Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - MŠMT a NPI pracují na lepším propojení vzdělávání s praxí

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

MŠMT a NPI pracují na lepším propojení vzdělávání s praxí
Press | NPI připravuje inovaci oborové soustavy: Směrem k větší flexibilitě,prostuTémata: Proč inovovat oborovou soustavu? Stávající oborová soustava středoškolského vzdělávání zahrnuje 281 oborů rozdělených do 27 oborových skupin,které byly historicky vytvořeny v jiné ekonomické a společenské situaci.Také proto jsou mezi hlavními cíli chystané inovace aktualizace oborové soustavy,její větší transparentnost a flexibilita,které zaručí snadnější mezioborovou prostupnost a vyšší uplatnitelnost absolventů v praxi.„Zaměstnavatelé dlouhodobě upozorňují na potřebu přizpůsobit středoškolské vzdělávání aktuálním požadavkům trhu práce,volají po vyšší flexibilitě a prostupnosti oborové soustavy.Navíc rychlý vývoj moderních technologií,digitalizace a překotný nástup umělé inteligence jen podtrhují nezbytnost těchto změn.Trh práce prochází zásadní proměnou a systém vzdělávání musí na tyto změny reagovat,“ říká XXXXX XXXXXX,ředitel odboru kurikula odborného vzdělávání,kariérového poradenství a dalšího vzdělávání na NPI.Jaké jsou klíčové principy inovace oborové soustavy? Nový návrh oborové soustavy je postaven na čtyřech pilířích: Šířeji pojaté obory vzdělání – umožní lepší přizpůsobení měnícím se potřebám trhu práce.Kompetenční přístup ke vzdělávání – přesun důrazu „od znalostí k dovednostem“ v souladu s chystanými revizemi Rámcových vzdělávacích programů (RVP).Jasné kvalifikační profily absolventů – každý absolvent bude mít jednoznačně definované dovednosti a kompetence odpovídající jeho oboru.Propojení s praxí – odrážející dlouhodobé požadavky soukromého sektoru a průmyslu.Širší odborná diskuze Na říjnové konferenci Curriculum,pořádané v Českém institutu informatiky,robotiky a kybernetiky,odborníci debatovali o vizi středního vzdělávání a na následných kulatých stolech NPI zahájili širokou diskusi o budoucnosti středního vzdělávání.Téma rezonuje v médiích,protože jde o perspektivy ekonomického rozvoje nebo naopak zaostávání země.Na leden 2025 je naplánováno osm oborových ku...

Načteno

edesky.cz/d/13042271

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz