Tento dokument byl načten z úřední desky, kterou vede Olomoucký kraj.
Odpověď dle zákona č.106/1999 Sb <.>
Předmět žádosti:
<br> Žádost o poskytnutí informací týkajících se úhrady prokazatelné ztráty dopravci České
dráhy,a.s <.>,na základě smlouvy uzavřené na období 10 let v roce 2009 <.>
Poskytnuté informace:
<br>
<br> Požadovaný text smlouvy o závazku veřejné služby v drážní osobní dopravě ve
veřejném zájmu na zajištění regionálních dopravních potřeb Olomouckého kraje (dále
jen Smlouvy o ZVS) uzavřené s dopravcem České dráhy,a.s.se sídlem nábřeží
L.Svobody 1222,110 15 Praha 1,IČ: 701994226,včetně následně uzavřených
dodatků č.1 až 8 a příloh (mimo přílohy č.3 až 3C,č.9 a č.10,protože tyto přílohy
obsahují údaje,které jsou na základě dohody obou smluvních stran v souladu s Čl.14
odst.4 Smlouvy o ZVS obchodním tajemstvím dopravce,viz.Rozhodnutí o
odmítnutí poskytnutí části informací ze dne 04.06.2012,čj.: KUOK 48670/2012) Vám
zasíláme v příloze.Smlouva o ZVS byla uzavřena podle zákona č.266/1994 Sb.<,>
o dráhách,v platném znění,a je platná do 31.12.2019 <.>
<br>
<br> Kompenzace dle jednotlivých linek či tratí není k dispozici.V přílohách č.1 ke
Smlouvě o ZVS (dodatkům) je uveden podrobný „Rozsah objednaného dopravního
výkonu v závazku veřejné služby v územním obvodu Olomouckého kraje“ pro dané
období po jednotlivých spojích.Kompenzace po jednotlivých spojích nejsou uváděny <,>
neboť se jedná o komplexní objednávku Olomouckého kraje,která je hrazena jako
celek <.>
<br>
<br> V roce 2009 byla výše úhrady na 1 vlkm 96,20 Kč,v roce 2010 klesla na 95,80 Kč
a v roce 2011 vzrostla v porovnání s předcházejícími roky na 97,90 Kč <.>
Finanční objemy veřejných prostředků poskytnuté dopravci České dráhy,a.s <.>
Olomouckým krajem v rámci závazku veřejné služby v drážní osobní dopravě
a rozsah objednávky vlkm v letech 2009-2011:
Rok
<br> Rozsah (tis.vlkm)
<br> Výše úhrady Olomouckého kraje (Kč)
<br> 2009
<br> 6 124
<br> 335 080 000*
<br> 2010
<br> 5 942
<br> 360 647 000**
<br> 2011
<br> 5 921
<br> 371 254 000**
<br> *
<br> k uvedené částce je nutné ještě přičíst státní účelovou dotaci na úhradu prokazatelné ztráty
od Ministerstva dopravy ve výši 254 000 000 Kč při výpočtu nákladů na 1 vlkm
<br> **
<br> k uvedené částce je nutné ještě přičíst státní účelovou dotaci na úhradu prokazatelné ztráty
od Ministerstva dopravy ve výši 208 570 000 Kč při výpočtu nákladů na 1 vlkm
<br>
<br> Sdělení kalkulací z důvodu zvýšení úhrady prokazatelné ztráty na 1 vlkm v roce 2011
ve srovnání s rokem 2009 není možné,viz.Rozhodnutí o odmítnutí poskytnutí části
informací ze dne 04.06.2012,čj.: KUOK 48670/2012,neboť požadované ekonomické
údaje jsou dle smluvní dohody obou stran (Olomoucký kraj a dopravce) uvedené v
Čl.14 odst.4 Smlouvy o ZVS (textace součástí přílohy) uzavřené dne 30.03.2009
obchodním tajemstvím dopravce <.>
Obecně lze říci,že důvodem pro navýšení úhrady prokazatelné ztráty jako celku ze
strany Olomouckého kraje bylo schválení Memoranda o zajištění stabilního
financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou,dále
inflace,kterou stát neuhradil a odpisy (dopravce zakoupil nové vozové jednotky
Regionova) <.>
<br>
<br> Dopravce České dráhy,a.s.čerpá investiční dotace z Regionálního operačního
programu.K dotazu je dále nezbytné uvést,že investiční dotace není kompenzace <,>
kompenzace je dotací provozní,resp.dotací k hospodářskému výsledku.Z Výroční
zprávy za rok 2010 je patrné,že České dráhy a.s.účtují v souladu se zákonem
č.563/1991 Sb.v platném znění,vyhláškou 500/2002 Sb <.>,v platném znění,plně
respektují jak České účetní standardy,v tomto případě konkrétně Český účetní
standard č.13,tak Mezinárodní účetní standardy,v tomto případě konkrétně
Mezinárodní účetní standard IAS č.20.Příjem jakékoliv investiční dotace se promítá
do výše provozní dotace tedy kompenzace tak,že pořizovací cena se snižuje
o přijatou investiční dotaci a v kompenzaci se pak uplatňuje odpis ze snížené
pořizovací ceny.Postup v procesu snížení kompenzace při zajišťování veřejných
služeb v dopravě o investiční dotaci byl také součástí notifikace národního programu
na podporu obnovy kolejových vozidel,který byl Evropskou komisí notifikován <.>
<br> Informace zpracoval: 13.6.2012,Ing.XXXXX XXXXXXXX,Odbor dopravy a silničního
<br> hospodářství Krajského úřadu Olomouckého kraje
<br>
Načteno
Meta
Nic nerozpoznáno
Další dokumenty od Olomoucký kraj | ||
---|---|---|
22. 11. 2024 | KŘ Kojetín - oznámení správního řízení dodatek č. 1 | |
22. 11. 2024 | Seznámení s podklady pro vydání rozhodnutí - VEŘEJNÁ VYHLÁŠKA | |
22. 11. 2024 | Vyrozumění - seznámení s podklady: SPOLP: "I/44 Zábřeh - mosty ev.č. 44-016, 44-017" | |
22. 11. 2024 | Vyhlášení výběrového řízení - všeobecné praktické lékařství, Žulová - 131151 | |
21. 11. 2024 | oznámení o vyhlášení právního předpisu kraje - nařízení č. 4/2024 | |
...a další |