Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Město Bruntál.
MĚSTSKÝ ÚŘAD BRUNTÁL,SPRÁVNÍ ODBOR
<br>
VÝROČNÍ ZPRÁVA O ČINNOSTI V OBLASTI POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ PODLE
ZÁKONA č.106/1999 Sb <.>,O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM,V PLATNÉM
<br> ZNĚNÍ,ZA ROK 2017
<br>
Zákon č.106/1999 Sb <.>,o svobodném přístupu k informacím,ve znění pozdějších
předpisů,(dále jen „zákon č.106/1999 Sb.”),ukládá v § 2 povinným subjektům
povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti.S odkazem na příslušná
ustanovení § 18 zákona č.106/1999 Sb <.>,kde je uvedeno,že každý povinný subjekt musí
o své činnosti v oblasti poskytování informací tohoto zákona zveřejnit zákonem dané
údaje,předkládá Městský úřad Bruntál tuto výroční zprávu za rok 2017 <.>
<br>
1) Aplikace zákona č.106/1999 Sb <.>
<br> Zákon č.106/1999 Sb.byl v podmínkách Města Bruntálu do 31.03.2017 aplikován
v souladu s Vnitřní směrnicí č.2/2013,kterou se stanovily zásady upravující postup
orgánů města při poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb.Směrnice byla
schválena usnesením rady města č.1776/49R dne 19.02.2013.Od 01.04.2017 je
v platnosti nová Vnitřní směrnice č.3/2017,která byla schválena usnesením rady města
č.1854/49R dne 08.03.2017.Směrnice obsahuje metodiku postupů,které jsou
uplatňovány k naplnění zákona č.106/1999 Sb <.>,včetně sazebníku úhrad za poskytování
informací.Agendu příjmu a evidence žádostí vede správní odbor,oddělení všeobecné
správy <.>
Dále se poskytování informací řídí zákonem č.123/1998 Sb <.>,o právu na informace o
životním prostředí,tuto agendu má v kompetenci odbor životního prostředí,silničního
hospodářství a zemědělství <.>
<br>
2) Počet žádostí o informace za rok 2017
<br> celkem došlých ………………………………………………………… 81 žádostí
<br> z toho žádosti dle z.č.123/1998 Sb.…………………………… 0 žádostí
<br> počet odmítnutých žádostí…………………………………………… 5 rozhodnutí
<br> z toho částečně odmítnuta a zároveň částečně odložena…….1 žádost
<br> vyřízeno …………………………………………………………………… 69 žádostí
<br> z toho částečně odmítnuty……………………………………………16 žádostí
<br> v řízení ……………………………………………………………………… 2 žádosti
<br> odloženo …………………………………………………………………… 5 žádostí
<br> z toho z důvodu neuhrazení záloh
na vynaložené náklady …………………………………………………1 žádost
<br>
<br>
Podání učiněná právnickými osobami a institucemi
<br> Z celkového počtu 81 žádostí bylo 13 podání učiněno právnickými subjekty <.>
<br> Podání učiněná fyzickými osobami
<br> Z celkového počtu 81 žádostí podaly fyzické osoby 68 žádostí,z toho nejvyšší počet
podání jednou fyzickou osobou činí 52 žádostí <.>
<br>
3) Počet úhrad podle interního ceníku za poskytování informací v roce 2017:
0 Kč <.>
<br> 4) Na vyřizování došlých žádostí se podílely následující odbory Městského
úřadu Bruntál:
<br> 43x kancelář starosty města,18x kancelář tajemníka,5x odbor správy majetku,investic a
dotací,5x odbor výstavby a územního plánování,4x odbor životního prostředí,silničního
hospodářství a zemědělství,4x správní odbor,1x finanční odbor,1x obecní živnostenský
úřad <.>
<br> 5) Další údaje podle § 18 zákona č.106/1999 Sb.za rok 2017
<br> počet podaných odvolání proti rozhodnutí ………………………………………………… 3
opis podstatných částí rozsudku soudu……………………………………………………… 0
výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona……………………………0
počet stížností dle §16a…………………………………………………………………………… 1
<br> Všechna tři odvolání proti odmítnutí žádostí o poskytnutí informace jedné fyzické osoby
byla Krajským úřadem Moravskoslezského kraje prověřena a na základě šetření vydal
nadřízený správní orgán rozhodnutí,kde se postup Městského úřadu Bruntál jako
povinného subjektu potvrzuje <.>
Stížnost na vyřízení žádosti o poskytnutí informace fyzické osoby byla shledána jako
neoprávněná,když na základě ověření bylo zjištěno,že požadavek žadatele na odeslání
odpovědi na uvedenou e-mailovou adresu byl vyřízen v zákonem stanovené lhůtě <.>
Odpověď byla žadateli znovu obratem zaslána prostřednictvím České pošty <.>
<br>
<br> 6) Kontrolní činnost na správnost vyřizování agendy žádostí o informace
za rok 2017
<br> počet kontrol ze strany kontrolního výboru zastupitelstva města ……………………1
počet kontrol ze strany vedoucího správního odboru …………………………………… 3
/průběžné podávání informací tajemnici Městského úřadu Bruntál/
<br>
<br> 7) Rozbor žádostí
<br> Celkový počet podaných žádostí v roce 2017 je nižší než v roce 2016,snížení celkového
počtu bylo způsobeno poklesem žádostí jedné fyzické osoby o 32 žádostí <.>
<br>
<br>
<br>
A) Žádosti právnických osob
Jednalo se o zcela shodný počet žádostí podaných právnickými osobami při srovnání
s počtem podání v předchozím roce.Právnické osoby se snaží využít povinnosti povinných
subjektů poskytnout informace vztahující se k jejich působnosti především k rychlému
získání informací,které mohou pak dále využít pro svou podnikatelskou činnost (např <.>
informace k investičním záměrům města (2x),k potřebám města v oblasti odběru a
využití odpadů,k příspěvkovým organizacím města,k projektům města v různých
oblastech,ke způsobeným škodám a problémům s ptactvem na území města) <.>
<br> B) Žád...
Načteno
Meta
Územní plánování Zákon 106/1999