda odpadní – limity musí odpovídat obecně platným právním předpisům <.>
<br> VII.Cena vodného a stočného a způsob jejího vyhlášení
Cena vodného a stočného a nájemného za vodoměr je stanovována usnesením zastupitelstva obce.Ceny vodného a stočného jsou vyvěšovány na úřední desce obecního úřadu a jsou k dispozici v kanceláři obecního úřadu Oslov – tel: 382 285 632 <.>
<br> VIII.Platby vodného a stočného
Platby za vodné jsou vybírány na základě odečetů vodoměrů minimálně 1x ročně,a to k 31.12.příslušného kalendářního roku se splatností do 28.2.následujícího roku,popř.dle data odečtu.Při odběru vody z veřejného vodovodu bude vybíráno nájemné za vodoměr a to 1x ročně,nejpozději 31.12.příslušného kalendářního roku,dnem uskutečnění zdanitelného plnění je den zaplacení nájemného <.>
Platby za stočné v případě odběru vody dodávané jsou vybírány zároveň s platbou za vodu dodávanou.Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je den odečetů vodoměrů <.>
V případě vypouštění odpadních vod bez odběru vody z veřejného vodovodu 1x ročně,nejpozději 31.12.příslušného roku.Dnem uskutečnění zdanitelného plnění u odpadních vod je den zaplacení stočného <.>
<br> IX.Doba plnění
Tato smlouva je uzavřena na dobu neurčitou s účinností od data podpisu této smlouvy.Smlouva může být změněna nebo zrušena pouze písemnou formou.Odběratel je povinen bez zbytečného odkladu,nejpozději však do 14 dnů,oznámit písemně dodavateli každou změnu skutečnosti oproti údajům v této smlouvě.Později uzavřená smlouva ruší a nahrazuje předcházející smlouvu,na jejímž základě byla dosud uskutečňována dodávka pitné vody nebo odvádění odpadní vody <.>
<br> X.Změna odběratele
Odběratel se zavazuje oznámit neprodleně vlastníkovi vodovodu a kanalizace převod vlastnického práva k připojené nemovitost v rozsahu:
· Jméno a příjmení (obchodní firma) nového odběratele
· Bydliště (místo podnikání) nového odběratele
· Stav měřícího zařízení ke dni převodu nemovitosti <.>
Do doby splnění této povinnosti je povinen hradit vodné a stočné vlastníkovi vodovodu a kanalizace odběratel,se kterým je tato smlouva uzavřena <.>
<br>
<br>
XI <.>
Závěrečná ustanovení
Nedílnou součástí této smlouvy je „reklamační řád“ <.>
Smlouva je vypracována ve 2 stejnopisech,odběratel obdrží jedno vyhotovení,druhé vlastník vodovodu a kanalizace <.>
Obě smluvní strany prohlašují,že si smlouvy přečetly,že byla uzavřena dle jejich pravé a svobodné vůle,na důkaz čehož ji podepisují <.>
<br>
V Oslově dne………………………… V Oslově dne…………………………… <.>
<br>
<br>
<br> ……………………………………….<.> ……………………………………………
Odběratel Dodavatel
Načteno
Meta