Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Kraj Vysočina.
KRAJSKÝ ÚŘAD KRAJE VYSOČINA
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Příkaz ředitele <,>
k provedení § 93 a násl.zákona č.372/2011 Sb <.>,o zdravotních službách
<br>
<br>
<br>
ze dne 1.2.2018
<br>
<br>
č.3/18
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br> Strana 2 (celkem 5)
<br> Čl.1
Úvodní ustanovení
<br>
Tímto Příkazem ředitele stanovuji postup pro vyřizování stížností správním orgánem,který
poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb (dále jen „stížnost“)
v návaznosti na § 93 a násl.zákona č.372/2011 Sb <.>,o zdravotních službách a podmínkách
jejich poskytování,ve znění pozdějších předpisů,( dále jen „zákon o zdravotních službách“) <.>
<br>
Čl.2
Vymezení pojmů
<br>
(1) Za stížnost se považuje ústní nebo písemné podání fyzické osoby blíže vymezené v čl <.>
<br> 2 odst.2 proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti
činnostem souvisejícím se zdravotními službami <.>
<br>
(2) Stížnost je oprávněn podat pacient,zákonný zástupce pacienta,osoba blízká
<br> v případě,že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud
zemřel,nebo osoba zmocněná pacientem (dále jen „stěžovatel“) <.>
<br>
Čl.3
<br> Podání stížností
<br>
(1) Stížnost se podává nejprve k poskytovateli,proti kterému stížnost směřuje <.>
Poskytovatel je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení,nejdéle - v
odůvodněných případech – do 60 dnů <.>
<br>
(2) Podání stížnosti nesmí být osobě,která ji podala,nebo pacientovi,jehož se stížnost
týká,na újmu <.>
<br>
(3) Pokud stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti poskytovatelem,může podat
<br> stížnost příslušnému správnímu orgánu – krajskému úřadu,který poskytovateli udělil
oprávnění k poskytování zdravotních služeb.Přílohou stížnosti bude vždy výsledek
šetření poskytovatele.Při podání stížnosti uvede stěžovatel důvody nesouhlasu
s vyřízením stížnosti poskytovatelem <.>
<br>
(4) Stížnost vyřizuje Odbor zdravotnictví Krajského úřadu Kraje Vysočina (dále jen „odbor
<br> zdravotnictví“) <.>
<br>
(5) V případě,že ze stížnosti nebude patrné,čeho se stěžovatel domáhá,nebo v případě <,>
že stěžovatel nedoloží výsledek šetření své stížnosti poskytovatelem,vyzve ho odbor
zdravotnictví k upřesnění ev.doplnění stížnosti s upozorněním,že bez sdělení
doplňujících údajů není možné stížnost prošetřit.Odbor zdravotnictví stanoví ke
sdělení upřesňujících informací lhůtu <.>
<br>
(6) Jedná-li se o stížnost,k jejímuž vyřízení není odbor zdravotnictví příslušný,postoupí
stížnost do 5 pracovních dnů ode dne jejího obdržení věcně příslušnému subjektu <.>
<br>
(7) V případě,že stížnost nebyla šetřena poskytovatelem,proti kterému směřuje,postoupí
<br> odbor zdravotnictví stížnost k prošetření a vyřízení tomuto poskytovateli <.>
<br>
(8) O postoupení stížnosti odbor zdravotnictví vždy informuje stěžovatele <.>
<br> (9) Anonymní stížnost a stížnost,kterou podala osoba,která není k jejímu podání
<br> oprávněna,se neprošetřuje.Pokud je její obsah vyhodnocen jako závažný a souvisí-li
<br>
<br> Strana 3 (celkem 5)
<br> přímo s poskytováním zdravotních služeb,je posuzována jako podnět k provedení
kontroly <.>
<br>
Čl.4
Postup při šetření,vyřízení stížnosti
<br>
(1) Odbor zdravotnictví potvrdí stěžovateli přijetí stížnosti a vyžádá si doplňující informace <.>
<br> V případě,že je to k vyřízení stížnosti nezbytné,vyžádá si souhlas pacienta popř <.>
zákonného zástupce nebo zmocněné osoby k nahlížení do zdravotnické dokumentace <,>
popř.též s pořízením kopie nebo výpisu z této dokumentace pro pověřené
zaměstnance krajského úřadu a pro posouzení případu nezávislými odborníky nebo
členy nezávislé odborné komise <.>
<br>
(2) Odbor zdravotnictví nepotvrzuje přijetí žádosti,je-li její podání stěžovateli zřejmé,např <.>
osobní podání,ústní podání do záznamu,podání datovou schránkou,postoupení jiným
orgánem,který stěžovatele o postoupení informoval <.>
<br>
(3) V případě,že s nahlížením a popřípadě též s pořízením kopie nebo výpisu ze
<br> zdravotnické dokumentace nevyslovil pacient,popř.jiná k tomu oprávněná osoba <,>
souhlas,odbor zdravotnictví šetření stížnosti ukončí <.>
<br>
(4) Pro posouzení případů,u nichž vznikly pochybnosti,zda byl při poskytování
<br> zdravotních služeb dodržen správný postup,popřípadě k vyloučení příčinné souvislosti
mezi nesprávným postupem a újmou na zdraví pacientovi při poskytování zdravotních
služeb,může odbor zdravotnictví ustavit nezávislého odborníka,nebo nezávislou
odbornou komisi <.>
<br>
(5) V případě,že stížnost směřuje proti přijetí pacienta k nedobrovolné psychiatrické
<br> hospitalizaci a proti jednotlivým režimovým aspektům poskytovaných zdravotních
služeb,je k posouzení takové stížnosti vždy ustanoven nezávislý odborník dle zákona
o zdravotních službách <.>
<br>
(6) Odbor zdravotnictví ustaví nezávislou odbornou komisi vždy,jestliže:
<br> a) nezávislý odborník na základě posouzení zdravotnické dokumentace její ustavení
navrhne,nebo
<br> b) podle jeho uvážení jde o případ,kdy posouzení ...
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno
Další dokumenty od Kraj Vysočina | ||
---|---|---|
11. 07. 2025 | Návrh opatření obecné povahy - stanovení místní úpravy provozu | |
11. 07. 2025 | Opatření obecné povahy - přechodná úprava provozu | |
11. 07. 2025 | Veřejná vyhláška Rozhodnutí | |
11. 07. 2025 | Vyhlášení výběrového řízení | |
11. 07. 2025 | Vyhlášení výběrového řízení | |
...a další |