Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Obec Týnec (Klatovy).
FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ V PLZNI
Hálkova 14,305 72 Plzeň,pošt.přihrádka 272
<br>
<br>
<br>
Tisková zpráva
<br>
Velké změny v daňové správě od 1.1.2013
<br>
Vznik Finančního úřadu pro Plzeňský kraj
<br>
V souvislosti s nabytím účinnosti zákona o Finanční správě České republiky dojde od
1.1.2013 k rozsáhlé reorganizaci české daňové správy.Stávající soustava územních
finančních orgánů bude nahrazena orgány Finanční správy,které bude tvořit
Generální finanční ředitelství,Odvolací finanční ředitelství,14 finančních úřadů
a Specializovaný finanční úřad <.>
<br> Stávající soustava územních finančních orgánů tvořená Generálním finančním ředitelstvím <,>
8 finančními ředitelstvími,199 finančními úřady a Specializovaným finančním úřadem na
konci roku zanikne.Jejich kompetence plně přeberou orgány Finanční správy <.>
<br> Nově vzniklé Odvolací finanční ředitelství se sídlem v Brně bude jako čistě odvolací orgán
vykonávat svou působnost pro celé území České republiky.Vznikem jediného odvolacího
orgánu je plně završena snaha o jednotnost v postupech odvolacího řízení <.>
Nemění se celorepubliková působnost Specializovaného finančního úřadu.Kromě
dosavadních pravomocí bude nově vykonávat cenovou kontrolu,kontrolu hazardu
a kompetence spojené s vedením Centrálního registru smluv.Jako správci smluv mu bude
svěřena registrace smluv účastníků důchodového spoření a komunikace s penzijními
společnostmi <.>
<br> Finanční ředitelství v Plzni,které v současnosti na území Plzeňského a Karlovarského kraje
řídí 21 finančních úřadů a je pro ně odvolacím orgánem,zanikne k 31.prosinci 2012 <.>
<br> K 1.lednu 2013 vzniká Finanční úřad pro Plzeňský kraj,který bude sídlit v Plzni,a který
bude mít územní působnost pro celý Plzeňský kraj <.>
Nedílnou součástí tohoto finančního úřadu budou jeho územní pracoviště,která budou zřízena
na všech místech v Plzeňském kraji,kde sídlí dosavadní finanční úřady.Na každém územním
pracovišti bude i po přechodu na novou organizační strukturu zachováno poskytování všech
dosavadních služeb veřejnosti (např.podatelna,pokladna) a nedojde tedy ke snížení
dostupnosti služeb Finanční správy pro veřejnost <.>
<br>
Finanční úřady budou od roku 2013 vykonávat také kontrolu dotací,finanční kontrolu a
budou pověřeny výběrem pojistného (v rámci tzv.II.pilíře důchodové reformy) a následným
převodem vybraných prostředků účastníků důchodového spoření na účty penzijních
společností.Z pověření ministerstva budou moci finanční úřady rovněž přezkoumávat
hospodaření krajů,hlavního města Prahy,regionálních rad regionů soudržnosti a vykonávat
dozor nad přezkoumáváním hospodaření obcí,dobrovolných svazků obcí a městských částí
hlavního města Prahy <.>
<br>
<br> FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ V PLZNI
Hálkova 14,305 72 Plzeň,pošt.přihrádka 272
<br>
<br>
<br>
<br> I přes personální,technickou a organizační náročnost transformace se proces reorganizace
daňové správy veřejnosti nijak negativně nedotkne.Při zachování dostupnosti služeb současně
dojde ke zjednodušení některých pravidel a postupů,na které byla veřejnost dosud zvyklá.Na
všechny související změny bude veřejnost včas upozorňována <.>
<br>
Další pravidelně aktualizované informace jsou dostupné na internetových stránkách
české daňové správy - http://cds.mfcr.cz,pod záložkou „Aktuální informace ke vzniku
Finanční správy“ <.>
<br>
<br>
V Plzni dne 22.listopadu 2012
<br>
<br>
<br>
<br>
Ing.XXXXX XXXX
ředitel
<br> Finančního ředitelství v Plzni
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno