Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - Návody pro učitele, jak na umělou inteligenci ve škole

Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Návody pro učitele, jak na umělou inteligenci ve škole
Press | Každý učitel může mít svého virtuálního asistenta.NPI ČR vydalo letáky s nVyhledávání Každý učitel může mít svého virtuálního asistenta.NPI ČR vydalo letáky s návody pro pedagogy,jak na umělou inteligenci ve škole Témata: Umělá inteligence dnes již patří mezi běžné a užitečné pomocníky nejen v kreativních průmyslech,ale i v mediální sféře nebo bankovnictví.Nápomocná je studentům a jejich rodičům,ale také učitelům ve školách během výuky.Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) proto vydal před začátkem nového školního roku tři materiály s doporučeními,jak AI ve výuce a běžném školním provozu využívat.Radí například,aby si z ní učitelé udělali virtuálního kolegu.Formou častých otázek a odpovědí pokrývají vedle virtuálního asistenta také témata umělá inteligence a právo a AI ve výuce.„Když jsme loni před začátkem školního roku vydali Doporučení školám pro využívání umělé inteligence,byl to jeden z nejvíce oceňovaných a stahovaných materiálů.Chceme na tuto zkušenost navázat,a proto jsme připravili grafický leták s názvem Nejčastější otázky a odpovědi o generativní AI,které se věnují několika aspektům využívání AI ve škole,“ říká XXXXXX XXXXXXXX,vedoucí oddělení Digitalizace ve vzdělávání z NPI ČR.Právě jeho tým ve spolupráci s lidmi z pedagogické praxe připravili doporučení,jak umělou inteligenci využívat personalizovaně.  Jedním z doporučení je,že AI může sloužit jako virtuální kolega k brainstormingu nebo coby oponent při stanovování cílů a obsahu výuky.Chatboti mohou učitelům pomoci s přípravou výukových plánů a vyhodnocováním jejich naplňování,s formulací slovního zadání,generováním kvízových otázek nebo vytvářením pracovních listů či návrhem znění pokynů pro odjezd do školy v přírodě.Zajímavou oblastí využití nástrojů AI je pomoc učitelům při výuce žáků se speciálními potřebami.Role AI podle pracovníků NPI ČR nemá být pouze v podobě digitálního asistenta.Dnešní nástroje již zvládají i pomáhat v „terénu“,například při řešení náročných situací nebo problém...

Načteno

edesky.cz/d/11025157

Meta

Nic nerozpoznáno


Z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme dokumenty zobrazovat neregistrovaným uživatelům.

Chcete vědět víc?

Více dokumentů od Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy      Zasílat nové dokumenty emailem      Napište portálu edesky.cz